Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Nieuwe ondergrond uitloop, welke???!!!

Actief Forumlid marjans's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006

Nieuwe ondergrond uitloop, welke???!!!

Hallo allemaal,

Ook ik loop tot mijn enkels in de modder en ben het voor mijn paardjes als mijzelf zat!
    Nu is het zo dat ik een inloopstal heb met daaraan vast een stuk wei van 6 bij 20, aangrenzend de ingang naar de paddock/rijbak. Alles is afgemaakt met lint binnenin de wei dus ik heb geen zand paddock ofzo. Vanuit beide kanten van de uitloop hebben de paardjes toegang tot de rest van de wei. Nu met het natte weer lopen ze de wei kapot en wordt het een kledder zooi. Nou, eigenlijk is dat al zo. Ik wil nu het liefste de uitloop, waar ik dus écht tot mijn enkels in de modder sta, zo maken dat de modder weg is. Betegelen! zou je zeggen. Nou, ik heb eens offertes opgevraagd...pfff. Van 2000 tot 4500 euro zou ik kwijt zijn (en dan zou ik de zand niet eens alten afvoeren en de tegels zelf kopen)... Als het nu mijn eigen weide was dan was het de moeite waard om zo'n bedrag te investeren maar ik pacht deze wei dus dan wordt het plaatje anders (want ja, ook ik hoop de zoveel miljoen te winnen zodat ik mijn paardjes aan huis kan houden me alles erop en eraan wat ik graag voor hen zou willen... ) In elk geval, de een zegt dit en de ander dat als je niet voor het hele stuk gaat om te betegelen. Wat zijn jullie ervaringen? De ondergrond is klei dus knetter hard en niet water doorlatend. Wat zijn jullie ervaringen wb soorten zand, houtsnippers erop of niet etc. Maar ook graag tips over goedkope tegelleggers in Limbrug zijn welkom! Misschien dat ik dan alsnog een gedeelte kan verharden want dat zou ik toch het liefste willen. Daarnaast ook nog de vraag; hoeveel hebben jullie aan oppervlakte aan uitloop?

Oja, en daarnaast iets heel anders; heeft iemand tips voor een uitbrekende shetlander? Sien van me breekt constant uit als ze niet bij het gras mag wat nog in de wei staat. Inderdaad...om gras te kunnen eten. Ik wil haar en Miko wat beperken omdat zij beide kunnen blijven eten en Sien echt de dunste niet is. Voorheen stond ze altijd opgesloten in de stal, nu ze 24/7 buiten staat wilt ze ook van het gras blijven eten. Miko blijft netjes achter een schriklintje staan, Sien loopt er gewoon dwars doorheen! Ik kan dit behoorlijk ergerlijk vinden, mede omdat ik dit in het voorjaar gewoon NIET wil hebben. Ze is al eens hoefbevangen geweest. Haar witte lijn is nu weer helemaal in orde maar ik wil zien te voorkomen dat het misgaat. Hebben jullie ervaringen met zulk gelijke dames/heren en wat waren jullie oplossingen??

Groetjes,
    Marjan
    leven is meervoud van lef

Re: Nieuwe ondergrond uitloop, welke???!!!

Je kan even op de site http://www.gratisoptehalen.nl kijken, daar worden regelmatig tegels aangeboden.
    Voor het straatwerk zelf kan je de kranten adv. in de gaten houden, daar staan vaak wel beunhazen in.
    Verdere tips heb ik niet voor je.

Misschien kun je beter gewoon van die grote Stelcon-platen laten plaatsen ? Lekker makkelijk , geen gedoe , geen verzakkende tegels die allemaal rare putten geven na verloop van tijd , en als je verhuisd kun je ze weer meenemen

Zie bvb. http://hebo.addnoise.nl/?groep_id=865&site_id=38

Actief Forumlid gemmvm's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2006
    Leeftijd
    42

jog wat een handige site die gratis op te halen site.

zo te zien kun je daar prima tegels op halen en zand om ze te plaatsen.

hoge kostenplaatje gelijk opgelost.
    alleen handige vrouw man nodig die ze wil leggen.

Mocht ik ooit een eigen weiland hebben onthoud ik deze site :-D

groetjes Gemma
    Werk aan jezelf, wees je ware zelf, laat het paard en ik je helpen
    www.p-aard.nl

Actief Forumlid marjans's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006

Aangezien ik dus de wei uitmoet kan dit onderwerp eigenlijk wel verwijderd worden...
    leven is meervoud van lef

Bladwijzers

Forum Rechten