Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 45

Topic: Bitloos & lange lijnen

Bitloos & lange lijnen

Hoi,

Na bij Wim voor t eerst lange lijnen gedaan te hebben, heb ik eea aangeschaft om het thuis ook te kunnen. Het bitloos hoofdstel hadden jullie al gezien.

Vandaag vuurproef. Uiteraard meteen op straat want de bak is veranderd in een zwembad. Poca deed het super. Aan de lange lijnen zit een katrol, geen idee waarom maar wel handig. Hier de foto's.

Groetjes
    Roos

www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    45
    Dagboek Berichten
    33

Re: Bitloos & lange lijnen

Heee, dat ziet er gaaf uit zeg. Ben benieuwd wat je ervaring is met die katrol. Geeft het een betere release dan wanneer je het gewoon door de ringen doet?

Leuk dat het goed ging op straat! Ik vind de lange lijnen wel erg dun, maar is waarschijnlijk wel makkelijker vast te houden
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Ben benieuwd wat je ervaring is met die katrol.
    Ik merkte helemaal geen verschil dan toen ik bij Wim deed zonder katrol. Maar dat komt wellicht ook omdat ik nog geen ervaring heb. Geen vingerspitzengefuhl. Ze zitten er aan, ik vind het wel best. Ik had ze niet besteld of zo .

Ze zitten me nix in de weg dus ik houd ze er en ben tevreden.

Thanks.
    www.innerfeeling.nl

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    45
    Dagboek Berichten
    33

Misschien verslag over een tijdje dan? Wanneer je het vingerspitzengefuhl gevonden hebt

Ik ben zelf ook nogal 'into' lange lijnen, vandaar...ik vind de release namelijk niet altijd even goed als ik de lijn gewoon door de ring laat lopen (kan uiteraard ook aan het materiaal of aan 'moi' liggen)
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Met Susan is de release wel goed, maar dat komt misschien ook omdat zij de release PAKT. Als ik buigen en los, buigen en los doe, dan stuurt ze haar hoofd enigzins geirriteerd naar voorwaarts neerwaarts, met een prima release

May the horse be with you!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    45
    Dagboek Berichten
    33

Hahaha, wel heel handig, een paard wat gewoon zelf die release pakt

Bij Tamara wil ik de release vooral geven wanneer ze haar hoofd en lichaam in de juiste houding houdt (verzameld dus, al is het maar voor even) en dus gelijk belonen door release. Maar ik merk dat de lijnen dan niet helemaal soepel door de ring glijden zoals ik zou willen. Hmmm, misschien ben ik ook wel gewoon te perfectionistisch hihi

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik deed het met Myler.
    Daar heb ik ook fotoos vsn geplaatst.
    Mijn lesgever zei dat ik het zonder bit moest doen.
    Vandaag met de CBR in de weer. Leek me duidelijker dan een gewoon touwhalstertje.
    Nou, nooit meer. Als ik naar links wilde, ging Andor naar rechts.
    Verder liet hij totaal geen ruggebruik zien wat ik zo mooi met bit voor elkaar had

Dus Roos. ik vind het héél knap van je!

http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=1347

Linda, das de link naar de lijnen. Vind kwaliteit / prijs uitstekend.
    Ik merkte trouwens dat bitloos hoofdstel wel 'streng' is. Ik wilde Poca halt laten houden. Gaf beetje druk, nou ze reageerde direct. Daarna meer met stem gedaan. Heeeel trots op haar overigens.
    www.innerfeeling.nl

Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006

Roos, toen mijn vriendin (ik heb er nog geen ervaring mee) laatst Ginny aan de dubbele lijnen zette, presteerde Ginny het om zich er zó in te draaien dat ze wel een rollade leek. Ze zat helemaal vast.

Heb jij daar geen last van ?

Dus Roos. ik vind het héél knap van je
    Dank je, fijn !

Ik ben nogal simpel ingesteld met dat soort dingen. Het gaat gewoon goed voel ik dan en dan gaat het goed, hihi. Ik heb lekker gevisualiseerd ook en zo. En wat enorm scheelt, Poca vindt ook zo veel leuk. Die vindt dat prachtig. Moet eerlijk zeggen dat ondanks mijn optimisme ook ik totaal onder de indruk was van Poca's soepelheid. Was net of we het al jaren zo deden, hihi.

Roos, toen mijn vriendin (ik heb er nog geen ervaring mee) laatst Ginny aan de dubbele lijnen zette, presteerde Ginny het om zich er zó in te draaien dat ze wel een rollade leek. Ze zat helemaal vast. Heb jij daar geen last van ?
    Nee en ik denk dat het onder andere komt omdat ik zo duidelijk visualiseerde. Niet alleen het lopen vragen maar ook duidelijk visualiseren waarheen lopen.

A fijn, Poca is erg goed, hihi.

Groetjes
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

De katrollen zijn eigenlijk bedoeld voo raan de bitringen.. de rest van de lijn is dan bedoeld als 'bijzet' .. Oftewel.. wat jij nu aan je hoofdstel hebt geklikt, 'hoort' eigenlijk bijvoorbeeld aan de ring tussen pocas benen en de katrollen aan je bit.... (Ã* la Pessoatuig )
    Maar ik vind dit zo ook een prima oplossing.. ze hebben alleen volgens mij 0 meerwaarde zo en je kan ze er netzo goed afhalen ...

Stalgenootje van mij heeft ook haar lange lijen aan het hoofdstel wat Poca draagt.. gaat ook bij haar prima!!
    Super toch?!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Hey leuk! Stoer man, gelijk al langs de weg.

Gister naar Wimles wezen kijken en ook weer wat handigheidjes gezien, nu thuis oefenen
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    De katrollen zijn eigenlijk bedoeld voo raan de bitringen.. de rest van de lijn is dan bedoeld als 'bijzet' .. Oftewel.. wat jij nu aan je hoofdstel hebt geklikt, 'hoort' eigenlijk bijvoorbeeld aan de ring tussen pocas benen en de katrollen aan je bit.... (Ã* la Pessoatuig )
    Maar ik vind dit zo ook een prima oplossing.. ze hebben alleen volgens mij 0 meerwaarde zo en je kan ze er netzo goed afhalen ...
    volgens de site met productinformatie niet

Ik ben nogal blond en zo.. (en zit nog te wachten op de dvd van Chris Irwin over long lines), maar misschien wil iemand me nu alvast vertellen wat de voordelen zijn van werken met lange lijnen?

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Tinky
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    volgens de site met productinformatie niet
    haha, volgens mij hebben ze het bij ooteman dan niet helemaal begrepen (Al vind ik dit een véél betere toepassing ), want ik ben m al eerder tegengekomen op een andere webwinkel, en daar fungeerde hij wél als bijzet.. Nou kunnen ze het dáár natuurlijk ook verkeerd hebben.. [size=99px](Ooteman is hier even verderop, en ze begrijpen wel vaker iets niet; zoals de functie van een goed passend zadel :s )[/size]

Wist trouwens nog niet eens dat ze deze hadden! Ga m binnenkort eens irl bekijken!

Super dat jullie dit meteen zo leuk oppakken, Roos!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten