Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 44

Topic: Twijfels omtrent Parelli level 1 cursus/ level 1 DVD pakket

Twijfels omtrent Parelli level 1 cursus/ level 1 DVD pakket

Ik zit te twijfelen of ik aan een Parelli level 1 cursus moet gaan deelnemen.

Ten eerste kost het 140 euro per dag (in totaal dus 420 euro).
    En ten tweede vraag ik mij af of ik voor deze cursus ook het level 1 DVD pakket moet aanschaffen (219 euro).
    In totaal dus 639 euro, excl. Transportkosten, overnachtingskosten enz. enz.

Wie heeft ervaring met de “ praktijk” cursus level 1 en wat leer je er nou precies?
    Is het alleen grondwerk of leer je ook rijden op een NH manier?
    En zie je echt veranderingen voor jouw paard?
    En is de cursus zijn geld waard?
    En wordt het afgesloten met een examen?

En wie heeft ervaring met de DVD pakket?
    Verschilt het t.o.v. de praktijk cursus?
    En heb je het DVD pakket ook nodig om de praktijk cursus te kunnen volgen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: Twijfels omtrent Parelli level 1 cursus/ level 1 DVD pak

koop een dvd pakket en ga lekker aan de slag

ik heb de level 1 cursus gedaan, was toen al level 2 bezig maar aangezien de leeftijd van mijn haffie (2 jaar) mocht ik niet aan een level 2 cursus meedoen en ik wilde toch graag een cursus meemaken dus heb toen maar de level 1 mee doorlopen. maar achteraf vond ik het echt zonde van mij geld... Ik zou je aanraden lekker een level 1 pakket te kopen en deze in je eigen tempo te doorlopen, als ja vast loopt of vragen hebt kun je ze zo nodig altijd hier stellen. en daarna kun je nog kijken of je een cursus echt wat lijkt, dan heb je in ieder geval al een idee van wat parelli inhoud en wat je op een cursus kunt verwachten!
    The darkest hour is befor it get light!!!

Haha Elianne, da's lekker geld uitgeven voor een ander!

@ Es: Heb je al een keer een gewone Parelli-demo gezien? Of heb je misschien mensen in de buurt die al aan Parelli doen? In je profiel staat niet waar je woont - misschien is het niet onverstandig om dat bekend te maken en wellicht een van de ervaren Parelliërs op dit forum te contacten en eventueel daar 's te gaan kijken. Dan kun je in ieder geval zonder dat het je al te veel geld kost het eens ervaren. Je zou eventueel ook eerst het Parelli-boek kunnen kopen, dan geeft ook al wat richting.

Maar, als je je er al in verdiept hebt en je weet hoe het werkt.. ja, dan zou ik zeggen ga ervoor.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Ik ga mee met Elianne. Ik denk dat je best het pakket kunt kopen eigelijk. Dan kan je zoals Elianne zegt op je eigen tempo erdoor. Als je problemen hebt, stel die dan hier, of vraag je iemand van het forum je te komen helpen (is een pak goedkoper) en als je dan nog grote problemen hebt, dan kan je een cursus doen. Maar als je het geld kan missen, zou ik wel een cursus erbij doen. Denk dat een cursus zonder pakket wel moeilijk wordt, want toen ik de level 1/level2 cursus wou doen, moest ik men level 2 pakket al doorgenomen hebben... Helaas is dat dan toch niet doorgegaan, wie weet dit jaar !

Xjes,
    Elineke
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Haha Elianne, da's lekker geld uitgeven voor een ander!
    haha, sorry bedoel het niet zo hoor
    The darkest hour is befor it get light!!!

Wat ik heb gedaan is een keer als "actief toeschouwer" meedoen. Kost een stuk minder en is reuze leerzaam!!!
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Als je op dit moment geen grote problemen hebt met je paard dan zou id eerst gewoon het dvd pakket level 1 kopen en zelf aan de slag gaan en dan na een antal maanden een level 1/2 cursus doen .

Wil je een snelle goede start en heb je nu al problemen met je paard (en heb je het geld ervoor) dan is een level 1 cursus direkt volgen erg leuk en leerzaam je neemt dan een jumpstart .

Het is het geld echt dubbel en dwars waard maar het beste kun je eens mailen met Eddy Modde hij kan je natuurlijk het beste advies geven zie http://www.parelli.nl

Op dit moment zie ik dat er 83 mijn bericht hebben gelezen en een klein aantal van jullie hebben gereageerd.

Als ik jullie reactie zo verneem zeggen jullie op dit moment dat ik beter een DVD pakket kan kopen i.p.v. naar de cursus te gaan.

Betekent dit dat het DVD pakket hetzelfde behandeld als wat Eddy in zijn cursus behandeld?

En zo ja, is de inhoud van de DVD/cursus puur grondwerk en wordt er alleen de 7 games behandeld?

Ik heb overigens totaal geen probleem met mijn paard. Ik wil me echter verdiepen in de NH/ op een andere manieer leren om te gaan met paarden.

Heeft de Parelli methode dan nog nut om met een probleemloos paard te gaan werken?

Het idee achter Parelli NHS is dat je een nog betere relatie opbouwt met je paard - daar hoef je niet persé problemen voor te hebben. Het gaat om de scholing van mens en paard.

Als je het geld eraan wilt besteden zou ik zeker eerst de DVD's (Level 1) aanschaffen. Je kunt overigens via Eddy Modde (Parelli Nederland) ook een demo-DVD krijgen (gratis) dan kun je eerst bekijken of Parelli iets voor jou is.

http://www.instructeur.parelli.nl/
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Es

Heeft de Parelli methode dan nog nut om met een probleemloos paard te gaan werken?
    Als je geen problemen hebt, kan je de parelli methode zien als enorm verdiepend. Het geeft veel inzichten omtrent paardenpsychologie en gedrag zodat je op een ander niveau kan communiceren met je paard.

Ik had ook geen problemen met mijn paarden voor ik begon met parelli. Ik reed met ze buiten en kon alles met ze doen. We begrepen elkaar en konden elkaar verstaan.

Toch had ik heel sterk het gevoel dat ik mezelf wilde ontwikkelen op een ander niveau. Ik wilde mijn paarden zo graag "verstaan" en begrijpen. In plaats van hen te laten commmuniceren op mijn niveau, wilde ik graag communiceren op hun niveua om zo tot diepere inzichten te komen.

Het is nu bijna twee jaar geleden dat ik voor het eerst mijn parellipakket in handen had. Sindsdien heb ik er drie gekocht (ook nog de oude en nieuwe versie van level 2) en heb er nog geen moment spijt van gehad.

Ik heb zoveel geleerd, en kan nu zoveel beter communiceren met mijn paarden (en ook met sommige andere paarden).

Als je een cursus bij Eddy gaat doen, is het raadzaam om je zowiezo eerst te verdiepen in de paketten. De cursus is gebaseerd op hetgeen ook in de dvd paketten staan. Dus aanschaffen moet je tóch.
    Lijkt me dan in jouw situatie, dat je lekker aan de gang moet gaan met je pakket. Kom je er niet uit kan je altijd nog een cursusje (of een losse les) boeken. Heb je veel meer uren plezier van dan alleen maar de cursus doen.

Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Elineke
    want toen ik de level 1/level2 cursus wou doen, moest ik men level 2 pakket al doorgenomen hebben
    Ik wil die L1/L2 cursus in Oosterwolde meedoen maar ben nog steeds bezig met het Level 1 pakket.....zou ik dan dus een probleem hebben ?

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

nee hoor... ik heb ook een level 1/2 cursus gedaan... nu was ik al bezig met level 2 maar eigenlijk alle deelnemers hadden nog niets van het level 2 pakket gezien.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ginny
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Elineke
    want toen ik de level 1/level2 cursus wou doen, moest ik men level 2 pakket al doorgenomen hebben
    Ik wil die L1/L2 cursus in Oosterwolde meedoen maar ben nog steeds bezig met het Level 1 pakket.....zou ik dan dus een probleem hebben ?
    Wel, ze vroegen denk ik wel om zo goed als afgerond te hebben. Ok, dat er hier en daar nog iets niet vlotjes ging, dat was geen ramp. Maar ik bedoel vooral gewoon het pakket gelezen te hebben en te verstaan waar het over gaat. Je moet niet echt al oefeningen gedaan hebben denk ik...

Xjes,
    Elineke
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Je kunt natuurlijk ook voor 300 euro een weekje naar Wim Vonck, bij Assen. Gratis overnachten, en 7,50 per nacht voor je paard. Minstens net zo goed als Eddy (hij heeft level 3 afgerond, al jaren geleden) en een stukje goedkoper. Je krijgt dan 2 keer per dag 3 kwartier intensief priveles, en de mogelijkheid te oefenen in de bak tussendoor (als je daar dan nog energie voor hebt)

Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Je kunt natuurlijk ook voor 300 euro een weekje naar Wim Vonck, bij Assen. Gratis overnachten, en 7,50 per nacht voor je paard. Minstens net zo goed als Eddy (hij heeft level 3 afgerond, al jaren geleden) en een stukje goedkoper. Je krijgt dan 2 keer per dag 3 kwartier intensief priveles, en de mogelijkheid te oefenen in de bak tussendoor (als je daar dan nog energie voor hebt)

ooo Sandra, volgens mij zit die Wim bij ons in de buurt ??!! Da's ook een stukkie goedkoper...kun je daar ook individueel heen of moet je altijd met een groep zijn ?

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten