Oké, ik gooi er weer een vraag in, graag jullie mening/advies, tips !
Ik kan gewoon aan alles bij Ginny merken dat ze ontzettend hekel heeft aan harde wind al dan niet in combinatie met regen.
En dan druk ik het nog zacht uit.
In de stal staat ze super gespannen, eet ze niet, wil niks...oren in de nek. Staat ze in de wei dan rent ze zich een ongeluk, is ze zeiknat, maar ze blijft gaan, wil alleen maar op stal en we hebben dan de grootste moeite om saampjes op een normale manier naar stal te lopen (Ginny poing-poing).
We hebben twee 'aanvaringen' gehad, één dodemans-rit waarbij ze steigerde en bokte en de laatste keer waarbij ze me er gericht afgebokt heeft (en waarna ik dus met Parelli begonnen ben -geluk bij een ongeluk). Beide aanvaringen bij harde wind en regen. Ik leg nu duidelijk een relatie met de slechte weersomstandigheden en Ginny's gedrag; bij slecht weer is er werkelijk niks met haar te beginnnen.
Wat moet ik doen ? Dit gedrag negeren en dan toch expres bij slecht weer met haar gaan werken ? Alhoewel ik het betwijfel of ik haar van RB naar LB krijg...
Of dit gedrag accepteren...ik denk dan dat ze er gewoon een hekel aan heeft, ik vind bepaalde dingen ook niet fijn, doe ik dan ook niet.
Eigenlijk neig ik om het gedrag binnen het redelijke te accepteren, waarom doorgaan als ik al van te voren weet dat het voor beiden een rot-ervaring gaat worden...? PP zegt toch ook heel duidelijk dat je naar je paard moet kijken en luisteren ?!
Wat vinden jullie hier van ?
Bladwijzers