Hallo,
Trea zei het volgende in een ander topic (mirror your horse):
Oorspronkelijk Geplaatst door trea
Deze vraag achtervolgde mij echter ook. Laat ik het even uitleggen. Ryona loopt altijd weg als ik haar leid (het is winter dus). Wat ik ook probeer: achterhand disengagen (meestal ben ik toch minuten te laat hiervoor), proberen het touw zo stevig mogelijk vasthouden en mee te lopen als ze wegloopt, niets mag baten. Ze draait haar om, snokt het touw uit mijn hand en is gaan lopen, op de weide bij andere paarden, op het hof, op straat (!). Niet zo gezond dus als je mij vraagt.
Tot nu toe kwam iemand anders mij altijd ter hulp: zij vingen de pony. Ik ben gewoon te traag om haar te vangen.
Julie is vorige week bij mij geweest, en ook nu nam ze de touwtjes in handen (ze deed cirkling). Op dat moment wel welkom natuurlijk, maar het probleem wordt erdoor niet opgelost.
Om nu terug te keren op 'mirror your horse'. Als ze weglopen is dat met een air van 'Doe het zelf, ik ben ermee weg!' en weg is ze! Ik ben dus niets meer voor haar en onbelangrijk.
Gisteren wéér hetzelfde liedje: 'DOEI!'. Nadat ze zich de zoveelste keer had losgetrokken en gaan lopen was, was het mij beu. Ik zette mij in haar buurt te zitten. Ze was wel aandachtig wat ik nou weer deed, ik ben toch verondersteld haar te gaan vangen???Maar ze bleef eten. Ik denk wel dat als ik lang zou wachten haar nieuwschierigheid het gewonnen zou hebben. Helaas kon ze weg langs alle kanten, stond er overheerlijk gras, kon ze op straat gaan lopen en liep de stalhouder daar rond (en zou het niet leuk vinden dat ze daar overal rond zou lopen). Dus helaas viel mijn plan in duigen.
Nu twee vragen:
1) Hoe kan ik dit in godsnaam zélf oplossen (want als ik eens alleen daar ben ofzo, is dat niet handig zoals je wel begrijpt)
2) Geldt 'mirror your horse' hier ook (zoals ik beschreven heb zoals ik het zou gedaan hebben indien ik de mogelijkheid had)
Xjes,
Eline
Bladwijzers