Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: moeilijkheden met hengst

Re: moeilijkheden met hengst

Wat een moeilijke zaak zeg! Het is nou eenmaal je job, en veel keus heb je niet. Maarja, op elk werk gaat er wel eens wat minder goed...

Is het geen optie om de baan die je naar de weide gaat af te zetten met stevige, goed zichtbare draad, en de hengst dan naar zijn weide te laten lopen via die uitgestippelde weg? Of als je hem toch wil vasthouden, om hem tenminste niet kwijt te raken .

Veel succes!

Xjes,
    Elineke
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Actief Forumlid K-trien's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik wou net hetzelfde zeggen als Elineke. De weg van stal naar weide afzetten en laat hem dan maar lopen.
    Het lost natuurlijk ook het probleem niet op, maar dan loop je zelf toch niet zo'n gevaar!

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem (gehad) met mijn eigen hengst. Een zeer braaf paard, schopt of bijt niet. Maar met buiten zetten kan hij opeens weg zijn. Mijn vriend houdt hem en dan is het ook goed, ik ben vaak net te laat en dan loopt hij weer los. Soms heb ik het geluk dat ik hem tegen iets aan kan zetten zodat hij niet weg kan en dan is het weer een poosje goed. Hij doet het trouwens niet alleen om naar andere paarden te kunnen maar volgens mij ook een soort dominantiespelletje. Met rijden is hij weer heel braaf en trekt ook niet naar andere paarden. Ik zit dus ook wel te twijfelen of ik hem hengst moet laten. Maar weet ook dat ik beter op moet letten als ik hem buiten zet en op de vereniging moet ik hem aan het hoofdstel leiden. Want pas kwamen er twee paarden langs gedraaft en toen stond hij toch op de wagen te stuiteren.
    Denk wel altijd eerst aan je eigen veiligheid en laat hem voorlopig door iemand buiten zetten die hem de baas is of zet leidt hem met hoofdstel.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Lijkt mij moeilijk hoor Willeke, en ook een beetje eng.

Jammer dat je niet met z,n tweeen bent, dan zou je aan beide kanten van het halster een touw kunnen vastmaken en leiden zoals Linda Tellington-Jones dat doet.

Is het ook nog een optie om wat aan het voer te doen, mischien wanneer hij wat minder krachtvoer krijgt hij ook iets rustiger wordt (zal het probleem niet geheel oplossen).

En Hengsten worden niet voor niets vaak aan de hand meegenomen met een bit en zweep in de hand.

Succes ermee!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Het probleem heeft zich ondertussen opgelost. Haukaren staat bij een vriend van de eigenaar om daar verder opgeleerd te worden zodat zijn oren aangesloten worden....
    Hij heeft al verschillende jonge paarden in opleiding gehad en is wat minder soft als ik.... Hij kan hem beter de baas dan ik.

Volgens mij kan hij niet beter terechtkomen voor de moment.
    Nu wordt hij aan het werk gezet en kan de overtollige energie er wat vanaf, en hij leert zich wat beheersen.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Fijn voor je!!!
    Komt dat nu mede doordat je hebt aangegeven dat het voor jou niet te doen was zo?
    Want dat is toch belangrijk denk ik dat je je grens aangeeft.

Heb je ook nog de mogelijkheid om daar te leren hoe met zo,n situatie om te gaan?

Groetjes
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Fijn dat het nu opgelost is!

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Ja kwam ook omdat ik zei da'k er niet goed mee kon omgaan. da'k niet genoeg kennis had om met hem om te gaan.
    Ik mag altijd langsgaan bij die man om te gaan kijken hoe hij het oplost. Heb eigenlijk al vrij veel geleerd van deze hengst vooral da'k nog héél véél kennis zal moeten opdoen Maar alles op zijn tijd... Over twee jaar zal 'k waarschijnlijk wel al héél wat verder staan als nu

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Wel fijn dat je er langs kunt gaan om te kijken en te leren! Als je kunt, zou ik zeker van dat aanbod gebruik maken.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten