nu op de filmloop op de site van jumping: een basiscursus: wat is draf, wat is galop, wat is een wissel. Misschien iets voor de kids/partners?
nu op de filmloop op de site van jumping: een basiscursus: wat is draf, wat is galop, wat is een wissel. Misschien iets voor de kids/partners?
Zo, nou ik heb m aardig wat keren voorbij zien komen dit weekend. Hij gaf vrijdag, zaterdag en zondag een show in de hoofdring, en elke dag heeft hij in de horse-experience-ring een kleine demo gegeven, met elke dag een kleine 'les'. Ik vraag me af hoeveel van het publiek woorden als 'engagement' en 'lateral flexion' begrepen, maar ik vond het iig wel leuk, zelfs nog wat bijgeleerd! Het publiek reageerde op zowel de shows in de hoofdring als op de horse experience verbaasd en enthousiast, heel leuk!
Ik ben gisteren op Horse Experience geweest, en ook ik was bijna verbaasd over hoeveel mensen het geweldig vonden. Zelfde gold trouwens ook voor de demo van Eddy, daar stond het ook 4 rijen dik met mensen!!! De Honza show 's avonds ging behoorlijk goed (paar dingetjes gezien die waarschijnlijk niet helemaal gingen zoals bedoeld maar voor de leken viel dat niet op, die vonden alles geweldig!) maar voor mij was het echt een kadootje om zijn les te zien! (Ik had namelijk tijdens de middag ook "gewoon" een demo verwacht).
Complimenten ook voor Eddy, ik vond hem qua duidelijkheid en zelfverzekerheid enorm vooruit gegaan!!! Leuke demo, beetje chaotisch maar dat had wel weer wat speels over zich. Mensen links en rechts op de tribune naast me waren helemaal in extase over dat zijn paard als een hondje achter hem aan liepGratis DVDtjes deden het ook erg goed
![]()
Ook wel eens leuk: zoveel volk bij de demo van Eddy, en maximaal 10 mensen die ooit van Parelli gehoord haddenKijk, dan bereik je ineens een ander publiek dan tijdens de standaard NH-dagen!!! Heeeeel goede reclame op deze manier!
Always Look on the Bright Side of Life!!!
haha, zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel meningen! In het andere topic vertelde ik juist dat ik het een beetje tegen vond vallenMij viel juist op dat er wel veel mensen waren, maar dat er ook heel wat waren die wegliepen... Ik kon niet echt een opbouw vinden in het hele verhaal, was inderdaad wat chaotisch. Maar was wel blij dat ze er stonden! Ik kan me voorstellen dat mensen Honza geweldig vinden, maar dat niet op hun eigen situatie toepassen, gewoon omdat dat niveau niet haalbaar lijkt. En van de demo van Eddy vind ik weer zo leuk dat hij uitlegt dat iedereen dit met zijn/haar paard kan en gewoon leerlingen meeneemt om dat te laten zien! Dus ik ben het met je eens dat ze leuke dingen lieten zien, maar het verhaal eromheen had wat mij betreft vééél beter gekund! Moest helaas meteen weer verder omdat ik de gordijnen in de hoofdring open en dicht moest doen tijdens het dressuurgala, kon dus niet echt bij de stand kijken! Was het een leuk dvd-tje?
kwam nog wat leuke foto's tegen:
en natuurlijk een hardwerkende 'kellybelly'(met de bloemen)
![]()
Hij gooide 2 duurdere DVDs het publiek in (weet niet welke, maar een rode en een blauwe doos - ik denk in ieder geval die van troublefree trailerloading, spreekt natuurlijk veel mensen aan!), en daarnaast die gratis kennismakingsDVDtjes. Die kon je trouwens ook gewoon bij de stand halen, zo werd ook nog netjes vermeld!Oorspronkelijk Geplaatst door kellybelly
Vond de stand overigens een beetje tegenvallen: de L1 en L2 pakketten lagen ter inzage, de gratis DVDtjes kon je pakken en verder kon je natuurlijk vragen stellen, maar ik had het denk ik toch ietsje meer "aanzien" proberen te geven als ik hun was.
De demo die ik had gezien was trouwens de eerste van de 2 op zondag. Veel mensen, weliswaar ook wel heen en weer geloop, maar toch erg weinig wegloop vond ik. Wellicht dat dat aan het eind van de dag meer was omdat veel mensen OF naar huis gingen, OF naar het dressuurgala wilde. Qua tijd was de eerste demo gewoon gunstiger ingepland.
dat verklaart wel wat, ik was bij de tweede demo, omdat ik bij de eerste demo parcours moest bouwen... Moest meteen na Honza wegrennen![]()
Vond de horse experience trouwens echt een aanwinst voor jumping amsterdam! Hoop dat ze dit concept erin houden!
Vond trouwens de demo van de Balingehof ook erg leuk, heb je die ook gezien?
Horse Experience mogen ze er zeker inhouden, was een superleuk programma. Helaas vond ik de aankleding wel wat minder. Grootste minpunt vond ik de kleine ring met veeeeeeel te weinig plaats voor de soms grote toeloop aan mensen...Oorspronkelijk Geplaatst door kellybelly
Van de Balingehof heb ik de schriktraining gezien, trailerladen helaas gemistVond het een erg leuke demo, maar het paard reageerde toch nog wel redelijk cool. Voor de veiligheid goed natuurlijk, maar daardoor voor veel mensen (spreek bijvoorbeeld voor mijn moeder
) toch een beetje te "soft", ze zien gewoon graag wat meer hun eigen echte probleempaard erin terug, dus bijv. een dier dat meer vluchtgedrag vertoont enzo. Erg mooie Lusitano trouwens!!! Demo was verder wel heel duidelijk gegeven, leuk uitgelegd, veel enthousiasme!
Klein minpuntje vond ik hoe ze met het vuurwerk omgingen: ineens knalde het. Niks mis mee, behalve dan dat alle kleine kinderen op de tribune huilend weggedragen konden wordenBeter iets beter op het publiek inspelen en aangeven wanneer de vingers in de oren gestopt moeten worden.
Haha, die een na laatse foto van Gaston en Maxime, wat deed Honza in Arnhem zijn best om dat plaatje voor elkaar te krijgen. Maar, het ziet er super leuk uit!
Ook leuk om te horen dat er zoveel mensen enthousiast waren over de demo`s van Eddy en Honza. Nu maar hopen dat er ook mensen Ã*angestoken`zijn en evt. meer informatie bij de stands gevraagd hebben zodat ze mischien zelf ook aan de slag gaan met NH!
De stand was een complete aanfluiting hoor!
Ik was er al 3 keer voorbij gelopen. Stond Eddy aan een tafeltje te hangen bij het Balingehof.
Jammer! Lagen wat kaartjes en verder stond er vrijwel niemand.
idd een hele goeie,Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
maar ik ben er nu uit ( ik weet er nog niet alles van)
oke dan is honza een NH er
maar hij is geen natural!
Nu heb ik het toch goed?![]()
hihi dan valt onze Pat ook niet onder de naturals, zijn paarden (weet niet of ze het allemaal hebben) hebben ook ijzers
Nog wat foto's:
![]()
Als je paard veel moet reizen en op verschillende ondergronden moet lopen, is het beter om ijzers te dragen. Honze en Pat willen het beste voor hun paarden
Horses and Live, It's all the same to me...
In september werd het hem ook wel eens gevraagd, waarom hij ijzers had.. Precies weet ik het niet meer wat hij zei: Hij had liever zonder, maar soms waren de omstandigheden ernaar dat hij toch besloot om ijzers te nemen, en dan haalde hij ze er later weer af. Ze lopen dus niet constant op ijzers..
Bladwijzers