Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 50 van de 50

Topic: Cook via webshop bitloosrijden

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Re: Cook via webshop bitloosrijden

binnenkort mag ik een cook-hoofdstel lenen. weliswaar een 'nepper', maar ik kan hem wel rustig uitproberen. als mijn paard er goed op reageert, schaf ik er zelf één aan.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

ja, ik vindt het een geweldig hoofdstel.
    krijg nu ook reacties van: dat kan bij min paad niet hoor. jaja.
    ik zit erover te twijfelen om er mee te gaan buitenrijden volgende week, maar misschien is het daar nog te vroeg voor.

in elk geval, een kei goed hoofdstel

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik heb van de week ook een Cook uitgeprobeerd.. Bruut liep er lekker mee... Nu heb ik mijn biothane halsterhoofdstel om-ge-fröbeld... ben benieuwd of het werkt

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ik ben van de cook afgestapt inmiddels. Ja, gebruik hem alleen nog zonder de kruislingsbanden.
    Shanna werd er heel claustrofobisch van. Knikte heel heftig met haar hoofd zodra ik de teugels oppakte, en met sturen ging ze juist precies de andere kant op. Daarnaast vond ik de manier van sturen een heel elastisch gevoel hebben, er zat rek in, en dat vond ik niet prettig. Ik miste het directe contact dat je wel hebt als je de teugels rechtstreeks aan de neusriem klikt.
    Dat doe ik nu dus, gewoon aan de ringetjes van de neusriem klikken. Vind shanna vele malen fijner geloof ik.

Ja zo blijkt het wel weer elk paard reageerd anders. Niet alleen op een bit maar ook op bitloos.
    Ik vind dat je lekker moet gaan rijden met de optoming die bij jou en je paard past. Zo ben je nl alle twee tevreden en bereik je veeeeel meer.
    Vandaag voor het eerst een andere shet voor de wagen gehad met het cook systeem. Zij had er best wel wat moeite mee, halverwege toch maar over gegaan op het bitje. Dit gaf nog niet veel rust, het bleek dat ze gewoon voorop wilde lopen..maar de eigenaaresse had op dat moment even geen vertrouwen. Dus op dat moment overschakelen en later nog eens proberen. Dat doen we dan wel als we met zijn tweetjes op de wagen zitten.
    Ik ben er iets sneller af dan zij (met haar 62 jaren jong) hahaha.
    Maar het ging op zich best goed, toen we door hadden waarom ze zo reageerde. Ze is nog maar net van haar en ze weet nog niet precies hoe de reacties zijn. Dat ontdekken we dus spelenderwijs. Dus wie weet straks nog een bitloze pony erbij....

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten