Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 45

Topic: Bitloos & lange lijnen

Re: Bitloos & lange lijnen

haha, volgens mij hebben ze het bij ooteman dan niet helemaal begrepen
    , geen idee, ik vind ze vooral erg aardig. En goedkoop in verhouding tot de grote jongens.

Ik vind die katrollen reuze handig aan de singel. Werkt als een bommetje.

misschien wil iemand me nu alvast vertellen wat de voordelen zijn van werken met lange lijnen?
    Leuk, mental change, gymnastiseren zonder je paard uit evenwicht te brengen als je er op zit, als voorbereiding voor het karretje. Ik noem zo maar wat. En als je het niet gelooft, dan vertel ik zo wat anders

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    45
    Dagboek Berichten
    33

Thanks voor de link Roos! Ga vanmiddag eens uitgebreid op de site neuzen

Als Poca goed op stem reageert...prima toch? En je kan met recht trots op haar zijn, super dat ze zo netjes loopt. Had je al vaak met lange lijnen gewerkt of alleen bij Wim?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Hey leuk Roos! Ziet er al goed uit. Zomaar even op straat en dat lukt nog prima ook, knap hoor.

Had je al vaak met lange lijnen gewerkt of alleen bij Wim?
    Nou in totaal in mijn leven toch al wel zeker een half uur (bij Wim). Er achter lopend dan. Bij Wim ook nog zo gelongeerd.

Dus ja, een half uur, enorme ervaring dus
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Niets anders vertellen hoor Roos!! Dit is em helemaal toch?!
    Leuk, mental change, gymnastiseren zonder je paard uit evenwicht te brengen als je er op zit, als voorbereiding voor het karretje.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Niets anders vertellen hoor Roos!! Dit is em helemaal toch?!
    Leuk, mental change, gymnastiseren zonder je paard uit evenwicht te brengen als je er op zit, als voorbereiding voor het karretje.
    Thank you very mutch.
    Wat als problemen zich pas vóór gaan doen tijdens draf?

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Lange lijnen kan/doe je op een gegevenmoment ook in draf.. óók goed voor je eigenste kdiezie!! En anders wordt het een soort dubbele lijnen longeren...
    Maar jij bent een grote meid.. jij kan best eerst in stap het lange lijnen goed oefenen en daarna lekker samen met je paardje ronddraven!!!

Ik werk regelmatig met lange lijnen, dit omdat ik mijn paardje dan kan trainen zonder belasting, zijn rechter achterbeen is nl een beetje gehandicapt en is trager dan de rest. Met de lange lijnen kan ik zien wanneer dit gebeurd en hoe en waarom e.d en tevens meer aandacht aan geven dan wanneer ik er op zit, dan trekt hij nl erg gauw scheef en zak ik in, en ben ik meer bezig met concentratie op mijzelf en goed zitten dan met zijn "probleem".
    Zo train ik met speciale aandacht dat ene been. Als ik er op zit gaan we gewoon lekker rijden en concentreer ik mij niet op zijn manier van lopen maar maken we enkel plezier. HeT doet er op dat moment niet toe of hij dan wel of niet recht loopt oid.
    En daarbij is het ook erg leuk om te doen, maar ja ik vind mennen ook leuk en dit lijkt er op.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    45
    Dagboek Berichten
    33

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Nou in totaal in mijn leven toch al wel zeker een half uur (bij Wim). Er achter lopend dan. Bij Wim ook nog zo gelongeerd.

Dus ja, een half uur, enorme ervaring dus

Hahaha, nou, dan vind ik het helemaal super wat Poca en jij zo even neerzetten hier!
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

ziet er leuk uit. Ik vind het nog erg moeilijk hoor, vooral het sturen. Shanna snapt er soms geen bal van (en ik weet dan weer niet waarom, etc etc)
    Maarre, die lijnen op de foto zijn toch andere lijnen dan in dat webwinkeltje? Daar zie ik meer een soort gewone teugel, terwijl jij volgens mij rond touwen hebt, of niet?
    Heb bij Karianne even gevoeld aan ronde touwen als langelijn, voelde wel prettig (en vertrouwd, na 5 parellijaren met touwhalster etc)

Hoi Sandra,

Het eerste stuk is dun rond touw. Van hoofdstel tot Poca´s kont bijna. Daarna komt de gewone lijn. Longeerlijn achtig iets. Dus ik heb de gewone lijn in mijn handen. Op de foto die ik van achter heb genomen kun je dat ook zien.

Maar als ik Nienke´s verhaal goed begrijp dan is dat dunne stuk eigenlijk voor tussen de benen, via het bit naar de longeersingel,

Groetjes
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2006

Hey tof!

Ik ben ook met lange lijne training bezig, wel zonder bit natuurlijk (want gebruik geen bitten meer).

Owen is een prachtige leermeester, zo snel ik ook maar iets fout doet legt hij zijn oren plat en gaat zwalken alsof hij wil zeggen; hey! let eens op!!!

Ik vind het bijna leuker dan rijden omdat ik nu naar mijn prachtige paard kan kijken... aaaah

Omdat Owen een blessure heeft gehad en nog niet helemaal hersteld is (staat stil van augustus) moet hij voorzichtig zijn, maar hij wil direct verzamelen en spetteren.
    Hij leert het me echt vlot. I love it!
    Equihof, de winkel èn webshop voor Klassieke Rijkunst & NH ~ Trainingen met bekende trainers uit binnen en buitenland ~www.equihof.be

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Hoi Sandra,

Het eerste stuk is dun rond touw. Van hoofdstel tot Poca´s kont bijna. Daarna komt de gewone lijn. Longeerlijn achtig iets. Dus ik heb de gewone lijn in mijn handen. Op de foto die ik van achter heb genomen kun je dat ook zien.

Maar als ik Nienke´s verhaal goed begrijp dan is dat dunne stuk eigenlijk voor tussen de benen, via het bit naar de longeersingel,

Groetjes
    Roos
    Moet je dan niet op passen dat je een soort slofteugel effect krijgt?

Ik doe gewoon de lijnen aan de ringen van het Dr. Cook vast en dan door de ringen van de longeer singel (zodat ze niet zo snel op de grond vallen) en dan houd ik ze vast.
    In feite komt er niet echt spanning op maar voor de zekerheid ben ik extre voorzichtig om niets te forceren. (ben ik altijd bang voor...)
    Equihof, de winkel èn webshop voor Klassieke Rijkunst & NH ~ Trainingen met bekende trainers uit binnen en buitenland ~www.equihof.be

Ik doe gewoon de lijnen aan de ringen van het Dr. Cook vast en dan door de ringen van de longeer singel (zodat ze niet zo snel op de grond vallen) en dan houd ik ze vast.
    Dat doe ik dus ook
    www.innerfeeling.nl

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2006

oh ik kan de foto's niet zien

Bladwijzers

Forum Rechten