Pfff, sinds Jolijn afgelopen Kerstvakantie gekomen is naar ons (zie de week van...Ariane) zit ik hier al een hele tijd over te piekeren.
(Sorry als dit een lange tekst wordt)
Nappe is een enorm lb paard. Hij is dan ook een zuiver koudbloed, je kent die wel, alles op z'n dooie gemakje en dan ook geen haartje kwaads in hem.
We zijn met hem begin deze zomer met Parelli begonnen..Omdat we eigenlijk niks meer met hem aankonden..tijdens het rijden ging meneer waar hij wou, we hadden eigenlijk totaal geen controle over hem.
Parelli ging op het begin wel goed, maar op den duur wou meneertje wel wat meer en ging het veel te traag voor hem. Wij waren echter nog beginnertjes en gingen lekker rustig door elke game stap voor stap, tot Napoleon's grote frustratie vrees ik.
Als we teveel Friendly deden, trok hij zich los en spurtte ervandoor. Als we hem teveel wegdreven, was het van hetzelfde liedje. Op aanraden van iemand op dit forum hebben we een stukje piste afgezet voor hem zodat hij niet meer de benen kon nemen. Dat hield hem echter niet tegen: eronder, erdoor, net niet erover...en dan nog trok hij zich telkens los ookal was het stukje nog zo klein.
Wij dus radeloos, we konden niks meer met meneer aanvangen..hij had dr gewoon een spelletje van gemaakt. Zo zijn we dus stilletjes aan gestopt met hem en nu word dr niks meer mee gedaan..
Amalia (die eigenlijk vooral met hem speelde, ik had Pipa) is tot de circling game geraakt..dan is ze ermee gekapt en nu is ze met Attica begonnen.
Wij dachten aan LB dominance. Kan bijna niet anders? Hij is nl. ook de leider v/d kudde...
Maar zoals ik al zei is Jolijn op bezoek geweest afgelopen kerstvakantie.
Ze heeft met hem gespeeld en hij was héél braaf..(ze heeft alle 7 games gedaan) 't is zelfs niet in hem opgekomen om te gaan rennen. We hadden dus ook de piste een stukje afgezet zoals wij altijd deden.
We waren echt stomverbaasd..Als een mak lammetje liep hij @liberty braaf achter Jolijn aan, en maar smekken en geeuwen!
Wss komt dit omdat Jolijn al wat creatiever is, al een wat hogere 'playdrive' heeft dan ons en dus vindt Nappe Jolijn best interessant.
Nappe is nogal moeilijk te motiveren. Hij is wel vlug geïnteresseerd in iets maar als het niet volgens zijn plan gaat is hij het al snel beu.
Zou clickertraining niets voor hem zijn? Als ik al wat verder zit met Pipa in L2 kan ik mss ook wel wat aanvangen met Nappe?
Ik weet eigenlijk niet zoveel over clickertraining, maar hier op het forum heb ik een erg interessant topic erover gevonden, dat ik nog aan het lezen ben..
Nuja..wat denken jullie? En is Nappe dan gewoon LB, of zo dominant als wij denken? Want Jolijn zei dat Pipa véél en veel dominanter is dan Napoleon..ik weet niet goed wat ik hier mee moet, wij dachten dat het probleem zich voordeed omdat meneerke juist zo dominant is.
Sorry, het is echt moeilijk om dit zo kort mogelijk te typen..zou nog veel meer kunnen schrijven maar zal eerst eens zien wat voor reacties ik hier op krijg..
ben blij dat het er iig uit is en dat ik eens iets zal horen van meer ervaren mensen.
Bladwijzers