Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: torsion omruilen voor een barefoot?

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

torsion omruilen voor een barefoot?

momenteel rijd ik op een endurance torsion boomloos-zadel. Mijn stalgenootje leent hem nogal eens aangezien ze nu al 4 maanden een eigen paard heeft maar nog steeds geen eigen zadel en dit zadel dus ook gewoon op haar paard past.
    Nu heeft ze van de week een barefoot testzadel gehad maar omdat ze niet een al te kleine kont heeft past ze niet in het zadel (een maatje 2) dus de barefoot is geen optie voor haar...
    Ik ben dus het zadel nu maar verder gaan testen en ben er wel tevrede over, al ben ik dat ook altijd nog over mijn eigen trouwe torsion zadeltje.
    Nu vroeg ze aan mij of ik het zadel wilde overkopen aan haar en dan kan ik dus een barefoot kopen...
    Opzich wil ik het van de ene kant wel, dan wil ik graag een western barefoot en dat wilde ik altijd al, maar van de andere kant dacht ik altijd dat torsion een beter merk was, beter qualiteit leer is en ik ben er ook altijd erg blij mee, zit lekker, rijd prima, niks mis mee. En ik moet ook nog wat bijleggen als ik een barefoot nieuw bestel...

wat zouden jullie doen?
    The darkest hour is befor it get light!!!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: torsion omruilen voor een barefoot?

Het gaat er vooral om wat jij wilt en niet wat je vriendin wil.

Een Torsion ligt wat betrefd prijsklasse een stuk hoger dan de barefoot maar dat zul je zelf wel weten.

Succes met keuzes maken, lastig he?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Waarom zou je ruilen? Wat is voor jou het voordeel?

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Als je echt opzoek bent naar een ander model zadel, kan ik me voorstellen dat inruilen een optie is! (heb ik perslot met de Torsion ook gedaan ) Als je hem doorverkoopt, vraag er dan hetzelfde voor als dat ik gedaan heb, ondanks dat je een jaar verder bent... Hij is dat namelijk waard! (..en ik gunde jou erg dat zadel, dus ga er gerust vanuit, dat hij dat nu nóg waard is! )
    Ik zou alleen wel eerst het model gaan testen wat je op het oog hebt, want er zit onderling best veel verschil in de modellen!
    Succes met nadenken!

*edit* Wat ik alleen niet begrijp.. Ze paste NIET in de BF maat twee en wel in jouw torsion????? )

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Zou inderdaad eerst het zadel uittesten, wat je er dan voor in de plaats wilt hebben. Heb verschillende barefoot zadels gehad en ze reden bijna allemaal lekker, maar had er toch een verschillende zit in.

Waarom zou je ruilen, omdat iemand anders dat wil. Zou niet zo gauw een zadel waar ik tevreden over ben, ruilen omdat iemand anders niet in haar zadel past.
    succes met het nemen van een beslissing

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Als je echt opzoek bent naar een ander model zadel, kan ik me voorstellen dat inruilen een optie is! (heb ik perslot met de Torsion ook gedaan ) Als je hem doorverkoopt, vraag er dan hetzelfde voor als dat ik gedaan heb, ondanks dat je een jaar verder bent... Hij is dat namelijk waard! (..en ik gunde jou erg dat zadel, dus ga er gerust vanuit, dat hij dat nu nóg waard is! )
    Ik zou alleen wel eerst het model gaan testen wat je op het oog hebt, want er zit onderling best veel verschil in de modellen!
    Succes met nadenken!

*edit* Wat ik alleen niet begrijp.. Ze paste NIET in de BF maat twee en wel in jouw torsion????? )
    in mijn torsion zit ze zoals ze zelf zegt, lekker stevig , ik zelf noem het meer, er tussen geklemt De BF heeft bij de zitting ook 2 van die extra flapjes die de torsion niet heeft, ik denk dat dat ook een groot verschil is.
    Maar ik ben heel erg blij met jullie antwoorden en denk dat ik gewoon mijn eigen vertrouwde torsion houd. geen kosten die erbij komen en de torsion is gewoon een heel fijn zadel, tja alleen geen western model, maar dat is dan ook het enige.

nogmaals bedankt voor de reacties!
    The darkest hour is befor it get light!!!

Bladwijzers

Forum Rechten