Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 76

Topic: Problemen en hulp nodig

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Problemen en hulp nodig

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shaktike
    ik weet goed wat ik wil.
    het probleem met buiten wandelen is dat als zij zenuwachtig word, ik dat ook word. Dat is een grote fout van mij, maar dat zit in men karakter.
    Het is iets waar ik nog steeds aan werk. Van niet zo snel zenwuachtig te worden.
    en dan

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shaktike
    werk niet met NH. Zoals ik al zei, zo'n pakket is best duur.
    Nou, als ik alles zo lees, dan ligt dáár denk ik wél de ingang naar een oplossing. Het is maar of je op dit forum de antwoorden krijgt die jij zoekt. Dit is een NH forum, en je post je probleem hier, dus ik neem aan dat je er wel degelijk in geïnteresseerd bent. Toch? En aan NH doen is niet duur, investeren in een pakket is idd best even een hoop geld, maar je kan al een hoop doen voor je besluit het pakket te kopen. En er zijn meer methodes dan alleen die van Pat. Er zijn boeken, en op dit forum staat ook veel geschreven. Waarom vraag je ons advies als je constant met tegenargumenten komt?

Wat is er met de 3,5 jarige gebeurd, heb je die nog?
    In ieder geval wens ik je succes. Voor jou, én voor je paard.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

@ MArja: ben ik altijd al geweest. heel ongeduldig.
    Maar met mijn 3,5 jarige had ik geduld met hopen. Raar maar waar

@ Lila: er werd mij gezegd hier es te informeren. Dus zo gezegd zo gedaan.
    Maar dat wil niet zeggen dat ik plots aan NH ga doen ofzo.
    Aleja, snap me nie verkeerd, ik heb al vele filmpjes gezien en ik vind het echt prachtig. Maar dit werkt met veel geduld. net hetgene wat ik niet bezit
    Mijn 3,5 jarige had ik in december gekocht. Maar in begin mei kreeg hij plots koliek. Werd om 7 uur wakker gebeld en ik had meteen de DA gebeld. DA gaf hem een spuit en men hafje mocht zo meteen de wei weer op. En volgens mij zat daar de fout. ONdanks zijn opstropping bleef hij eten. Ze waren net op een nieuw stukje wei gezet. Waar ik niets van wist.
    Uiteindelijk ging hij erg hard achteruit en moest ik hem laten inslapen.
    Don't lose your grip on the dreams of the past
    You must fight just to keep them alive

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Juist als je van jezelf zo ongeduldig bent, kan NH je enorm helpen! NH leert je niet alleen veel over hoe paarden in elkaar zitten en hoe je met ze om kunt gaan, maar het leert je ook en vooral heel veel over jezelf.

Maar als je niet in staat of bereid bent om aan jezelf te werken, dan is het wellicht niet handig om een paard te hebben waar je veel geduld voor nodig hebt. Sterker nog, ik vraag me dan af of het dan wel handig is om überhaupt een paard te hebben... Want ik denk dat je met elk paard geconfronteerd wordt met dingen in jezelf waar je aan zult moeten werken, om de relatie met je paard te kunnen verbeteren/hem te kunnen geven wat hij van je nodig heeft...

Van de andere kant, als jij zegt dat je met je vorige paard wel veel geduld had en het lukt je niet om met dezelfde houding ook met dit paard om te gaan, dan is die klik er tussen jullie misschien idd wel niet.

Het is lastig om jouw situatie juist in te schatten via het forum. Ik blijf er bij dat het 't beste zou zijn als er een deskundig/ervaren iemand eens met jullie mee zou kijken om te zien waar 'm nou precies de schoen wringt. Iemand die jou en je paard samen ziet, kan veel beter zien wat er mis gaat dan dat wij dat via jouw verhalen via het forum kunnen doen.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

PS je hebt trouwens niet alleen voor NH geduld nodig, ik denk dat je in zijn algemeenheid wel kunt stellen dat geduld een belangrijke en zelfs noodzakelijke eigenschap is in de omgang met paarden! Als je die eigenschap nog niet (voldoende) bezit, dan lijkt het mij sowieso wel erg de moeite waard om die meer te gaan ontwikkelen.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Kheb al aan Skye gevraagd wanneer ze kan komen

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Goed van je! Kim zal je vast kunnen helpen!

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Dat is al een stap in de goede richting! Hopelijk kan ze snel komen en het probleem analyseren en je advies geven! Succes!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Laten we het hopen.

Daarstraks kon ik wel in tranen uitbarsten toen ik zag dat iemand van de andere stal zonder moeite aan great's hoofd kon prullen.
    Kzei, kzal ik eens proberen. Met als reactie dat Great haar hoofd wegtrok.

Ik ben altijd rustig, laat ze vaak eerst een rieken aan mijn hand enzo.

Kim is great, you'll be fine!
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Ik denk dat dit jouw les is: heb jij geen geduld met jezelf of met het paard, dan heeft het paard het ook niet met jou. Geef jij geen aandacht, respect en liefde, dan krijg je het ook niet terug. Je krijgt de paardenziel die je verdient.
    Dat lijkt hard gezegd, maar het is bedoeld als een vingerwijzing voor jezelf: van dit paard kun je leren en iedere milimeter die je vooruit komt, wordt een grote overwinning op en voor jezelf.

Dat je de 'klik' niet voelt is alleen maar het constateren van je onmacht en het feit dat je niks voor niets krijgt. Maak je hoofd en je hart leeg van 'willen', dan komt het vanzelf wel goed.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Ik denk dat dit jouw les is: heb jij geen geduld met jezelf of met het paard, dan heeft het paard het ook niet met jou. Geef jij geen aandacht, respect en liefde, dan krijg je het ook niet terug. Je krijgt de paardenziel die je verdient.
    Dat lijkt hard gezegd, maar het is bedoeld als een vingerwijzing voor jezelf: van dit paard kun je leren en iedere milimeter die je vooruit komt, wordt een grote overwinning op en voor jezelf.

Dat je de 'klik' niet voelt is alleen maar het constateren van je onmacht en het feit dat je niks voor niets krijgt. Maak je hoofd en je hart leeg van 'willen', dan komt het vanzelf wel goed.
    Ik hb al meer als genoeg geduld gehad met der. Ik geeft der onwijs veel liefde. Ze krijgt ook veel aandacht.
    Dus ik vind niet dat je het recht hebt om te zeggen dat ik mijn paard geen liefde enzo geef

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Misschien kun je eens zoeken in de oude topics van Amon en mij.
    Amon is ook zo'n paardje met een enorm sterk karakter, daar heb ik ook ontzettend veel geduld voor nodig gehad. En kwam er al gauw achter dat ik alle doelstelling aan de kant moest gooien en mee moest gaan wandelen op de weg die hij mij wees.
    Ik kocht Amon met de doelstelling heerlijke buitenritten te gaan maken, nu twee jaar later ben ik nog steeds niet zover. Erg?? Nee totaal niet erg, integendeel, ik heb nu pas, na zo ontzettend veel jaren pas het paard in heel zijn wezen leren kennen. Maar vooral wat hij mij geleerd heeft is met geen pen te beschrijven, en natuurlijk hoop ik nog steeds op de ultieme buitenrit, immers een doel moet je houden, maar komt die nooit omdat Amon dat niet aankan, nou dan komt die maar nooit. Zijn geluk en welzijn staat bij mij voorop, en als beloning heb ik zijn vertrouwen, support, liefde, genegenheid, kracht, en schoonheid.
    Je kunt nooit iets afdwingen, zeker niet met dieren, je krijgt of een slaaf, of een paard dat zich aan alle kanten verzet. Bij beide zul je niet gelukkig worden. Want als je het paard niet met je mee hebt dan zal geen tak van sport iets worden, steeds zul je tegen iets aanlopen waar het niet lekker gaat.
    Zet haar welzijn en geluk voorop, en je eigen wil en ongeduld opzij, luister naar wat ze je verteld en geef het haar, groot zal je verbazing zijn welke cadeau's je dan krijgt, maar je moet het wel willen en ook willen zien.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Hee wat leuk dat je Kim hebt gevraagd.
    De stap om iets om te gooien in de manier van omgaan met paarden is enorm moeilijk. Dat kan niet in een keer en voor iedereen is het een andere manier die uiteindelijk werkt. Ik hoop dat je er uitkomt. Het is je gegund!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Misschien kun je eens zoeken in de oude topics van Amon en mij.
    Amon is ook zo'n paardje met een enorm sterk karakter, daar heb ik ook ontzettend veel geduld voor nodig gehad. En kwam er al gauw achter dat ik alle doelstelling aan de kant moest gooien en mee moest gaan wandelen op de weg die hij mij wees.
    Ik kocht Amon met de doelstelling heerlijke buitenritten te gaan maken, nu twee jaar later ben ik nog steeds niet zover. Erg?? Nee totaal niet erg, integendeel, ik heb nu pas, na zo ontzettend veel jaren pas het paard in heel zijn wezen leren kennen. Maar vooral wat hij mij geleerd heeft is met geen pen te beschrijven, en natuurlijk hoop ik nog steeds op de ultieme buitenrit, immers een doel moet je houden, maar komt die nooit omdat Amon dat niet aankan, nou dan komt die maar nooit. Zijn geluk en welzijn staat bij mij voorop, en als beloning heb ik zijn vertrouwen, support, liefde, genegenheid, kracht, en schoonheid.
    Je kunt nooit iets afdwingen, zeker niet met dieren, je krijgt of een slaaf, of een paard dat zich aan alle kanten verzet. Bij beide zul je niet gelukkig worden. Want als je het paard niet met je mee hebt dan zal geen tak van sport iets worden, steeds zul je tegen iets aanlopen waar het niet lekker gaat.
    Zet haar welzijn en geluk voorop, en je eigen wil en ongeduld opzij, luister naar wat ze je verteld en geef het haar, groot zal je verbazing zijn welke cadeau's je dan krijgt, maar je moet het wel willen en ook willen zien.
    Mooi verhaal en netjes verwoord.
    Maar ik wil er nog iets aan toevoegen.
    Je moet ook zelf gelukkig zijn en je moet kunnen doen wat je wil. Anders krijg je er later spijt van.
    En als je niet kan doen wat je echt erg graag wil doen, dan begint het te wringen. En daar kom je ook geen stap verder mee. Zowel jij niet als je paard.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Hee wat leuk dat je Kim hebt gevraagd.
    De stap om iets om te gooien in de manier van omgaan met paarden is enorm moeilijk. Dat kan niet in een keer en voor iedereen is het een andere manier die uiteindelijk werkt. Ik hoop dat je er uitkomt. Het is je gegund!
    Ik hoop het ook. Want zoals het nu is, word het ondraaglijk voor mij.
    Zijzelf trekt het zich niet aan. Lekker vrolijk in de wei, lekker rondrennen. Zolang ze maar niet bij me hoeft te zijn is alles inorde.

Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten