Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Eigenaars nemen akelig gehoest niet serieus..

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Eigenaars nemen akelig gehoest niet serieus..

Pipa blijft hoesten vandaag wel 4,5,6 keer na elkaar..telkens als ze hoestte kromp ik helemaal in elkaar...Pfff ik maak me redelijk zorgen om haar..
    Zou het kunnen komen omdat ze zand eet? Want telkens als ze kauwt hoor je echt het zand tussen haar tanden knarsen Rengeltje heeft me al op weg geholpen door een tip met een soort 'speelbal' te maken zodat ze zich minder gaan vervelen..

Maar het vervelendste is dat de eigenaars het helemaal niet serieus nemen

Toen ik zei dat ze zo'n akelige hoest had was Anne's commentaar: "Oh, ik hoest ook wel eens hoor [size=99px]'s ook niet moeilijk met een combinatie van al die vieze stinkstokken en bronchitis[/size], dat is niet zo erg..je zult wel zien.." en dat zand eten neemt ze dus ook niet echt serieus Terwijl dat zo gevaarlijk is voor zandkoliek!! Nuja, er is ook weinig tegen te doen, hopelijk werken die 'speeltjes met worteltjes' een beetje hoor!!

Maar wat nu? Als ze nu de DA niet willen bellen..'t is mijn paard niet hé..
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Eigenaars nemen akelig gehoest niet serieus..

Als een paard langer dan 1 dag meer dan 5x per dag hoest (En dan niet omdat hij zich 1x verslikt ofzo) dan is het ALTIJD zaak om hier echt naar te laten kijken!

Zand lijkt me geen oorzaak van zo hard hoesten, maar is inderdaad wel gevaarlijk wanneer ze elke dag veel zand binnen krijgt. Doe eens een mest-test, zoals Mafhaf ooit uitgelegd heeft incl foto's (in medisch geloof ik).
    Eet ze echt hele happen zand? Dan komt ze misschien wel een mineraal tekort. Heeft ze een mineralen-likblok tot haar beschikking? (en dan niet zo'n wit zoutblok, maar een gekleurde met ook andere mineralen erin)

Een beginnende hoest kun je gemakkelijk behandelen, maar doe je er niets aan, dan kan het bij paarden snel erger worden. Voor 20 a 30 euro heb je bij de DA al een homeopatisch of 'normaal' middel om je paard van de hoest af te helpen, dus probeer de eigenaren er echt van te overtuigen dat als het bijv. niet na de kerst over is, dat ze dan ECHT een dierenarts erbij halen!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Bij ons staat er ook een hoester op stal. Hij is allergisch aan hooi en krijgt daarom geen hooi, maar Optiform. Hij hoest ook veel, de laatste dagen wat minder, maar soms hoest hij echt zwaar en is het precies iemand die aan het sterven is.
    Ik zou toch aandringen om haar te laten controleren, want zand eten is niet goed! Het is jou paardje niet, maar het gaat hier wel om de gezondheid van Pipa.

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Weet ik..de vaste DA v/hun paardjes is een homeopaat Maar ja homeopaten zijn ook erg duur hé..nuja zal nog es op ze inspreken..gisteren heeft ze iig geen enkele keer gehoest!

@Eveline: Ja, ze hebben twee verschillende likstenen ter beschikking, maar ik betwijfel of Pipa er zoveel aan likt, vooral Nappe houdt zich daar mee bezig..

Als ze vandaag nog veel hoest dan dring ik nogmaals aan op de komst v/e DA

Bedankt Evi en Natalie
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Hou ons op de hoogte en graag gedaan,hoor

Bladwijzers

Forum Rechten