Bekijk Poll Resultaten: Ben jij Parelli fan?

Stemmers
68. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja

    41 60,29%
  • Nee

    11 16,18%
  • Neutraal

    15 22,06%
  • Geen mening

    1 1,47%
Pagina 5 van de 12 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 180

Topic: Bijna allemaal Parelli fans?

  1. #61

    Re: Bijna allemaal Parelli fans?

    Wat een ongelooflijke flauwekul Rutger!
    Ten eerste vind je jezelf blijkbaar héél wat omdat je iemand geholpen hebt - welnu, die insteek hebben we hier allemaal en dat is ook het bestaansrecht van dit forum. En hoe we elkaar een hand toesteken dat is hier gewoon de norm en daar is niemand verbaasd (met een d) over.
    Als je dus al zo lang meeleest zoals je schreef, dan had je dat kunnen weten. Bescheidenheid past.

    Wellicht ben je nog te jong om je te realiseren dat er in de wereld een soort van sociale structuur is, die het voor allen leefbaar maakt. Je komt niet iemand's huis binnen door te roepen wat een *klote* inrichting heb jij - ik zou dan zeggen, oh dank je, ga maar weg, je hoeft hier niet te zijn. Dat is wat je met je experiment, althans bij een aantal, bereikt hebt en als je dat bij nadere beschouwing ook zélf geen domme actie vindt.. tja, dan weet ik het ook niet meer.

    Wat je wél bereikte is enige kortdurende opwinding die eigenlijk nergens toe geleid heeft dan wat kretologie. Jammer hoor, je doet jezelf tekort en misschien ons ook wel, want heel af en toe was je best wel grappig.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  2. #62
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: Bijna allemaal Parelli fans?

    Heel mooi Rutger, toch zit er een verschil in jouw verhaal, immers die man vroeg niet onbehouden om je hulp, had jij dit op een gewone manier gedaan had je ook gewoon antwoord en hulp gekregen.
    Daarom vindt ik dit beetje onzinnig wat je neerzet als reden.
    www.crystal-carving.com

  3. #63
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re: Bijna allemaal Parelli fans?

    Nou, als ik je (hopelijk NIET laatste) post hier lees lijkt me dat je hier perfect past qua opvattingen.

    Ik zou zeggen, welkom! Ik ervaar het als een aanwinst dat je hier komt posten.

    Hoeveel mijn paard mij heeft geleerd over mensen, dat begrijp ik zélf nieteens. Wat het paard van mijn moeder me nu weer leert is weer iets totaal anders en net zo goed. Dus dat horsemanship niet ophoud bij paardrijden, ja duh
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  4. #64
    Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    bennekom
    Berichten
    544

    Re: Bijna allemaal Parelli fans?

    Even samenvatten hoor

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rutger
    op de belangrijkste reden kom ik straks nog terug.

    Maar toen gebeurde het, het geen-voorsteltopic-vuur werd aangestoken.
    Omdat hier zoveel over te doen is wil ik graag iets vertellen wat ik zo'n anderhalve maand geleden meemaakte op stal.

    "Ja, iedereen lijkt elkaar hier te helpen."

    En dat ervaarde ik, en ook al lijk ik hierdoor misschien knetter gek, pas als een echte beloning.

    Is dat niet wat we allemaal nastreven. En ik weet dat dat ook de boodschap is van Monty Roberts, en vrijwel zeker dat dat ook de boodschap is van Parelli. Het verbeteren van je eigen persoon.

    Maar blijkbaar wordt dat alles overboord gegooid zodra er iemand tegen de regels en normen ingaat. Waar is dan al het geleerde gebleven, de rust de kalmte en al die andere eigenschappen. Zijn die dan gesmolten in het vuur dat afkeer heet?
    Was nou de belangrijkste reden voor de vorm van dit topic dat je zo onder de indruk was van die ervaring op je stal? Als dat zo is, dan vind ik daarvan niets terug in je eerste post in dit topic.
    Of koos je deze vorm en de eerste post hier om te testen / bewijzen dat 'iedereen' (van de 1000 forumleden circa 20, vandaar de aanhalingstekens) hier misschien wel open en aandachtig met hun paarden omgaan maar dat niet kunnen met hun (virtuele) medemensen wanneer die zich niet netjes voorstellen? En als dat je doel was, heb je er dan iets aan gehad?

    Al met al vond ik dit best een vermakelijk topic, maar om dan met zinsneden als: "gesmolten in het vuur dat afkeer heet" aan te komen lijkt me op z'n minst een tikkeltje hoogdravend.

    Ik hoop dat je bij volgende experimenten op het gebied van intermenselijke communicatie iets zorgvuldiger te werk gaat, maar ik hoop ook dat je niet na deze actie op dit forum stopt. Net als Myracara denk ik dat dit forum niet slechter wordt van mensen als jij en daarnaast ben ik vals genoeg om me vrolijk te kunnen maken om sommige reacties hier.

    Al met al dus: welkom

  5. #65
    Actief Forumlid valerie's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    167

    Re: Bijna allemaal Parelli fans?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rutger
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door valerie
    Volgens mij is nu juist clickertraining de methode die het dichts bij de kern komt.. maar dat is mijn mening
    Waarom?


    PS

    Mijn verhaal volgt nog, ging eerst eten en daarna naar stal. Dus het wordt denk ik morgenochtend
    (Niet om weer een discussie te starten maar gewoon omdat je mijn mening mag weten) Omdat clickertraining een vorm is van gedragsmanipulatie die uitgaat van de basis van leergedrag en dit objectiveert aan de hand van een brugsignaal. Dat positieve bekrachtiging de sterkste leerimpuls geeft wordt keer op keer wetenschappelijk aangetoond. Het effect van positieve bekrachtiging op leergedrag is schijnbaar hard op weg om globaal te worden erkend als natuurwet.... (toen ik dat in mijn boek behavior modification las kreeg ik het even heel warm) Clickertraining werkt niet alleen bij paarden maar ook bij honden, katten, konijnen, goudvissen en jawel: mensen -zie bv http://www.tagteach.com-. Tip: koop het boek Don't shoot the dog (stop met blaffen) van Karen Pryor.
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

  6. #66

    Re: Bijna allemaal Parelli fans?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door valerie

    (Niet om weer een discussie te starten maar gewoon omdat je mijn mening mag weten) Omdat clickertraining een vorm is van gedragsmanipulatie die uitgaat van de basis van leergedrag en dit objectiveert aan de hand van een brugsignaal. Dat positieve bekrachtiging de sterkste leerimpuls geeft wordt keer op keer wetenschappelijk aangetoond. Het effect van positieve bekrachtiging op leergedrag is schijnbaar hard op weg om globaal te worden erkend als natuurwet.... (toen ik dat in mijn boek behavior modification las kreeg ik het even heel warm) Clickertraining werkt niet alleen bij paarden maar ook bij honden, katten, konijnen, goudvissen en jawel: mensen -zie bv http://www.tagteach.com-. Tip: koop het boek Don't shoot the dog (stop met blaffen) van Karen Pryor.
    Het duurt soms heeeeeel lang vóór sommige mensen dit kunnen bevatten hoor.

    Maar ik ben het helemaal met je eens.

  7. #67
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Bijna allemaal Parelli fans?

    Goh... je tikt een heleboel woorden, maar zegt feitelijk niets. Ja, hoeveel indruk het maakt dat je een ander helpt zonder daar iets voor terug te hoeven en hoe frappant het was dat men met het non-voorstellen aan de haal ging, maar... ik lees nog steeds niet waarom je het topic opende.
    Tuurlijk, ik was ooit blond en misschien nu nog wel, maar deze "uitleg" is wat mij betreft nog waziger als je eerdere posts hier.

    Wat je lijkt te hebben willen bereiken is dat men hier met hun paard zeer doordacht te werk gaan, maar mensen willens en wetens tegen de schenen schoppen? Was dat het punt wat je wilde maken, ons daarop wijzen? Als dat je doel was en dat denk je bereikt te hebben, fijn voor jou. Ik voel alleen niet de behoefte om me richting jou te verantwoorden, want zegt nou zelf... Als je zo aanvallend begint en het eerste beste (oprechte!) antwoord wat je krijgt direct onder vuur neemt, dan vraag je er ook wel een beetje om om tegengas te krijgen.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  8. #68

    Re: Bijna allemaal Parelli fans?

    Ja Rutger.. ik vind het iets over JOU zeggen dat je als compleet vreemdeling het forum komt binnenwalsen, tegen de borst stuitende, rare, opmerkingen maakt, daarmee mensen uit hun tent lokt, weer heel raar terugreageert, 5 pagina's lang.

    Het is helemaal niet zo moeilijk hoor om mensen op de kast te jagen, en helemaal niet als je een anonieme persoon bent. Ik werk in de psychiatrie en wij gebruiken jouw tactieken om mensen te forceren tot een uitbarsting. Soms is zo'n uitbarsting nodig voor het vorderen van het herstel. En ja, soms moet dat op een negatieve manier.

    Jij was anoniem, je had een plannetje bekokstoofd om eens te kijken HOE het nou zit met de emotional fitness van zgn natural horsemanship-beoefenaars. Voor jou was het heel makkelijk om binnen de kaders van jouw plan terug te reageren, want jij bent/was de WETENDE.

    Fijn. Kun je mij nu misschien nog uitleggen wat dit te maken heeft met naturalhorsemanship?
    In mijn ogen is de overeenkomst namelijk NUL!

    Geen enkel paard, hoe moeilijk ook, zal ooit in zijn leven zulke vieze spelletjes spelen met anderen dan jij de afgelopen dagen gedaan hebt met ons.
    Geen enkel paard probeert de mens te forceren op zo een achterbakse wijze.
    Een paard heeft altijd een open vizier.

    Jij niet.
    Dit siert je allerminst.. mijn mening. Ik ben blij dat ik je niet persoonlijk ken.

  9. #69

    Re: Bijna allemaal Parelli fans?

    Hiha wat een lol hier, vooral die ongelofelijk wisselende reakties.

    Rutger, ik vond je topic vooral vermakelijk, maakte me er verder totaal niet druk om. Ben hier ook wel blij om, net als Sky. Voel me (misschien daarom?) ook niet te kijk gezet ofzo, ik reageerde zoals ik reageer en ik vind dat okee. U is welkom wat mij betreft en ook ik zou het jammer vinden als dit je last post was (hoewel ik dat een prachtig muziekstuk vind).

    Wat je vertelt over die gebeurtenis op stal: misschien moest je erbij geweest zijn. Ik weet het niet. Je verbazing en grote blijdschap om die 'beloning' is iets wat ik aldoor ervaar. Maar kan me voorstellen dat, als dit een NIEUWE ervaring voor je is, je er best van van de leg kan raken, omdat zo blijkt wat het onderschrift van Tinky zei: "we zien de wereld niet zoals ze is, we zien de wereld zoals we zijn."

    En als dat voorheen anders was voor je, en je nu deze wereld ervaart (iedereen helpt elkaar, positieve, nonquestioning attitude), ja dan kan ik me voorstellen dat je daar een beetje van ondersteboven bent.

    Maar goed, ik ben dan ook al jaren certified knetter... and proud of it

    May the horse be with you!

  10. #70
    Actief Forumlid valerie's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    167

    Re: Bijna allemaal Parelli fans?

    Het zou mij verbazen als die Rutger nog (veel) post op dit forum. En wel om de volgende redenen:

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rutger
    Als je het over NH hebt denkt tegenwoordig bijna iedereen aan Parelli,
    het is in elk geval een grote naam in de NH wereld ja

    commercieel gezien dus briljant
    klopt
    , maar niet echt mijn ding.
    Snap ik. Er zijn meer mensen die parelli min of meer afkeuren vanwege het commerciele karakter.

    Misschien heeft die afkeuring te maken met het feit dat ze zo rechtstreeks met die commerciele kant te maken krijgen, zo'n parelli pakket is nu eenmaal duurder dan een boek van de gemiddelde NH-er en al helemaal duurder dan een beetje lezen op bokt.nl.

    Bij het zien van dit soort dingen krijg ik dus dit soor neigingen

    Niet een veroodeling, slechts mijn mening. (Ieder zijn eigen ding natuurlijk)
    Tjah, deze snap ik dan weer niet... maar ieder zijn eigen ding...

    Maargoed, na bokt.nl hoopte ik hier iets meer te vinden, maar ook op deze site krijg ik de indruk dat het grootste deel bestaat uit PNH'ers (daarnaast zijn er 3 forums die gaan over PNH en de rest moet het met 1 gezamelijk forum doen).
    Ik vraag mij af wat nou de verhouding is op dit forum, daarom dus de poll.
    Volgens mij is dit in eerste aanleg inderdaad meer een PNH forum dat (volkomen) open staat voor toevoegingen dan een algemeen NH forum. Als je open staat voor parelli is dat prima, maar als je parelli (om wat voor reden dan ook) om te kotsen vindt ben je hier gevoelsmatig sowieso aan het verkeerde adres gezien het aantal voorstanders.

    Overigens vraag ik me af of Rutger met zijn (Grafische?) communicatie opleiding misschien op het verkeerde pad zit als commercie niet "zijn ding" is...
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

  11. #71
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Bijna allemaal Parelli fans?

    Heb geen zin om dit te lezen.
    Nu niet.
    Hoofdpijn.
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  12. #72
    Actief Forumlid valerie's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    167

    Re: Bijna allemaal Parelli fans?

    Horsefreakje, je hebt gelijk... ik was ook al uitgelogd vind ik opeens dÃ*t. Mijn man heeft vandaag een banjo gekocht en is druk aan het oefenen, hij pakt het al aardig op... Ik ben meer een theoreticus en wilde me even "inlezen".

    Toen kwam ik dit tegen... en ik ben het er helemaal mee eens; het gaat om de vraag of je banjo beter kunt leren spelen op gehoor of van papier:

    "I believe that our minds work in complicated ways and many times there are things that happen in our heads that we don't even know about. Example: back when computers were becoming popular, I wanted to learn about them. I asked several people to explain to me how they worked. They so effortlessly explained that it takes so many bits to make a bite and so many of something else makes a gig. Then there was RAM and ROM and words like DOS and terms like "boot up". I can't tell you what I wanted them to do with their computers after about an hour. After experiences like that, I could not even think about a computer without getting confused and getting a headache. I had learned that I could not learn computers.

    Later with a little help from my sister and brother in-law ("Hey, Tim and Sandra!, sorry") things got better. They sat me down at the computer and said, "you don't have to know all of that lingo, just click here". I did, it worked. A little help from someone can work wonders! "

    Waarom moet je eigenlijk snappen waarom het werkt? Als je het maar werkt voor jou!
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

  13. #73
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Bijna allemaal Parelli fans?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rutger
    Belofte maakt schuld:

    Laat ik beginnen met het waarom. Waarom heb ik dit topic gestart, en waarom heb ik het op deze manier gestart.
    Ik had gewoon kunnen vragen wat Horsemanship voor julie betekend en wat julie (er mee) doen. Waarschijnlijk krijg ik dan antwoorden die ik al honderde keren heb gezien: "Ik doe Parelli maar ook die en die, en kies daar het beste uit. Ik doe dus mijn ding". Dat doe ik inderdaad ook, net zo als waarschijnlijk meer dan 99% dat doet. Maar dat is niet de belangrijkste reden om dit topic zo te starten, op de belangrijkste reden kom ik straks nog terug. Dus ik dacht laat ik het eens iets anders aanpakken, laat ik het eens omdraaien. Een beetje uitdagend, en nu we toch bezig zijn gooien we er ook nog eens een poll tegenaan om het plaatje compleet te maken.
    ...grappig... want ondanks je provocerende toon, zijn de paar zinnige antwoorden die je kreeg, precies dat wat je vreesde te horen te krijgen

    De eerste paar reacties waren nog zeer kalm. Bayardtje die zich misschien nog het meest aangevallen zou kunnen voelen reageerde zeer rustig, respect daarvoor.

    Maar toen gebeurde het, het geen-voorsteltopic-vuur werd aangestoken.
    Humor heb je ook! Volgens mij begon ik nog vóór dat het voorstel vuur echt losbarstte al over de toon van je bericht...
    Omdat hier zoveel over te doen is wil ik graag iets vertellen wat ik zo'n anderhalve maand geleden meemaakte op stal.

    Op een zaterdagmiddag kom ik de bak uit met één van de paarden die ik rij, en loop naar de box. Twee boxen verderop is een gezin, dat die week nieuw op stal is, met het paard bezig. Terwijl ik bezig ben met afzadelen hoor ik daar een hoop herie vandaan komen. Toen ik klaar was en de box uitliep liepen gingen zij richting de roundpen. Helaas verliep dat niet zo soepeltjes en stond ik er een beetje verbaast, misschien wel moeilijk naar te kijken. Op dat moment kwam de vader van het gezin naar mij toe en vroeg of ik misschien kon helpen.
    Door wat er toen gebeurde moet ik misschien langs een psychiater zoals wannabe het zo mooi verwoorde.
    Ik vroeg niet naar zijn naam.
    Ik vroeg niet naar zijn redenen.
    En ik vroeg ook niet wat ze hier uberhaupt deden. (Want tja, wat doen dressuur ruiters nou op een western stal toch?)

    Ik heb ze, zonder ook maar iets van ze te weten, gewoon geholpen. En de grootste beloning voor mij volgde de volgende dag. Niet toen ik ze gedag zei en vroeg hoe het ging. Als antwoordt wende de moeder zich tot het paard en zei "Nu heeft die jongen één dag met je gewerkt en nu merken we al verscheel". Dit vond ik hardstikke leuk om te horen maar mijn echte beloning volgde vlak daarna.
    Schuin tegenover de box van het paard was een vrouw bezig op de spoelplaats. Helaas was de kraan kapot, maar de vader van het gezin loopt er naartoe en vraagt "zal ik er even naar kijken?". En ik weet dat die vrouw en die vader elkaar nog nooit hadden gezien, dat was ook nog eens af te lezen aan de verbazing op het gezicht van die vrouw. Waarop de vader reageert met "Ja, iedereen lijkt elkaar hier te helpen."

    En dat ervaarde ik, en ook al lijk ik hierdoor misschien knetter gek, pas als een echte beloning.
    Ach.. op zich geen reden om knettergek door te lijken... het gewicht wat je eraan geeft, maakt echter dat ik op zijn minst mijn vraagtekens plaats bij wat bij jou dan de norm is als het gaat om elkaar helpen en de beloning die je daar zelf bij vind horen... persoonlijk ben ik niet uit op een beloning als ik iemand help.. of het moet al zo zijn dat ik het helpen op zich al leuk vind en daar al een goed gevoel van krijg...
    Maargoed, geen-voorsteltopic-vuur brande al lekker dus ik dacht bijmezelf kom laat ik er nog maar eens wat olie opgooien..........en WHAM uitslaande brand. Alle registers werden open getrokken. Zelfs naar spelfouten werd gekeken!?!?
    Als je zoals jij post met op een toon die uitnodigd om in te gaan op betrekkingsniveau, wordt het wat lastig om teleurgesteld te zijn als mensen niet op de inhoud reageren.. toch??!!
    Maar laat ik eerst de vraagen van skey beantwoorden: Hoe bedoel je dit? Over wat gaat NH bij jou dan precies?

    Wat ik bedoel de met de tekst "maar het gaat niet verder dan dat" is het verdergaan dan alleen paardrijden. Hoevaak wordt wel niet gezegt dat een paard een spiegel is, een spiegel van je persoonlijkheid. Wat zou je dan ongelovelijk veel over jezelf kunnen leren. Kwaliteiten die je in de rest van je leven kan gebruiken. Het verbeteren van jezelf. Dingen zoal beschreven in dit topic over de belangrijkste eigenschappen van een paardenmens. Linda srijft in dit topic "Ik vind het echt heel mooi omschreven, maar zou niet ieder mens zo 'moeten' zijn? Dit lijkt mij een omschrijving van de ideale mens en erg moeilijk te evenaren."
    Is dat niet wat we allemaal nastreven. En ik weet dat dat ook de boodschap is van Monty Roberts, en vrijwel zeker dat dat ook de boodschap is van Parelli. Het verbeteren van je eigen persoon.
    Sorry...Ik geloof dat ik je een beetje kwijt raak... Zoals het hier staat, begrijp ik dat jij ook 'het verbeteren van je eigen persoon' nastreeft.. en dat volgens jou ook Roberts en Parelli dat hoog in hun vaandel hebben... maar eh... wat heb je dan ook weer precies tegen Parelli en Roberts...??

    Maar blijkbaar wordt dat alles overboord gegooid zodra er iemand tegen de regels en normen ingaat. Waar is dan al het geleerde gebleven, de rust de kalmte en al die andere eigenschappen. Zijn die dan gesmolten in het vuur dat afkeer heet?
    Nogmaals... Er werd erg op betrekkingsniveau gereageerd en weinig op inhoud.. (niet in de eerste plaats, omdat jouw posts imo nogal weinig inhoud hadden )
    Wat mij betreft dus niet zozeer een inhoudelijke reactie op iemand die inhoudelijk tegen de regels en normen in gaat... maar wel een fikse reactie op betrekkingsniveau.. iets waar ik me naar ik herinner bij voorbaat al voor verexcuseerde! ....


    Misschien was dit mijn laatst post. Daarom wil ik iedeen oprecht bedanken voor haar tijd.

    Veel geluk allemaal & misschien tot ooit.


    Met vriendelijke groet,

    Rutger
    Je doet maar wat je niet laten kan... post je, dan post je..als niet.. dan niet... door je sumiere en nogal inhoudsloze (voorstel) posts hier creëer je ook een beeld van jezelf... jouw feestje!
    Verder heb ik me overigens in je voorstel topic kostelijk vermaakt.. met de andere kippetjes!

  14. #74
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Bijna allemaal Parelli fans?

    Nou, heb dit topic nu ook eens helemaal doorgelezen. Vind het uitermate interessant. Wat ik nu eigenlijk mis, Rutger, is je conclusie. Mocht je dit nog lezen, dan zou ik graag willen weten wat je precieze doel nu was met dit topic.

    Ik kan slechts speculeren. Ik lees een onderliggende gedachte in je laatste post hier. Niet één van mensen uitdagen, op de kast jagen, maar meer één van 'hoe beinvloed je als mens elkaar, hoe ver gaat zo'n beinvloeding, wat is je streven als persoon'...etcetera...dat is slechts een gedeelte van mijn interpretatie. Maar zou graag jouw versie horen, want het is jouw topic. Bepaal zelf of je nog post...zo ja, dan wil ik graag je doel/conclusie aangaande dit topic horen
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  15. #75

    Re: Bijna allemaal Parelli fans?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Linda
    Ik kan slechts speculeren. Ik lees een onderliggende gedachte in je laatste post hier. Niet één van mensen uitdagen, op de kast jagen, maar meer één van 'hoe beinvloed je als mens elkaar, hoe ver gaat zo'n beinvloeding, wat is je streven als persoon'...etcetera...dat is slechts een gedeelte van mijn interpretatie.
    Misschien is het tog wel interesant om nog even rond te hangen
    Kom ik in een andere post nog op terug

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    of het moet al zo zijn dat ik het helpen op zich al leuk vind en daar al een goed gevoel van krijg...
    Helemaal mee eens. Wat ik interesant vond aan het voorval was dat ik de indruk kreeg dat mijn helpen hem stimuleerde om ook te helpen. Of dat inderdaad het geval was zal ik natuurlijk nooit weten. Maar als het zo is dan is dat iets moois tog. Nu ik dit zo aan het typen ben doet het me denken aan die film(weet de naam niet).

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Als je zoals jij post met op een toon die uitnodigd om in te gaan op betrekkingsniveau, wordt het wat lastig om teleurgesteld te zijn als mensen niet op de inhoud reageren.. toch??!!
    Dient oppervlakkigheid met oppervlakkigheid beantwoord te worden?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Sorry...Ik geloof dat ik je een beetje kwijt raak... Zoals het hier staat, begrijp ik dat jij ook 'het verbeteren van je eigen persoon' nastreeft.. en dat volgens jou ook Roberts en Parelli dat hoog in hun vaandel hebben... maar eh... wat heb je dan ook weer precies tegen Parelli en Roberts...??
    Eigenlijk vrijwel niets. Het is alleen niet mijn weg.

Pagina 5 van de 12 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •