Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 36

Topic: Cursussen volgen: welke kiezen??

Cursussen volgen: welke kiezen??

Hoi mensen!

Vorig jaar stond ik op het punt een parelli cursus level 1/level 2 te doen bij Eddy Modde. Dat heb ik uiteindelijk toch niet doorgezet (vervoer, reis,...).
    Ondertussen zijn we nu al 6 maanden verder en wil ik nu in de grote vakantie echt een cursus doen. Maar ondertussen heb ik al meer mensen en cursussen ontdekt en vroeg me af of jullie met met raad (en daad) kunnen bijstaan en zeggen welke cursussen ik zéker eens zou moeten doen en aan welke ik zéker niets heb...

Ik dacht aan de volgende (van favoriet naar minder favoriet ):

* Wimweek
    * Eddy Modde
    * Honza
    * Chris (als die in de buurt is)

Mijn voorkeur is zoals je ziet Wim (omdat hij parelli even goed kan als Eddy las ik en dat hij nog betere rijdtips kan geven, want mijn ponys hun ruggebruik enzo is ook niet top). Van hem heb ik al zooooo goede verhalen gelezen...

Eddy zou me dan verder kunnen helpen met mijn levels (maar dat kan Julie ook)

Honza komt naar Belgie wss vandejaar, en aangezien die zoveel bereikt heeft, lijkt hij me ook wel iets...

Enja, Nevzorov, helaas, ik weet niets over hem, behalve dat hij alles zonder halster enzo doet (en dat hij Russisch spreekt ---> minpunt , maar hij zal wel Engels kunnen ).

Kunnen jullie me iets over Wim en anderen (die er niet bijstaan) vertellen, evenals de prijs ed. . Van Eddy weet ik al eea over de prijs en accomodatie enzo.

Alvast reuze bedankt!

Xjes,
    Eline
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Actief Forumlid olga's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Re: Cursussen volgen: welke kiezen??

ik las ergens dat Nevzorov alleen Frans en Russisch spreekt ... en geeft hij cursussen, dat wist ik helemaal niet.

Misschien, als jij zelf verder komt met Parelli, is het wel goed om te gaan gymmen bij Wim (ik heb er zelf geen ervaring mee). Anders is een parellicursus denk ik nooit verkeerd!

Verder kan ik je denk ik niet helpen met je beslissing, maar je hebt nog even de tijd om erover na te denken. Benieuwd, met wie van je pony's ga je?

nog even een toevoeging: misschien vind je clickertraining ook wel leuk, ik vind het goed te combineren met Parelli. Inge Teblick komt zelfs uit Belgie!

Benieuwd, met wie van je pony's ga je?
    Ryona zeker?

xxxxxxxxxxxxjes
    ---you can't change the world, but you can change yourself---

* Wimweek
    * Eddy Modde
    * Honza
    * Chris (als die in de buurt is)
    Hoi meis,

Ik heb les gehad van de bovenste drie. De onderste 'ken' ik alleen van verhalen of DVD's.

Ik zou zeggen, doe een Wim week. Mijn motivatie zal ik in een pb uit een zetten.

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Bayardtje
    Benieuwd, met wie van je pony's ga je?
    Ryona zeker?

xxxxxxxxxxxxjes
    Onafscheidbaar, dus allebei. 2 halfjes maken 1 groot !
    Ik heb al een clickersessie gehad met Inge, maar dat is me bar tegengevallen (maar dat is persoonlijke mening).

Geef Wim ook grondwerk Ã* la parelli (dus zoals Eddy)? En weten jullie iets over de prijzen?

@ Roos: merci voor de pb!

Geef Wim ook grondwerk Ã* la parelli (dus zoals Eddy)? En weten jullie iets over de prijzen?
    Wim geeft zeker ook grondwerk! Sterker nog als ik bij Wim ben, doe ik helft van de lessen op de grond en de andere helft er boven op. Op Poca dan he .

Eddy is 140 euro per dag exclusief kosten.

Wim is 50 euro per dag voor de lessen (2 prive lessen van 3 kwartier. met kans op uitloop want Wim kan niet zo goed klok kijken). 7.50 per dag voor je pony om te stallen. Misschien voor jou goedkoper als samen in 1 stal. En je eigen verblijf bij Wim is gratis. Je kunt er slapen, gebruik maken van koelkast, vriezer en gasfornuis. En er is een was plaats voor de paarden waar je zelf kunt douchen onder de tuinslang. Vandaar is het misschien handig om in de zomer te gaan.

Groetjes
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Ja, bij Eddy moest ik ook alles zelf regelen van accomodatie, dat vind ik al een enorm minpunt ook!

Maar ik zal morgen eens mailen met Wim.

En Roos, bedankt voor de prijzen, niet zo onbelangrijk (en dat Wim geen klok kan kijken vind ik niet erg ).

En zou zowiezo voor de zomer zijn (vakantie, tijd,...). Hoop tegen dan erop te zitten en de passenger en follow the rail te kunnen en een stukkie van level 2.

Eline

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik zou ook voor een Wimweek gaan.

Parelli cursus was super om een keer te doen, maar voor mij blijft het bij één keer. Ik heb daar een hoop geleerd, over angst en bevestiging gekregen op bepaalde gebieden.
    Er rekening mee houdend dat je shetlanders hebt en ze beiden mee wilt nemen liefst zou ik dat niet doen.

Chris Irwin is heel gaaf. Ik heb alleen nooit een les van hem gehad. Wél lessen gezien, dat zag er super interessant uit. Maar ik kan er niet over adviseren.

Honza...ik in ieder geval niet.

En Wim, daar ben ik twee keer (1x met 1x zonder Myra) geweest. Beide keren heel veel geleerd én een geweldige week gehad. Ik wil zo snel mogelijk weer gaan.
    Wim kan echt op elk niveau lesgeven (iets dat ik bij de anderen betwijfel). Met een grondwerk kan hij heel goed helpen. Hij heeft zelf parelli gedaan, maar doet dat nu niet meer. Ik heb zelf mijn level 2 pakket verkocht, omdat ik voor dat geld liever naar Wim ga. (om aan te geven dat ik zijn methode verkies boven parelli).
    Hij heeft ervaring met shetlanders, dat heeft hij weleens verteld. Hij is heel aardig en duidelijk. Echt super!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

mijn voorkeur zou ook Wim zijn hoor.
    Hij is alleen niet voor iedereen even goed te begrijpen denk ik. Hij schotelt je niet alles voor, maar zegt iets en kijkt dan of je daar wat mee kunt. Hij stuurt je alleen een beetje tijdens de les. Ik vind dat heel goed werken. Dan kan ik zelf uitproberen en blijft het allemaal wat beter hangen. Maar als je meer steun zoekt, kan hij je misschien wat teleurstellen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Hij heeft ervaring met shetlanders, dat heeft hij weleens verteld. Hij is heel aardig en duidelijk. Echt super!
    Pluspunt! (shetties zijn speciaal in omgang )

Maar als je meer steun zoekt, kan hij je misschien wat teleurstellen.
    Dat weet ik niet. Hebben we het de laatste keer juist met Wim over gehad. Zo van, leg wat meer uit, wees wat duidelijker en zo. Maar dan anders natuurlijk . Dus misschien dat hij juist meer steunt nu.

Groetjes
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    mijn voorkeur zou ook Wim zijn hoor.
    Hij is alleen niet voor iedereen even goed te begrijpen denk ik. Hij schotelt je niet alles voor, maar zegt iets en kijkt dan of je daar wat mee kunt. Hij stuurt je alleen een beetje tijdens de les. Ik vind dat heel goed werken. Dan kan ik zelf uitproberen en blijft het allemaal wat beter hangen. Maar als je meer steun zoekt, kan hij je misschien wat teleurstellen.
    Minpunt... Helaas ben ik niet echt een natuurtalent, en heb echt houvast nodig in de lessen, daarom ook dat ik parelli ben beginnen doen, speciaal voor die houvast. Maar misschien ook wel goed, zodat ik mezelf ook ontwikkel in zelfstandig dingen interpreteren.

Voorlopig gaat mijn voorkeur na alle verhalen naar Wim uit, kan niet wachten (en tis nu nog minstens zes maanden boehoehoe )!

Het fijne aan Wim vind ik, dat behalve dat hij voor elk paard weer een ingan weet te vinden, hij zeer aanspreekbaar is op zijn lesgeven. Dus als je duidelijk bent wat je wilt, dan zal hij zijn best doen je dat te geven. Wil je vooral zelf rijden en alleen af en toe aanwijzingen, dan kan dat. Wil je meer sturing, dan vraag je dat.

Soms denkt Wim weleens dat hij teveel zegt, als hij WEER zegt dat ik mijn buitenteugel korter moet nemen, maar ik roep dan: oh ja blijf dat alsjeblieft zeggen! Want dan komt het tenminste op mijn harde schijf

Zelf zou ik dus kiezen voor Wim, maar dat had je misschien al begrepen.

Parelli: nee niet meer, wel superveel aan gehad!
    Honza: nee niet meer, dank u
    Irwin: zodra hij in het land is schrijf ik me in, maar Wim heeft 1 enorm voordeel: hij is al in het (Neder)land

May the horse be with you!

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Ik zou ook voor een Wimweek gaan.

Die ervaring klopt ja In ieder geval onder andere met Beau. Die had ik de afgelopen zomer ongepland mee naar een Wim driedaagse. Hoe dat zo kwam is weer een ander verhaal maar in ieder geval heeft Beau zich er niet van zijn beste kant laten zien. Hij was ontzettend moeilijk maar Wim leek het allemaal geen punt te vinden. Wel vond hij het ook lastig Beau te motiveren om bijvoorbeeld nette voltes te lopen of alleen al op te letten. Maar dat zegt hij dan ook en hij heeft suggesties genoeg voor verbetering. Heel prettig vond ik! Ook meen ik dat hij verteld dat hij wel met Shetlanders gewerkt had die anders voor de wagen gingen.
    Ik heb in ieder geval veel geleerd die dagen en kan niet wachten tot februari want dan ga ik met Pjelk naar Wim.
    Zelf heb ik geen ervaring met een cursus van Eddy. Dat kan ongetwijfeld ook erg nuttig zijn dus zou ik een van beide kiezen: Wim of Eddy

De wind is gekeerd. Gisteren is Julie (donderwolke) bij mij lesje komen geven en zij zei dat ik nog niet toe was aan Wim en dat ik meer zou zijn met een les van Eddy.

En eigelijk heeft ze wel gelijk. Volgend jaar is nog een jaar hé, dan zal Wimmeke ook nog wel lesjes geven !

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten