Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 76

Topic: Problemen en hulp nodig

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Problemen en hulp nodig

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Je moet ook zelf gelukkig zijn en je moet kunnen doen wat je wil. Anders krijg je er later spijt van.
    En als je niet kan doen wat je echt erg graag wil doen, dan begint het te wringen. En daar kom je ook geen stap verder mee. Zowel jij niet als je paard.
    Hoe kun je gelukkig zijn als je paard dat niet is omdat je perse je ding wilt doen.
    Dat is iets waar ik met mijn verstand niet bij kan.
    Je kunt een homp klei vormen naar het beeld wat je wilt schapen, maar met levende wezens is dat in mijn optiek toch een heel ander verhaal.
    Dat lukt alleen met samenwerking, begrip en inzicht.
    Hier ben ik het helemaal eens met Brenda..Ik begrijp ook niet echt Shaktike's standpunt hier, Brenda zegt hier heel wijze woorden maar het is net alsof jij ze niet wil begrijpen, of je begrijpt ze niet..want wat jij daar zegt dat je niets kunt doen als je 't zelf niet graag doet, daar verwijst Brenda toch ook naar in haar tekst? Zij zou veel liever met Amon lekkere buitenritten gaan maken zijn, daarvoor kocht ze hem...Maar uiteindelijk koos ze er voor om eerst een band op te bouwen met haar paard, misschien iets wat veel tijd kost (2 jaar in Brenda's geval) maar eenmaal ze zover zijn om buitenritten te maken kennen ze elkaar door en door en kunnen ze elkaar vertrouwen en zal het nog veel leuker zijn dan moesten ze op het begin op buitenrit geweest zijn toen die band er nog niet was...

Want wat is er nou leuk aan iets met je paard doen als je elkaar niet eens vertrouwt? Dan voel jij de hele tijd op je ongemak, bent er niet gerust in, zal er iets gebeuren,je paard zit ook niet lekker in z'n vel...Het is toch veel leuker om eerst een band met je paard op te bouwen zodat je weet wat je aan elkaar hebt?

Gr. Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Ik wil hier toch even reageren, zit om eerlijk te zijn al een tijdje op m'n handen....

En niet door de onwil/onkunnen/of juist iets anders van de TS.. Ik zie hier iemand met eigen ideeën, een eigen patroon, die het aandurft om op een anders denkend forum (om het even heel zwartwit te zetten) heel open een vraag stelt, en vervolgens the best she can antwoord probeert te geven op vragen en kritiek die we haar geven. Vervolgens is ze ook nog eens heel erg open over haar zelfvertrouwen of juist het ontbreken daarvan en probeert ze echt mee te denken. Vervolgens vraagt ze aan een forumlid of die haar komt helpen...

En vervolgens wordt ze de grond ingehakt (ook heel zwart wit, ik weet het).

Ik snap dat niet helemaal.

Beste Shaktike, tof dat je hier bent, ik ben blij dat je zo open bent over wat je bezig houd, en ik wil je bedanken voor die openheid. Er zijn maar weinig mensen die dat kunnen en durven, zeker op een forum waar ze nog maar net zitten. Ik zou zeggen, geef jezelf de tijd, tijd om je paard en jezelf en alles wat hier geschreven is te begrijpen, écht binnen te laten komen. Het is logisch dat het nu gewoon nog niet helemaal je ding is, veranderen gaat ook in stappen en werkt het best als je het zelf ontdekt. Ik wens je een hele mooie paardenreis toe in 2007 en ik weet ECHT ZEKER dat je het wél kan Op wat voor manier, of wat voor methode dan ook. Ze zijn niet heilig, alles werk weer anders voor iedereen. En soms ben je een manusje van alles, die overal wat vandaan haalt. Doe wat goed voor JOU voelt!

En nu ga ik weer in m'n mand, koest

Groetjes Charlotte

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Charlotte...tja JA dat dus. dankje
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Tinky dat heb je mooi verwoord! Ik was me een beetje aan het ergeren aan dit topic, omdat shaktike zo de grond ingeboord werd...

Ik weet het, jullie goede raad is goed bedoeld, maar ik herken mezelf hier wel voor een groot deel in...
    Ik heb een jaar de tijd nodig gehad om de overstap te maken om te beginnen met NH, uiteindelijk heb 'k dat dan toch gedaan, na me eerst te verdiepen in verschillende methodes.

Als je een leek bent zijn heel veel termen chinees hier op het forum en inzicht krijgen in NH en in één bepaalde methode die je aanspreekt kost tijd. Het feit dat Shaktike skey aanspreekt om hulp te vragen vind 'k al héél positief. Skey gaat haar véél kunnen laten zien en laten leren. En shaktike, geloof me, beginnen met NH is, zeker in het begin, in de knoop zitten met je emoties.... Je gaat op sommige punten van jezelf walgen dat je nu doet wat je doet, en dat al jaren doet. Daar is echt helemaal niets mis mee!!! Integendeel, we zijn hier allemaal doorheen moeten gaan!

Ik ben er zeker van dat met de hulp van skey dat je er wel komt met Great, en meid, als je eens naar Johan komt, en ik daar ben, wil 'k je best wel eens m'n level 1 en level 2 pakketten laten inkijken!

Ik snap dat je zulke pakketten niet zomaar koopt. Ik had er in het begin wel wat hartpijn van da'k zoveel geld had uitgegeven, maar het is me dubbel en dik waard geweest, maar natuurlijk kunnen wij zoveel reclame maken als we willen.... Ik snap héél goed dat je het eerst zelf eens wil bekijken voor je tot zo'n grote koop overgaat.

Hou ons op de hoogte over hoe het met great gaat als skey komt!
    Ben héél benieuwd!
    Succes ermee!!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

als jij je kan redden met die super instructrice voor 10 euro per uur moet je niet verder gaan zoeken

snap dan ook niet waarom je problemen hebt

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nienke, waar slaat jouw reactie nou op? Ik vind 'm erg onvriendelijk...

Shaktike komt hier op een forum waar ze nog niemand kent, en waar iedereen anders met paarden omgaat dan zij. Ze vraagt ons advies, en wij doen ons best haar dat te geven. Dat ze nog niet meteen met alles uit de voeten kan, of dat ze sowieso niet alle adviezen wil opvolgen, is haar goed recht...

Ohjee, dit topic komt zo bekend voor.

Het enige wat ik nog wil toevoegen is: Shaktite, het is misschien allemaal wat raar en heel nieuw voor je, maar probeer nh (en ons) wat te leren kennen, en je zal stilaan, maar zeker, wel beginnen begrijpen hoe het werkt, waar het om draait, en op dat punt, dan ga je er plezier in krijgen. Omdat je weet waar je aan begint/ begonnen bent. Ik hoop dat Skey je zo veel kan leren en je kan helpen zodat die neerwaartse spiraal een opwaartse wordt.

Heb nu even vertrouwen in ons en onze woorden(hoe moeilijk ook als je mensen niet kent en niet eens in real life ziet). En ik ben ook zeker dat je het kan! Ga naar je paard onder het motto: lol met je knol, en blijf vooral eerlijk tegen haar. Laat je echte emoties zien aan haar. Als je al niet helemaal blij naar haar gaat, doe dan zeker niet alsof je blij bent, maar toon je echte gevoelens. Anders werkt dit alleen maar verwarrend voor je paard en zal ze je nooit echt kunnen vertrouwen, hoe goed je het ook bedoeld hebt. Kga nou maar weer zwijgen of ik geraak nog in de knoop ...
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Nog even een kleine noot aan deze discussie toevoegen:

Ik heb een paardje op de wei waar ik mee met mn handen in het haar zat. Ze WILDE gewoon geen contact hebben, bleef op een afstand staan, en had een afkeer voor elke vorm van lichamelijk en oogcontact.
    Nu, na enkele weken er voor haar ZIJN, gewoon in de wei zitten, verder niks. kwam ze vorige week voor het eerst, voorzichtig, voetje voor voetje, naar me toe geschuifelt en bleef op 1m afstand staan, waarna we zo even bleven staan.
    de volgende dag liep ze al iets zekerder, en snuffelde voorzichtig aan mn handen. Helemaal uit eigen beweging.
    En DAT kan al zo geweldig zijn!!! Maandenlang kwam ze niet vrijwillig naar je toe, en voelde ze zich "gevangen", en nu besloot het paard opeens dat ik WEL te vertrouwen was, en WEL de moeite waard was! Dit paard is nog lang niet te poetsen, laat staan te rijden! maar de eerste stappen voor een vriendschap zijn gezet!

Ik wilde je dit gewoon even vertellen, om aan te geven dat van die hele kleine dingetjes je echt ongelofelijk blij kunnen maken.
    Het is ongetwijfeld moeilijk om het idee los te laten dat je een paard MOET poetsen en MOET rijden, maar geloof me, soms is het de moeite meer dan waard, om even helemaal back to basic te gaan en te beginnen met een nieuwe kennismaking, van beide kanten.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Bedankt allemaal voor jullie steun en lieve woorden!

Verder reageer ik niet meer in dit topic en zal wel een nieuwe openen om mijn ervaring met NH te vertellen.
    Sommige van jullie denken dat ik niet wil luisteren, maar jullie moeten begrijpen, zo'n stap zetten is niet makkelijk.

Maar ik ga in elk geval mijn uiterste best doen om Great's vertrouwen te winnen.

Jullie horen nog van me in een nieuw topic
    Don't lose your grip on the dreams of the past
    You must fight just to keep them alive

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Kim is great, you'll be fine!
    Marja en Roos...dank jullie. Zit te blozen achter de computer.
    Ik ga deze week eens langs en hopelijk komen we er samen uit.
    Blijkbaar staat haar paard nogal heel kort bij Aramis. Ik heb dus ook aangeboden om eens langs mij te komen zodat ze meteen kan zien wat NH precies is.

Ik ga nu dit hele topic eens goed doorlezen zodat ik al een idee heb wat het probleem is/kan zijn.

Kim comes to the aid. Hartstikke mooi, alle vertrouwen in. Gefeliciteerd, Shaktike, met je open mind en je goede lesgeefster!!

May the horse be with you!

Ik zoek ook nog privéles maar de goedkoopste die ik ken is 35 euro per uur!! beetje duur dus

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Tja, dat zijn toch wel normale prijzen hoor!

Je kan toch ook lesnemen bij dit forum? dat kost volgends mij 15 euro per uur

Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten