Iemand bood mij aan om mijn startrekk te ruilen voor een freeform zadel. nou heb ik helemaal geen ervaringen met dit zadel... ik heb er ook nog niet veel van gehoord.
maar wie kent dit zadel wel??
Iemand bood mij aan om mijn startrekk te ruilen voor een freeform zadel. nou heb ik helemaal geen ervaringen met dit zadel... ik heb er ook nog niet veel van gehoord.
maar wie kent dit zadel wel??
Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he
Toevallig heb ik er gisteren opgezeten (op een zadelbok)
Hij zit lekker en geeft meer stevigheid dan een ander boomlooszadel(volgens de verkoper)
De vulling is van foam.
Prijs rond de € 1000,-
Verder heb ik er geen ervaring mee.
Ik denk dat dezelfde persoon mij ook gemaild heeftHet ging tenminste om hetzelfde voorstel.
Er zijn heel weinig verhalen in omloop over de freeform, jammer genoeg. Ik heb ook wel eens zitten kijken naar deze zadels, maar hoor ook best wel wat negativiteit erover.
oa. geen verstelbare voorpommel
stug in gevoel/gebruik
slechte stijgbeugelophanging (je schijnt deze op te hangen dmv klittenband)
Ik heb diverse fora afgezocht over deze zadels maar vind heel weinig informatie.
Ik ken ze niet maar ben ze ook tegen gekomen bij mn zadelzoektocht, de freeform endurance.
zie hier een link naar een site die ze verkoopt:
http://www.actionridertack.com/catalog/ ... ?cPath=148
Volgens mij werden ze toen op Internet, ergens in Zeeland, aangeboden.
"The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli
Ik heb een poosje op een freeform gebivakkeerd, ik moet zeggen het reed superzalig, maar dat doet de startrekk ook
Wat ik je wel kan zeggen, is dat je voor een paard met uitstekende ruggengraad beter een startrekk kunt hebben dan een freeform, omdat er onder een freeform geen kussens zitten...
Dit is naar mijn mening een héél belangrijk punt! St (en Ghost trouwens ook) hebben panelen itt tot freeform, torsion en BF. Dit maakt dat je dmv bijvoorbeeld dikkere panelen dan standaard en de plaatsing van de panelen de ruggegraat van een paard beter kan ontlasten..Oorspronkelijk Geplaatst door Tinky
M.I. zou je je af moeten vragen of je trouwens niet beter eerst iets kunt proberen te doen aan de uitstekende ruggegraat... maar als, dan toch zeker géén boomloos zadel zonder panelen er op!
Sterkte met de zoektocht!
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Ik heb net een Freeform gekocht, op bokt. Wie weet dezelfde over wleke jullie het hebben?
Er zin in de VS en Austarlie/Nieuw zeeland onwijs veel verhalen over de Freeform. Er zijn een aantal ruiters die er de zwaarste endurance rit ter wereld, de Tevis Cup, mee gereden hebben, met goed gevolg.
Ik ben erg beneiuwd wat mijn eigen ervaringen ermee zullen zijn, ik kan nu al niet wachten ermee te rijden!
~Every horse is a pleasure horse, some are a pleasure to get on, some are a pleasure to get off...~
Ik ben benieuwd naar jouw testverslagen Jeddah! Kom maar op![]()
Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl
Ik ga hem volgende week zaterdag pas halen, dus dat gaat nog even duren helaas!![]()
~Every horse is a pleasure horse, some are a pleasure to get on, some are a pleasure to get off...~
Ik kan deze zadels leveren, maar wil er eerst ook zelf meer over weten voordat ik ze ga inkopen. Mijn probleem was dus ook, dat ik er weinig tot niks over kon vinden, dus elke link met info en ervaringen is welkom.
Ik blijf dit topic ook even volgen, ben benieuwd naar de ervaring van Jeddah.
@Masja, hier is een goede link, deze man rijdt zelf ook Endurance en elke keer wanneer er weer een FreeForm ruiter een goede rit heeft afgelegd (van 100 km+) zet ie dat ook op de Treeless Yahoo Email groep.
http://freeformusa.blogspot.com/
Dat schuim wat erin zit, is dat hetzelfde astronautenschuim als waarmee de Heather Moffet zadels gevuld zijn? http://www.enlightenedequitation.com/
Ik heb geen idee of het hetzelfde schuim is? De Freeform is heel "stevig" ik heb nog nooit een Heather Moffet in handen gehad. Ik ben benieuwd of iemand beide kent?
Jeddah: bedankt voor de link, daar heb ik wel wat aan.
Ik heb de freeform wel gezien en gevoeld, lijkt me een fijn zadel, maar ik heb het nog nooit irl. op een paard zien liggen.
Ik weet dus ook niet of het foam hetzelfde is als de heather moffetzadels, want die ken ik niet.
Hoi,
Ik weet alleen dat ze nietgeschikt zijn voor paarden met een hoge schoft. Iemand hier in de buurt had er eentje, maar het zadel is al weer doorverkocht. Ze vond het lekker zitten ( als een Gewoon zadel, veel steun en smallere zit ) maar ze zat te veel opgesloten waardoor ze niet met haar zit hulpen kon geven.
Ik heb het helaas toen niet kunnen testen.
Bianca van boomloos zegt dat ze vaak negatieve verhalen over het zadel hoort mn over de voorboom dacht ik.
Groetjes,
Maris
Bladwijzers