Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Mest word echt een probleem!

Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004

Mest word echt een probleem!

Vandaag zijn we aangesproken door de wijkopzichter of ik alle mest weg wilde halen, had het buiten mijn hek gegooid.
    (mijn landje is gemeente grond, buiten het hek ook, dus kan weinig kwaad dacht ik nog)
    Maar goed...
    Een mesthoop maken mag ook niet meer, want als het regent sijpelen de stoffen de grond in.
    MAAR!!! lekker laten liggen op je land mag wel!!
    hoe krom kunnen die ambtenaren denken zeg!!!

Maar nou was mijn man wat aan het lezen over de nieuwe mest regelgeving en deze word wel heel erg zwaar en vrijwel onmogelijk om nog een paar paardje (laat staan 1) te gaan houden.

Lees en huiver.... EN LANG LEVE VEERMAN!!! (De lul ) (sorry)
    http://www.regelzucht.nl/veerman-lnv-do ... entie.html

Maar goed... verder zijn ideeen welkom (bestaan er naast de etende word geen snelmesteters????? )
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Aangemeld
    Oct 2004

Re: Mest word echt een probleem!

sorry foutje!!

We hebben nog even verder gelezen op de http://www.minlnv.nl

En daar vallen toch de "hobbyruiters" buiten
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Haha, ik wilde net gaan reageren idd, toen ik je eigen reactie zag

Verder vind ik de regels apart in elkaar steken, maar ik ben het er wel mee eens dat er wat moet gebeuren. Er komen steeds meer paarden en zoals al in het stukje tekst stond, paarden mesten nogal wat! En dat heeft op den duur gevolgen voor de natuur, ik denk dat we daar toch mee om moeten leren gaan want ik blijf graag nog mijn verdere leven in Nederland wonen. Maar de kans dat ik naar een hoger gelegen plek moet verhuizen is er wel, door het broeikas effect bestaat er de kans dat Vlaardingen op den duur wel erg nat word.

Hopelijk lukt het mij een beter milieu bij mezelf te laten beginnen
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

ik weet niet of er mensen met volkstuintjes in de buurt zijn maar die zijn hier gek op "klare" mest zo van het land zonder stro o.i.d.
    Bij ons komen ze met aanhanger gewoon alles ophalen en als dank krijgen we dan af en toe een zak boontjes of andere groente.

Aangemeld
    Oct 2004

Ik heb al paar keer een advertentie op marktplaats gezet, maar helaas geen reacties....
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Wij hebben net een mestput en die wordt een paar keer per jaar geleegd. Maar dit kost altijd flink geld.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door annebe
    Ik heb al paar keer een advertentie op marktplaats gezet, maar helaas geen reacties....
    Ik denk ook niet dat je het van MP moet hebben. Plaats gewoon advertenties bij de supermarkt, in de diverse buurtblaadjes en weekkrantjes, verspreid huis aan huis folders, bel aan bij plaatselijke (hobby)boeren, dat soort dingen..

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Bij de buren aanbellen!

Aangemeld
    Oct 2004

Hahahahahaha folders maken en door de minderjarig buurjongen laten verspreiden!
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Wij hebben een aanhanger in de wei staan die we eens in de zoveel tijd legen bij een vriendin op de mesthoop.

Een bordje aan je wei hangen!

Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Hihi eerlijk gezegd vind ik het ook niet zo'n slimme actie om de mest buiten je omheining te gooien. Dat trekt ook wel erg de aandacht van wijkopzichters ja.

Maarre.. al een oplossing?

Idd, niet heel handig... ik heb zelf dus wel een illegale mesthoop (met wormen inmiddels!) en bemest dus met paardenmest. Niemand die klaagt, waarschijnlijk zijn de buren allang blij dat ik de boel daar zo heb opgeknapt!

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

Ik laat mijn mest elk jaar ophalen door de loonwerkers, die doen dat even tussendoor en volgens mij nog zwart ook. Kost me maar 75,- per jaar! Misscjhien is dat een optie?
    ~Every horse is a pleasure horse, some are a pleasure to get on, some are a pleasure to get off...~

Aangemeld
    Oct 2004

Zeer vlak bij de wei zit een loonwerk bedrijf, ik had een offerte aan gevraagt voor het omploegen en het oude beschimmelde hooi en eventueel de mest er doorheen laten ploegen voor een klein stukje wei.

Voor een stukje van zo'n 1000m2 vroegen ze daar al 535,-!!
    Uhm laat maar....

Ikke ga van de week lekker een mestbak bouwen van 2 kub, flikker alles er weer in (zitten al flink wat wormen families in) en zie wel wat er gebeurd.
    Deksel erop maken, zodat je het niet ziet, dus ook niet ruikt .

Er lag naast de oude stal ook een hoop mest, maar deze was ondertussen al mooi gecomposteert, t'leek wel zand!
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten