Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Ik mag een zadel uitzoeken..

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Ik mag een zadel uitzoeken..

Jippie, pappa heeft blijkbaar nog wat centjes achter de hand en die mag ik samen met mijn broer vrij besteden..

En aangezien mijn barefoot niet goed is voor mijn zit wil ik mij orienteren uit de keuze die ik heb....Prijs maakt niet zoveel uit ik wil graag mijn blik verbreden en waten wat er allemaal voor verschillende soorten zadels zijn...

Met of zonder boom maakt ook niet uit... Mijn paard is vrij smal met een lange rug maar wel een brede schoft waardoor hij van alle boomzadels die ik nu heb gepast bultjes langs zijn ruggengraat krijgt. Maar er zal toch een boomzadel bestaan dat wel past....

Dus zijn jullie super tevreden over een bepaald merk of model dan wil ik dat ontzettend graag weten....
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re: Ik mag een zadel uitzoeken..

Oh, dat is niet moeilijk.

Een equiflex zadel. Voor mij was de keuze makkelijk, dat werd een endurance (eigenlijk langeafstadzadel) van continental.
    heerlijk zadel en door de flexibele boom zet hij zich mooi naar de vorm van je paard en heb je practisch geen last van overbruggingen. (eerst wel laten nakijken door iemand natuurlijk)

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Goed voor je zit is de Heather Moffett, een boomloos dressuur zadel.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Als de financien je niet uit maken da zou je kunnen kijken voor een WOW zadel, daar heb ik veel goede dingen over gehoord.

Ook heb ik mijn eigen zadels nog te koop, zitten beiden fantastisch voor dressuur en lange afstanden. Een Podium en een American Flex zadel met panelen die meebewegen met het paard.

Equiflex heb ik ook gehad, maar die zijn volgens mij voor de wat rondere/bredere modellen Zitten wel heerlijk overigens, maar voor jou denk ik iets teveel western ipv dressuurzit.

Wat ook mooie zadels zijn zijn de Pegaso's, die Trea bijna krijgt. Volgens mij kan je daar ook goed in dressuren.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

parelli zadel !!!!!

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke
    parelli zadel !!!!!
    Oké, een béétje centen, dat is mss wel wat ja, maar voor een parellizadel ..dat is wel een beetje heel veel hé..anders was de keuze snel gemaakt denkik

Ik weet het niet. Heb niet echt ervaring met verschillende soorten zadels.
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Een WOW zadel (moet je vader wel veel centjes achter de hand hebben)!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Actief Forumlid masja's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    51

Freeform?? (kan ik leveren)

Wat dacht je van een maatwerk western? (dan weet je zeker dat het past)
    http://www.Vaquero.nl is supergoed!

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

oke ik denk toch dat ik geen western wil....gewoon omdat ik niet wil western rijden....een veelzijdigheid zou beter bij me passen of iets lange afstand achtigs waar je dan ook weer goed dressuur mee kan rijden...

Bedankt voor de info... ik ga zeker informeren voor een WOW en misschien ook wel kijken of ik het parelli zadel kan testen...lijkt me toch leuk om te proberen.

En de heather moffet wil ik ook graag testen aangezien ik geen natuurtalent ben zou een beetje hulp van een zadel geen kwaad kunnen...
    Ik laat jullie de vorderingen weten!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Ik heb net een boomzadel gekocht voor mijn super ronde en brede connemara pony: een veelzijdigheidszadel van Knightrider. Tot nu toe ben ik er tevreden over en heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding.
    Don't dream your life, live your dream!

Actief Forumlid Pablo's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Wat dacht je van de massimo trail? Ik heb m zelf niet hoor, maar is best een mooi zadel

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pablo
    Wat dacht je van de massimo trail? Ik heb m zelf niet hoor, maar is best een mooi zadel
    Die stond ook op mijn lijstje (evenals de Pegaso). Heel fijn zadel heb ik gehoord. Geeft alleen een meer gedwongen houding dan de Pegaso. Daarom heb ik toch de Pegaso gekozen.

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Equestor Trail lijkt mij ook niet verkeerd (en ga ik zelf proberen). De Massimo Trail heb ik ook op Pjelk gepast maar heb helaas geen passende kunnen vinden én ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen met de Pegaso Trea!

Ik ga ook voor equiflex.
    Die nieuwe serie zadels (193, 182) die hebben allemaal een zit waarbij je beenhouding netjes naar beneden is ipv naar voren zoals bij een echte western.

Maar als je geld te besteden heb, is het misschien een optie om een zadel op maat te laten maken voor je paard.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Heb ook met heel veel plezier op mijn Podium gereden!
    En mijn Hulsebos dressuur.

En nu ben ik tevreden met de Ghost en de Startrekk.

Bladwijzers

Forum Rechten