Tamara's wond is vanochtend open gesprongen. Heb dus de DA maar even laten komen want ik vertrouwde het niet helemaal. Nu moesten de hechtingen er morgen toch al uit, maar een tweede keer hechten zal niet gaan lukken. De huid is te dik en staat te strak...dan zou het gelijk weer open barsten. Advies was dus om morgen de DA niet te laten komen maar te kijken of deze week de hele wond nog open gaat (hoogstwaarschijnlijk wel). En dan de DA volgende week nog een keer te laten komen. Op zich ziet de huid eronder er nu netjes uit, maar er hangt nu dus weer een lapje vlees aan. Wat er straks misschien toch afgesneden moet worden ivm wildvleesvorming. En de DA wilde de wond liever ook niet meer dicht maken omdat nu al het vuil er nog goed uitkan. Het gaat volgens de DA dan ook nog wel een tijd duren voordat het helemaal hersteld is
Tamara moet nu voorlopig nog antibiotica door het voer, en ik mag de wond spoelen met water wat ik thuis heb gekookt. Om het in ieder geval schoon te houden. Nu raadde de DA me aan om er ook Acedermspray op te spuiten, maar ik twijfel. Is dit nu wel zo goed? Mij is ooit verteld dat je zoiets nooit echt op een wond mag spuiten. En ik zie het zeker niet zo zitten om dergelijk spul echt op de wond te doen. Ik hoor hier en daar ook weer dat Acederm wildvleesvorming kan veroorzaken terwijl ik dan ergens anders weer lees dat het wildvleesvorming tegen gaat. Of zou betadine beter zijn of iets anders?
Wat zouden jullie doen? Is er iets wat beter zou zijn voor zo'n open wond...
Bladwijzers