Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: Re: Parellisysteem

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Parellisysteem

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Ik geloof dat een CS voor Pauli al zowat fase 3 is als ze dat ding alleen maar ziet!

Het gekke is dat ik haar best wel overal kan aaien en aanraken met de CS. Maar dat moet je eens zien hoe ze dat ondergaat: heel slaafs en haar lijf staat dan in de stand 'bommetje' . En ja, dat is dus absoluut niet wat ik wil. God mag weten wat er ooit in combinatie met een zweep met haar gedaan is.. het wordt absoluut niet beter ( behalve dan dat ze het 'ondergaat' al lijdend voorwerp) hoe vaak en hoe lang je ook oefent.
    Marianne, dit is zó herkenbaar!!!!!!!
    Zodra Pipa ziet da ik de CS oppak gaan die oren de andere kant uit en zet ze weer dat ik-vertrouw-je-niet-je-bent-een-roofdier gezicht op

Ik mag haar overal aaien, dat wel, maar niet van harte hoor! Dan staat ze mpet opgetrokken neus en knorrig naar me te kijken, en dan voel ik me gwn schuldig, dit is niet wat ik wil, ik wil dat ze hier van kan genieten! Met mijn handen vindt ze het iig heerlijk, staat ze echt te dutten enzo, maar met de CS erbij is hier geen sprake van.

Heb al veel geprobeerd, heb al eens 2 weken elke dag Friendly gedaan en Undemanding Time, maar ik heb niet echt de indruk dat het verbeterd is.

Telkens als ik haar met de CS aanraak probeer ik haar zo te lezen om te weten wat er in haar omgaat. En nu weet ik het, ik heb er 1 woord voor: Verontwaardiging.
    Pipa is gewoonweg verontwaardigd als ik met de CS kom aandraven. +Ze bekijkt me dan zo van: "Bah, hoe durf je! Ik schenk je mijn vertrouwen en dan krijg ik dit terug!"
    Dit heeft wss met haar verleden te maken, kan bijna niet anders! Vroeger was ze een 'buitenrittenpaard' maar ze hebben haar verkocht omdat ze haast niet vooruit te krijgen was. Wss was ze zelfs MET zweep nog te sloom..nou, ik weet niet anders of Pipa gaat héél goed vooruit op buitenrit! Zou ze die mensen gewoon 'liggen hebben gehad' al die jaren?

Nu, dit zorg er wss voor dat ze de zweep verafschuwt..en dus ook de CS..iets anders kan ik niet bedenken. Ik gebruik zoveel mogelijk mijn handen tijdens de games! (The less you use your stick, the more quality of communication you have!) En de Stick gebruik ik dus alleen voor Friendly of bv. voor sideways waar ik niet anders kan dan hem gebruiken.

Dus, ik ben eigenlijk ook wel 'blij' dat iemand hetzelfde probleem heeft..natuurlijk ben ik niet blij dat Pauli de CS niet 'verdraagt', maar..je begrijpt vast wel wat ik bedoel.
    Dat wat Roos zei lijkt me superinteressant maar euh, jaa dat is ook waar Pipa is niet mijn paard maar ze is van eigenaars die niet echt 'Natural' denken..

Sorry voor mijn veel te lange reactie, maar wou weten of niemand zic hierin herkent..

Groetjes
    Ariane xxx
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: friendlygame bij trauma (splitsing van parellisysteem)

Ik krijg bij jouw verhaal toch het idee dat jouw CS-probleem iets anders is dan bij Pauli en Shanna
    Shanna's gezicht zou ik niet kunnen omschrijven als verontwaardigd namelijk. Meer smekend, meer heel introvert en bijna wanhopig in de zin van: wanneer stopt ze nu alsjeblieft!
    Ze ondergaat het, weet dat ze stil moet blijven staan, doet aan alle kanten haar best om dit te doen. Maar haar instinct zit haar hiervoor constant in de weg

Een paard dat (ervanuitgaand dat je conclusie juist is) verontwaardigd is, is een ander probleem. Hierbij zou het kunnen dat je tegenovergestelde signalen geeft waardoor je paard het gevoel krijgt nooit het juiste antwoord te kunnen geven, of dat Pipa probeert of hij jou zover kan krijgen dat je stopt, door rond te gaan lopen.
    Ik denk dat we het in geval van Pipa (zo te horen naar jouw omschrijving dan) het over een ander friendlyprobleem hebben dan bij Poca, Pauli en Shanna.

Ik ben ook geneigd om met Sandra mee te gaan.. bij Pauli zie ik dezelfde uitingen als bij Shanna. Dat 'opeens zo super je best gaan doen' gevoel terwijl je weet dat er een onderlaag van angst of spanning onder zit. Wég is de vrijmoedigheid.. en in plaats ervan komt het 'ik doe wel wat je zegt anders krijg ik klappen gevoel' ( alsof ik dat ooit zou doen!)

Heel vreemd... en ik ben daarom zo benieuwd naar wat Roos er over te vertellen heeft aan de hand van haar ervaring met Poca. En op welke manier dat magnetiseren dan daarbij heeft geholpen.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Wát is en doet dat magnetiseren nou eigenlijk??
    De Van Dale zegt het volgende:
    mag·ne·ti·se·ren
    1 magnetisch maken
    2 (iem.) door magnetisme proberen te genezen
    3 een sterke aantrekkingskracht uitoefenen op => betoveren

Ik heb dit al eens op geschreven in jip-en-janneke taal (hoop ik). In plaats van magnetiseren heb ik het healing genoemd en ik ben in de tekst alleen uitgegaan van mensen. Kan natuurlijk in veel meer variaties. De onderstaande tekst heb ik van mijn website gehaald. Kun je hier al iets mee?

Healing is een oeroude natuurlijke vorm van genezing. Volgens mij is healing iets wat een ieder van nature in zich heeft. Toch is de ene mens getalenteerder in healen dan de ander. Vaak spreken mensen over 'paranormale begaafdheid' van de healer.

Ons fysieke lichaam wordt omgeven door een groot energieveld, de aura. Dit energie veld weerspiegelt onze fysieke en mentale gezondheid. Wanneer er blokkades in de aura zitten, kunnen mensen ziek worden.

Door middel van healing, genezende energie die uit de handen van de healer stroomt, kunnen deze blokkades eventueel opgelost worden. Ik schrijf 'eventueel' omdat natuurlijk niet alle blokkades opgelost kunnen worden en de behandelde mens zelf verantwoordelijk is voor zijn gezondheid. Een goede healing brengt de aura weer in balans, waardoor de klant zich na de behandeling beter voelt.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

das al een heldere stap in de uitleg Roos ... maar hoe haal je dan die blokkades uit iemand's aura? Is die aura niet iets wat van 'binnen' uit naar buiten straalt? En hoe kun je dat dan van buitenaf beïnvloeden?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Ik ben ook geneigd om met Sandra mee te gaan.. bij Pauli zie ik dezelfde uitingen als bij Shanna. Dat 'opeens zo super je best gaan doen' gevoel terwijl je weet dat er een onderlaag van angst of spanning onder zit. Wég is de vrijmoedigheid.. en in plaats ervan komt het 'ik doe wel wat je zegt anders krijg ik klappen gevoel' ( alsof ik dat ooit zou doen!)
    Dit gezicht ken ik bij Amy.. als ze onder de waterslang moet. Ik vind het hartsverscheurend om te zien. Als ze dit zou hebben bij de carrotstick, zou ik hem in de verste hoek van de schuur gooien..

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten