Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 50

Topic: Cook via webshop bitloosrijden

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Cook via webshop bitloosrijden

Wie heeft ervaringen met het Cook hoofdstel van de site Bitloosrijden. Ik wil graag iets over de kwaliteit weten. Is het leer mooi soepel? Heb je positieve ervaringen met het aankoop via deze site?
    Zijn er ook andere site waar je een Cook hoofdstel kan kopen?

Ik wil graag voor de lange lijnen een Cook hoofdstel. Maar om zoiets ongezien, ongevoeld te kopen, heb ik moeite mee. Daarom wil ik graag jullie ervaringen horen. Dank je!
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: Cook via webshop bitloosrijden

Ik heb de "mijne" (leen hem van een weigenootje) via Marco Crul (hoefbekapper). Geen idee of dit een orginele is, maar ik vind het leer behoorlijk stuk vooralsnog. De release is vrij matigjes. Mafhaf heeft een mooie soepele, maar waar zij hem vandaan heeft...

Ik heb een prachtige westernversie van bitloosrijden.nl. Supermooi leer ja. Over de andere uitvoeringen kan ik niet zo veel zeggen, behalve de engelse leren uitvoering, die heeft Wim en dat is ook prima mooi leer.

Kwaliteit is goed, dus.

May the horse be with you!

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

op http://www.equihof.be vind je ook de Cook hoofdstellen. Josepha(eigenaresse van de winkel) is ook lid van dit forum.

jaja ik moet natuurlijk ook reageren
    ik ben van bitloosrijden )
    het leer is in het begin inderdaad iets stug, maar wat mafhaf al zegt het wordt heel mooi soepel. Maakt geen verschil welk soort je koopt western of engels leer oid. al het leer wordt heel soepel.
    De beta versie is ook soepel en zacht. maar makkelijker te onderhouden je hoeft niet meer te vetten e.d enkel effe spoelen afdrogen en klaar. En is vanf het begin al zacht.

De hoofdstellen die marco verkoopt zijn niet de originele, ik ben de enige in nederland die ze verkoopt. Ik hoor van meer mensen die copieen hebben dat de release wat te wensen overlaat. Maar dat is per paard en per persoon verschillend. Wil hiermee niet zeggen dat die hoofdstellen niet goed zijn hoor!!

maar eeehh die van mij zijn natuurlijk de beste )))))))
    je mag ook gewoon een mailtje sturen hoor dan krijg je alle info die je wilt hebben over bestellen versturen garantie enz..enz...
    deze zijn trouwens het zelfde als bij Jos...

Aangemeld
    May 2005

Die van Wim paste mijn paard niet, die was te klein. Nu weet ik niet welke maat hij heeft. Waarschijnlijk een M.

Hoeveel druk zit er op de neus van het paard als je geen druk op de teugels hebt? Hoe strak zit de neus riem om? Mijn paard kan niet goed tegen een neusriem. Daarom rij ik op z'n westerns, dus zonder neusriem.

Officieel moet de neusriem vast strakker dan ik doe (check de site). Maar ik doe hem echt losjes.

Susan reageert er prima op, dus de hulpen zijn nog steeds duidelijk. Geeft wel weer meer kans op schuren natuurlijk, maar daar let ik goed op. Mocht dat lijken te gaan gebeuren dan laat ik hem net zo los, maar dan met een schaapje eromheen.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Hoi,

Ik ben ook bezig met lange lijnen. De vorige keer les gehad met een dually halster.
    Maar ik lees dat hier veel mensen een cook hoofdstel gebruiken voor lange lijnen. Schuift dat niet teveel ?

En wat zijn prijzen van zulke hoofdstellen ( engelse versie ) ?

Groetjes,

Maris

Mijne schuift niet teveel nee, zeker niet.
    De prijzen vind je op de website, webadres staat al ergens in dit topic.

wim heeft een cob maatje. Wil je echt weten welke maat je nodig hebt moet je je paard even opmeten vlg plaatje op mijn site dan vergelijken in het overzichtje of effe mailen dan weet ik wel welke maat je nodig hebt.

Je hebt geen druk op de neus als je de teugels los hebt. Ook met losvast nauwelijks druk. Links of rechts af wordt aan de zijkant van de wang doorgegeven.
    alleen als je stopt (met je handen) dan krijg je druk op zowel de neus als wangen als achter de oren. Dus verdeeld over het hele hoofd.
    Ik heb de neusriem ook vrij los, er gaat een dikke vinger tussen. maar dit is persoonlijk en dus variabel, sommige willen juist strak andere weer los.
    het schuren valt wel mee omdat je via de wangen signalen geeft en niet via de neus.
    De neus zorgt voor o.a stabiliteit aan het hoofdstel en houdt de ringen vast voor de kruisriempjes.

verschil tov dually is dat de dually werkt met druk op de neus en deze touwtjes kunnen schuiven,schuren snijden (als je hardhandig bent hoor moet ik er wel bij zeggen, bij bewust gebruik geen problemen maar dat geld voor alles)
    de bb werkt met signalen aan de zijkant/de wangen van het paard. Dit is het voornaamste verschil tussen deze twee.

prijzen zie http://www.bitloosrijden.nl was inderdaad al genoemd in start van dit draadje.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

sorry hoor, ga even je handeltje een beetje verzieken.

een dr cook hoofdstel kun je ook vrij makkelijk zelf fabriceren.
    op deze sit staat precies omschreven hoe:
    http://www.buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina19.html

ggrr....
    Daar geven ze een oplossing met touwtjes en kunnen snijden, ook is de release minder dan in vergelijking met de originele.
    Maar zoals eerder al gezegd bij een aantal copieeen werkt de release niet altijd naar behoren. Buitenzinnig heeft dit van Madeleine..even haar achternaam kwijt, sorry....
    Haar buurvrouwtje reed ook met dit systeem op haar pony's, die van madeleine zelf dan, en wilde eigenlijk ook wel bitloos, zo gezegt zo gedaan, maar zij was bij haar paarden toch niet zo tevreden over de release en is overgestapt naar de originele, terwijl ze wel heel duidelijk zei dat dit bij de andere pony's wel goed werkte. Dus ook de bouw van zowel hoofdstel als hoofd is dus van invloed, althans mijn conclusie.

Maar vooral proberen hoor!! Laat je niet tegenhouden. Trek daarna pas je conclusie of het wel of niet geschikt is voor jouw situatie. Of wie weet ga je wel voor een copie Of toch iets heeeel anders bitloos

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

hm grappig, heb onlangs madeleine Kalkoen ontmoet (terwijl ze haar hoofdstellen showde op de vakantieboerderij waar ik werkte). Zij was juist heel enthousiast. Ze had beide versies bij zich, heb ze beide uit mogen proberen (op een shire en een fries, hihi) even niet gelet op hoe makkelijk de paarden reageerden (is niet echt representatief denk ik hier) vond ik de release van het touwmodel beter werken dan de dr cook. Dr. Cook had nogaleens de neiging om niet te releasen, de standaard vouw zat dusdanig in het riempje dat hij op die stand bleef hangen. Het touwtje is uiteraard veel soepeler. Wel van belang is dan dat het ringetje waaraan je de teugelsbevestigd heel licht moet zijn, anders zorgt het gewicht van het ringetje ervoor dat het touw niet released.

wat bedoel je met de standaart vouw??

Aangemeld
    May 2005

@ Inger: Op de Bitloosrijden site las ik iets over de terugstuur-garantie. Wat houd dat in? Welke garantie geef je?

Deze vraag kan ik ook in een mail zetten, maar het antwoord leek me ook wel interessant voor anderen.

In het weekend zal ik de cm meenemen naar mijn paard. Es kijken welke maat daar uitkomt.

Het probleem met de zelfgebouwde 'cook'hoofdstel is dat je weer zo'n strakke neusriem hebt. Daar kan mijn paard niet tegen.

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten