Oorspronkelijk Geplaatst door
Amon
Misschien kun je eens zoeken in de oude topics van Amon en mij.
Amon is ook zo'n paardje met een enorm sterk karakter, daar heb ik ook ontzettend veel geduld voor nodig gehad. En kwam er al gauw achter dat ik alle doelstelling aan de kant moest gooien en mee moest gaan wandelen op de weg die hij mij wees.
Ik kocht Amon met de doelstelling heerlijke buitenritten te gaan maken, nu twee jaar later ben ik nog steeds niet zover. Erg?? Nee totaal niet erg, integendeel, ik heb nu pas, na zo ontzettend veel jaren pas het paard in heel zijn wezen leren kennen. Maar vooral wat hij mij geleerd heeft is met geen pen te beschrijven, en natuurlijk hoop ik nog steeds op de ultieme buitenrit, immers een doel moet je houden, maar komt die nooit omdat Amon dat niet aankan, nou dan komt die maar nooit. Zijn geluk en welzijn staat bij mij voorop, en als beloning heb ik zijn vertrouwen, support, liefde, genegenheid, kracht, en schoonheid.
Je kunt nooit iets afdwingen, zeker niet met dieren, je krijgt of een slaaf, of een paard dat zich aan alle kanten verzet. Bij beide zul je niet gelukkig worden. Want als je het paard niet met je mee hebt dan zal geen tak van sport iets worden, steeds zul je tegen iets aanlopen waar het niet lekker gaat.
Zet haar welzijn en geluk voorop, en je eigen wil en ongeduld opzij, luister naar wat ze je verteld en geef het haar, groot zal je verbazing zijn welke cadeau's je dan krijgt, maar je moet het wel willen en ook willen zien.
Bladwijzers