Je hebt weet ik hoeveel van die geweldige filmpjes waar je de harmonie tussen mens en paard te zien krijgt... Hoe ze op elkaar reageren etc etc. Schitterend gewoon, en een super mooie manier van werken van mens en paard met elkaar.
Maar...
Wat mij altijd opvalt is het oren spel van de paarden. Dan is het nog zo'n super mooi geheel, de reacties van de paarden op hun mens, de eenheid die ze samen vormen. Maar het orenspel staat vaak op 'plat in de nek'. Dat zou mij persoonlijk wat afschrikken.
Waarom doen veel paarden dit, wat bedoelen ze er mee. Vind het wel knap dat de meeste mensen daar doorheen kijken. Als mijn paard zo zou kijken als het me volgt met elke beweging die ik doe, zou ik me niet echt fijn voelen omdat ik dan altijd het idee krijgt dat ze je elk moment een knauw van hier tot tokyo kunnen geven (heeft ze vroeger namelijk een handje van gehad)...
Even als voorbeeldje => http://www.dailymotion.com/video/xqvvn_lorenzo . En dan vooral het stukje waarin er maar met 1 enkel paard wordt gewerkt.
Bladwijzers