Marianne, dit is zó herkenbaar!!!!!!!Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
Zodra Pipa ziet da ik de CS oppak gaan die oren de andere kant uit en zet ze weer dat ik-vertrouw-je-niet-je-bent-een-roofdier gezicht op
Ik mag haar overal aaien, dat wel, maar niet van harte hoor! Dan staat ze mpet opgetrokken neus en knorrig naar me te kijken, en dan voel ik me gwn schuldig, dit is niet wat ik wil, ik wil dat ze hier van kan genieten! Met mijn handen vindt ze het iig heerlijk, staat ze echt te dutten enzo, maar met de CS erbij is hier geen sprake van.
Heb al veel geprobeerd, heb al eens 2 weken elke dag Friendly gedaan en Undemanding Time, maar ik heb niet echt de indruk dat het verbeterd is.
Telkens als ik haar met de CS aanraak probeer ik haar zo te lezen om te weten wat er in haar omgaat. En nu weet ik het, ik heb er 1 woord voor: Verontwaardiging.
Pipa is gewoonweg verontwaardigd als ik met de CS kom aandraven. +Ze bekijkt me dan zo van: "Bah, hoe durf je! Ik schenk je mijn vertrouwen en dan krijg ik dit terug!"
Dit heeft wss met haar verleden te maken, kan bijna niet anders! Vroeger was ze een 'buitenrittenpaard' maar ze hebben haar verkocht omdat ze haast niet vooruit te krijgen was. Wss was ze zelfs MET zweep nog te sloom..nou, ik weet niet anders of Pipa gaat héél goed vooruit op buitenrit!Zou ze die mensen gewoon 'liggen hebben gehad' al die jaren?
Nu, dit zorg er wss voor dat ze de zweep verafschuwt..en dus ook de CS..iets anders kan ik niet bedenken. Ik gebruik zoveel mogelijk mijn handen tijdens de games! (The less you use your stick, the more quality of communication you have!) En de Stick gebruik ik dus alleen voor Friendly of bv. voor sideways waar ik niet anders kan dan hem gebruiken.
Dus, ik ben eigenlijk ook wel 'blij' dat iemand hetzelfde probleem heeft..natuurlijk ben ik niet blij dat Pauli de CS niet 'verdraagt', maar..je begrijpt vast wel wat ik bedoel.
Dat wat Roos zei lijkt me superinteressant maar euh, jaa dat is ook waar Pipa is niet mijn paardmaar ze is van eigenaars die niet echt 'Natural' denken..
Sorry voor mijn veel te lange reactie, maar wou weten of niemand zic hierin herkent..
Groetjes
Ariane xxx
Bladwijzers