Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 76

Topic: Problemen en hulp nodig

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Problemen en hulp nodig

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shaktike
    Elineke: Ja. Maar ik vind dat die lessen enorm duur zijn. 20 € voor een les. Nou, sorry, maar dat geef ik er niet aan.
    €20 is echt niet veel hoor, ik volgde vroeger privé-les toen ik nog geen NH deed, en voor een uur betaalde ik €25..door NH-lessen bouw je echt een band op met je paard, en ik dacht dat het dat was wat je wou?

Als je wilt dat er 'vlug' verandering komt in jullie 'band' met elkaar, zul je mss wel moeten bereid zijn om onkosten te maken vrees ik..als je NH-lessen wil nemen of je je een L1 pakket wil aanschaffen tenminste.

Gr. Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Nou, nu raak je me kwijt hoor . Je koopt een paard, hebt een probleem, en vindt dan 20E teveel geld om er iemand bij te halen die je kan helpen! Daar begrijp ik niks van.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Ik vind het redelijk wat.
    Ik moet gewoon eens heel goed nadenken. Ik ben volledig in de war nu.
    Don't lose your grip on the dreams of the past
    You must fight just to keep them alive

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Misschien is 20 euro veel geld, als je weinig te besteden hebt. Maar een paard is nou eenmaal een dure hobby, en de meesten van ons hebben toch wel les/ondersteuning nodig om vooruit te komen met hun paard. Lessen is m.i. iets dat er gewoon bijhoort, en de kosten daarvoor zou je dan ook moeten incalculeren bij de kosten van het houden van een paard. Als je verder wilt met westernrijden, of dressuurrijden, en je wilt misschien wel wedstrijden gaan rijden, dan neem ik toch aan dat je daar ook les in zou nemen? En dan is 20 euro voor een uur priveles echt niet veel hoor. Er zijn zat instructeurs die veel meer vragen, en dat in mijn ogen ook waard zijn ook. En je hoeft toch ook niet per se elke week te lessen? Je zou het ook om de week, of om de maand kunnen doen. Of af en toe een paar dagen cursus ofzo.

Julie (Donderwolke hier op het forum) geeft NH lessen in Belgie, misschien kun je haar eens benaderen.

Ik denk dat je idd eens goed moet nadenken over wat je nu eigenlijk wilt. Het opbouwen van een band met je paard kan best moeilijk zijn, en het is hoe dan ook een heel proces. Als je nu het gevoel hebt in een neerwaartse spiraal te zitten, zul je toch iets moeten veranderen om hier uit te komen. Wat dat iets dan is, kunnen wij zo moeilijk zeggen hier vanaf het forum. Maar je paard zal niet veranderen, als jij blijft doen wat je deed...

Hoe oud ben je eigenlijk? Ik heb het idee dat je nog vrij jong bent, klopt dat?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Hey

Ik neem privéles voor 10 € per uur door een super instructrice als ik wil.
    Vandaar dat ik die 20 veel vind.

Ik vind, als je dan lessen neemt, je toch zeker 1 keer per week meot gaan.
    En vooral ik. Anders heeft het geen nut voor mij.

Ik word eind januari 19. Nog jong, maar mss wel wat ouder dan jij gedacht had

Ik neem privéles voor 10 € per uur door een super instructrice als ik wil.
    Nou ga je gang. Dan kan die super instructrice je vast heel goed helpen.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Wat bedoel je met grondwerken, longeren? Hoeveel weet je van Natural Horsemanship? Omdat je zegt dat je zeker eens per week les nodig hebt? Koop een L1 pakket, neem nadat je gestart bent een periode om de 2 á 3 weken een NHles, die duurt geen uur, maar die duurt tot je 'm positief kan eindigen en daarmee "verdien" je iets veel belangrijkers terug: plezier met je paard. Nu kost hij je én een hoop geld én een hoop ergenis. Dus kies maar!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Wat me vooral opvalt is dat je schrijft dat een van de problemen is dat je geen western meer wilt rijden. Ik denk dat je, als je een band op wilt bouwen met dit paard, een knop om moet zetten.
    NIET "wat wil ik van dit paard en hoe krijg ik dat zo snel mogelijk voor elkaar?"
    MAAR "wat past het beste bij dit paard?" en "wanneer heeft ze plezier in het spelen?"

Als ze het niet fijn vind als je haar poetst (herken ik!) kun je op zoek gaan naar plekjes die ze wel lekker vindt. En begin dan met je handen te krabben, een borstel vindt mijn paard bijvoorbeeld gewoon niet lekker.
    Dus zoeken naar dingen die ze wél leuk vindt. Wanneer ontspant ze? Op welke plek voelt ze zich veilig? Dan breng jij haar daarheen. Je kan zelfs een stapel wortels ergens neerleggen en je paard daar naartoe meenemen. Doe dingen waardoor ze denkt dat jij goeie ideeen hebt.
    Dat kan een deur openen voor jou en vooral voor je paard.
    Wat je verder doet is aan jou. Als er iets is wat ik heb geleerd de afgelopen tijd dan is het wel dat de stroming die je doet niks zegt over hoe je omgaat met paarden. Of je nou (bewust) grondwerk doet of niet maakt misschien nieteens uit. Als je maar kijkt naar en meevoelt met je paard.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ik denk dat je gewoon zelf niet weet wat je wilt. Je kocht enkele maanden geleden een westernpaard terwijl je zelf nog niet veel van western kende. Nu ben je het western rijden al beu geworden. Wat is daar mis mee? Western is toch dressuur maar dan met andere oefeningen.
    Ik denk dat het beste is dat je met je paardje vanaf 0 begint. Veel grondwerk doen en veel aandacht aan haar schenken en niet alleen door bij haar te zitten terwijl ze eet. Je zegt dat ze buiten bang heeft van tractors. Dan moet je juist veel buiten gaan wandelen met haar. Het is toch winter, nu rijden er toch niet meer veel tractors rond?
    Je paardje verkopen zou ik niet doen. Dat is nog iets te vroeg. Je moet haar nog een tweede kans geven.
    En 20€ voor een les is zeker niet veel! Mijn vorige lesgever vroeg ook 20€ per les. Ok, het is niet goedkoop, maar je leert er wel van en nadien heb je er wel voldoening van.
    Jij maakt de keuze,het is jou paard tenslotte.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

@ Pocalover: ze geeft geen westernlessen hé. Dus echt helpen kan ze niet. Maar ze ging toch eens afkomen om te kijken wat er mss kan gedaan worden.

@ Lila: werk niet met NH. Zoals ik al zei, zo'n pakket is best duur.

@ myracara: ik denk dat ze dat western ook niet helemaal leuk vind. En juja, ze is 'western geleerd'. Ze kan geeneens neckreining. Daarom dat ik eens wou proberen of het engels haar betert ebvalt. Als dat niet is, hoeft ze van mij niet engels te leren. Maar het is het proberen waard denk ik.
    Ik heb overal al achter ene plekje gezocht. Niks...
    Niet aan der straat, niet aan de nek, nie aan der hoofd en borst. Echt nergens. Ik vind het raar hoor.

@ Aspen: ik weet goed wat ik wil.
    het probleem met buiten wandelen is dat als zij zenuwachtig word, ik dat ook word. Dat is een grote fout van mij, maar dat zit in men karakter.
    Het is iets waar ik nog steeds aan werk. Van niet zo snel zenwuachtig te worden.

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Vergeet ook niet dat je paardje 6 jaar is en nog veel moet leren. Waarschijnlijk kent ze net de basis van western en misschien iets meer.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Denk ik ook.

Maar weet je. Volgens mij ben ik niet de juiste persoon voor haar om haar goed op te leiden enzo.
    Het liegt waarschijnlijk niet aan Great maar aan mezelf

Actief Forumlid gemmvm's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2006
    Leeftijd
    42

In een van je eerste antwoorden zeg je dat je eigenlijk nooit echt een klik hebt gevoeld maar hoopte dat die zou komen.

Die klik is heel erg belangrijk!

eigenlijk had je hem dus niet moeten kopen, er mag eigenlijk geen twijfel zijn.

Ik ben geen voorstander om zomaar je paard te verkopen, maar als ik dit zo lees dan heb je zelf te weinig geduld en moed om er echt aan te gaan werken om toch nog een klik te krijgen.
    Dit paard heeft volgens mij een hele duidelijke maar rustige leider nodig die hem uitdaging geeft, als je hem dat wil geven zal ik toch echt NH lessen of level 1 pakket lenen/aanschaffen.

Anders betere optie om hem te verkopen en een ander wat ouder en rustiger paard te kopen.
    Werk aan jezelf, wees je ware zelf, laat het paard en ik je helpen
    www.p-aard.nl

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Mensen adviseerde me om het tijd te geven. En normaal zeg ik ook 'het moet meteen klikken' maar ik luisterde naar wat andere mij adviseerde.
    Nou, dat nooit meer!

Maar over het stukje van een ouder en rustiger paard te nemen ben ik het niet eens.
    Vorig jaar begin december kocht ik mijn eerste eigen paard. Een 3,5 jarige haflinger. Met een karaktertje hoor.
    Maar die klik was er meteen. Zowel bij mij als bij hem.
    Ik heb hem zelf verder moeten opleren en dat ging perfect.
    Tegen het einde aan deed ik wat dressuur en kon ik een laag sprongetje nemen.
    Dus leeftijd heeft er echt niets mee te maken.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Shaktike, ik vroeg naar je leeftijd omdat ik het idee heb dat je niet zo heel veel geduld hebt en dat je graag snel resultaten ziet. Jonge mensen zijn vaak nog niet zo geduldig.
    Geeft op zich niks, maar als je met paarden wilt werken is het denk ik wel belangrijk dat je geduld leert ontwikkelen, en dat je de tijd wilt gaan nemen om stap voor stap aan dingen te werken.

Maar eerlijk gezegd kan ik je niet zo heel goed volgen. Je kunt voor 10 euro een superinstructrice laten komen, maar dat doe je dan kennelijk toch niet omdat zij geen westernles geeft. Maar je wilde toch al geen western meer rijden, dus ik zie dat probleem dan niet zo? Als die instructrice zo super is, dan kan ze -ongeacht of je nou Engels of western rijdt- wél helpen bij het opbouwen van een goede band met je paard.

Wat wil je nu dan eigenlijk? Wil je jouzelf en je paard nog een kans geven om die klik te laten ontstaan? Wat dan wel zal betekenen dat je aan jezelf zult moeten werken, en wellicht ook met een hele andere bril naar je paard zult moeten gaan kijken (niet zozeer meer jezelf afvragen: wat kan ik doen met mijn paard, maar meer: wat kan ik doen VOOR mijn paard).
    Of heb je het geloof dat het nog wat kan worden tussen jullie eigenlijk al opgegeven?

Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten