Tja, een touwhalster mag je nooit aanlaten bij een paard als het losloopt en je mag hem er ook niet mee vastzetten... dus is het dan wel verstandig om een touwhalster om te laten tijdens het vervoer in een trailer?
Tja, een touwhalster mag je nooit aanlaten bij een paard als het losloopt en je mag hem er ook niet mee vastzetten... dus is het dan wel verstandig om een touwhalster om te laten tijdens het vervoer in een trailer?
Don't dream your life, live your dream!
Meningen zijn verdeeld, maar ik doe het NOOIT. Als nodig dan laad ik met touwhalster over stalhalster.
May the horse be with you!
Ik zou het ook niet doen.... een stalhalster is veel comfortabeler voor je paard als er druk op komt doordat hij zijn balans verliest bijvoorbeeld....
"Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem
Nee, ik doe het ook niet. Ik zou het ook nooit doen.
Als ze valt breekt het halster niet en heb je serieuze kans op snijwonden.
Vind ook dat een touwhalster alleen gebruikt mag worden als je met je paard bezig bent (rijden of "spelen") , maar niet in de trailer!
Blijkbaar zijn de meningen dan toch niet zo verdeeld... jullie zijn nogal éénsgezind hierover![]()
Don't dream your life, live your dream!
Yep!NOOIT doen!
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
ik speel poca met touwhalster de trailer in
en dan vervang ik m gewoon door stalhalster
zou haar nooit aan touwhalster in trailer zetten
veel te gevaarlijk vind ik
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
Ik zou het ook nooit doen. Zet mijn paarden trouwens helemaal niet vast, maar laat wel het stalhalster om uit veiligheidsoverwegingen.
Ik doe het ook niet, om de reden die hierboven al is aangegeven (het breekt niet en het snijdt, alhoewel ik me afvraag of het ook echt snijwonden op zal leveren, volgens mij is het daar te dik voor).
Ik zet Atli altijd met z'n stalhalster vast. Los laten staan is geen optie, binnen 1 minuut heeft hij dan z'n hoofd onder de voorstang door en vervolgens kan hij de weg terug niet meer vinden (het is ook een beetje krap daar). Dus ik zet hem lekker vast, veel veiliger (in onze situatie dan).
Parelli zelf zegt geloof ik dat het wel kan, met touwhalster. Maar ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom je dat zou doen, gezien de nadelen.
ik zet haar ook met haar touwhalster erop en dan gauw om wisselen inderdaad. Misschien gaat het wel 100 keer goed met touwhalster, maar het hoeft maar 1 keer goed fout te gaan... ik waag het er niet op!
The darkest hour is befor it get light!!!
honza hebben we volgends mij ook zien trailerladen met touwhalsters aan en volgends mij stonden die ook vast ..zoiets was het toch?
Ik zou het ook niet doen..
Tijdens Parellicursus afgelopen lente werd ook duidelijk dat het veiliger is om niet te doen, ik weet nog dat ze daar ook vaak het paard helemaal niet vast zetten in de trailer, maar dat is dan ook weer niet helemaal mijn ding.....
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Ik sluit me ook maar bij voorgaande reacties aan. Als je paard op de trailer staat heb je er geen controle over en staat hij vast zonder dat je erbij bent. Dan heb ik gewoon het liefst dat ie een stalhalster om heeft. Ik zet Pjelk trouwens ook nooit vast met touwhalster als ik er wel bij ben. Heb een keer meegemaakt dat ie ergens vreselijk van schrok en er aan ging hangen. Ik stond er een metertje vanaf maar ik kon toch niet snel ingrijpen. Daarom zou ik hem echt niet op de trailer willen hebben met een touwhalster.
Voor het laden gebruik ik het touwhalster trouwens wel omdat ik dan meer controle heb. Als Pjelk op de trailer staat krijgt hij dan zijn stalhalster om.
Om te vervoeren zet 'k m'n paard ook niet vast met touwhalster. Om het trailerladen te oefenen en vast te staan in de camion, doe ik dat wel met touwhalster om... Maar dan staat ze ook maar héél even vast en sta ik erbij. Om te vervoeren zet 'k haar nooit vast aan het touwhalster. Ik doe dan een stalhalster over het touwhalster en zet haar vast met het stalhalster. Ze staat dan zo kort dat ze niet met haar hoofd ergens kan achter blijven hangen, dus op dat gebied kan het touwhalster aanlaten geen kwaad.... Voor langer vervoer doe ik nooit een touwhalster aan en draagt en staat ze enkel vast met een stalhalster in de camion.
Bladwijzers