Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 76

Topic: Problemen en hulp nodig

Re: Problemen en hulp nodig

Ik zit al drie pagina's met stijgende verbazing te lezen.. en ik heb onwijs bewondering voor de EF van iedereen die TS goede raad geeft en probeert iets te leren.

Dat is het enige wat ik kwijt wil, want voor de rest heb ik geen vertrouwen (meer) in een goede afloop.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ik zit al drie pagina's met stijgende verbazing te lezen.. en ik heb onwijs bewondering voor de EF van iedereen die TS goede raad geeft en probeert iets te leren.

Dat is het enige wat ik kwijt wil, want voor de rest heb ik geen vertrouwen (meer) in een goede afloop.
    EF en TS? Ben even niet mee, sorry
    Don't lose your grip on the dreams of the past
    You must fight just to keep them alive

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

EF= emotionele fitness
    TS= Topic starter

Je moet ook zelf gelukkig zijn en je moet kunnen doen wat je wil. Anders krijg je er later spijt van.
    En als je niet kan doen wat je echt erg graag wil doen, dan begint het te wringen. En daar kom je ook geen stap verder mee. Zowel jij niet als je paard.
    Hoe kun je gelukkig zijn als je paard dat niet is omdat je perse je ding wilt doen.
    Dat is iets waar ik met mijn verstand niet bij kan.
    Je kunt een homp klei vormen naar het beeld wat je wilt schapen, maar met levende wezens is dat in mijn optiek toch een heel ander verhaal.
    Dat lukt alleen met samenwerking, begrip en inzicht.
    www.crystal-carving.com

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Ok茅, bedankt.

Maar bon, we zien wel als Kim egweest is wat het word

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Goed dat Kim een keertje komt kijken en helpen. Heb je dit filmpje al eens gezien? http://137.224.239.40/nh/forum/viewt...103&highlight=
    Zo zou het kunnen worden, ook voor jou en je paard, echt, waar jij staat hebben vele voor je ook gestaan. Succes!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Goed dat Kim een keertje komt kijken en helpen. Heb je dit filmpje al eens gezien? http://137.224.239.40/nh/forum/viewt...103&highlight=
    Zo zou het kunnen worden, ook voor jou en je paard, echt, waar jij staat hebben vele voor je ook gestaan. Succes!
    Wauw! Prachtig! Daar word je toch wel even stil van!
    Maar ergens ben ik bang dat het nooit gaat lukken.

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Waarom zou je daar bang voor zijn, leg de lat niet zo hoog, met babystapjes kom je ook bij je doel.
    www.crystal-carving.com

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Waarom zou je daar bang voor zijn, leg de lat niet zo hoog, met babystapjes kom je ook bij je doel.
    Das waar. Stapje per stapje. We zien wel waar we komen.

Shatike ... je hebt pagina's vol welwillende goede raad gekregen, mensen die je een steuntje in de rug wilden geven of een zetje in de goede richting. De manier waarop je telkens alleen maar argumentatief reageerde, doet mij denken dat je 贸f een verwarde puber bent die met zichzelf in het reine moet komen, 贸f dat je totaal geen paardenmens bent.
    Voor mij houdt het topic hier op.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Voor sommige mensen is de drempel voor NH z贸 hoog. Misschien ook omdat het zo enorm confronterend is. Zoals Shaktike al schrijft: dat lukt me nooit. Je wordt geconfronteerd met een wereld waarvan je nooit dat dat 'ie bestond. De wijze waarop een NH-er zijn paarden traint en er een band mee opbouwt, is wezenlijk anders. Partnership. En daarvoor moet je je als mens leren kwatsbaar op te stellen tegenover ruim 600 kg. En gel贸ven in die 600 kg. En vertrouwen. Dat opbouwen gaat met babysteps. En de allermoeilijkste daarvan is de eerste.
    En ik weet dat de TS die gisteren gezet heeft. En daar ben ik heel blij om. Want straks volgt de tweede. En de derde. Want je k谩n het! Geloof in jezelf en geloof in je paard. Niet proberen, maar ervoor gaan. Want je kan die weg niet half inslaan. Dan werkt het niet. Je paard begint ook met babysteps, houdt daar rekening mee. En soms met een onverwacht gr贸贸t cadeau. Je zal het gaan leren zien.
    Halleluja .

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Voor sommige mensen is de drempel voor NH z贸 hoog. Misschien ook omdat het zo enorm confronterend is. Zoals Shaktike al schrijft: dat lukt me nooit. Je wordt geconfronteerd met een wereld waarvan je nooit dat dat 'ie bestond. De wijze waarop een NH-er zijn paarden traint en er een band mee opbouwt, is wezenlijk anders. Partnership. En daarvoor moet je je als mens leren kwatsbaar op te stellen tegenover ruim 600 kg. En gel贸ven in die 600 kg. En vertrouwen. Dat opbouwen gaat met babysteps. En de allermoeilijkste daarvan is de eerste.
    En ik weet dat de TS die gisteren gezet heeft. En daar ben ik heel blij om. Want straks volgt de tweede. En de derde. Want je k谩n het! Geloof in jezelf en geloof in je paard. Niet proberen, maar ervoor gaan. Want je kan die weg niet half inslaan. Dan werkt het niet. Je paard begint ook met babysteps, houdt daar rekening mee. En soms met een onverwacht gr贸贸t cadeau. Je zal het gaan leren zien.
    Halleluja .
    Halleluja!
    Marianne, denk eens terug aan de tijd dat jij hier postte en niks op had met Parelli. Het is 茅cht een grote stap. Het is niet dat je al savvy moet hebben voor je begint, die ga je opbouwen.
    Dat shaktike hier vraagt om hulp en blijft posten is effort. Misschien moeten sommige forumgenoten die een leren zien? Het kan zijn dat een paard als Myra mij goed heeft getraind hierin, maar NH is juist door de houding heen leren kijken. Dat ze iets doet dat voor haar nieuw is en dus niet helemaal aansluit bij je verwachtingen...t贸ch belonen.

Shaktike; je komt er wel! Bij deze nodig ik je uit om eens naar Voorthuizen te komen. H茅t voorbeeld van iemand die absoluut niet doet wat ze ooit had gepland, maar een l贸l dat ik heb joh!
    Paarden zijn z贸veel meer dan middelen om iets te doen, ze zijn z贸veel slimmer dan wij en gewoon helemaal te gave leermeesters. Je bent van harte welkom
    Don抰 trust reality. After all, it抯 only a collective hunch.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Shatike ... je hebt pagina's vol welwillende goede raad gekregen, mensen die je een steuntje in de rug wilden geven of een zetje in de goede richting. De manier waarop je telkens alleen maar argumentatief reageerde, doet mij denken dat je 贸f een verwarde puber bent die met zichzelf in het reine moet komen, 贸f dat je totaal geen paardenmens bent.
    Voor mij houdt het topic hier op.
    Als ge goed zou lezen zou ge gezien hebben dat er iemand komt om me te helpen met men paard...
    Dus stop maar met verwijten maken

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

@ Lila: Het is idd moeilijk voor mij om er vertrouwen in te vinden. Ik vind mezelf echt niet goed genoeg om zoiets te doen. Maar ik hoop dat ik het toch zal leren.

@ Myracara: Waar ligt Voorthuizen? Klinkt alsog het in Ned. ligt.
    En bedankt voor je steun!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Voorthuizen ligt in midden NL inderdaad. Het gaat om het idee zullen we maar zeggen h猫.
    Don抰 trust reality. After all, it抯 only a collective hunch.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Hehe, last wa dichterbij was met plezier
    Maar je hebt gelijk! HEt is het gebaar dat telt!

Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten