Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: zomerexceem

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

zomerexceem

Viavia hoorde ik dat er een injectie bestaat waardoor paarden ongevoelig raken voor het zomerexceem.
    Heeft iemand hier wel eens van gehoord? Wat zit er in, is het voor 1 zomer of voor de nog langere termijn? Het zou om iets nieuws gaan en ik ben toch wel nieuwsgierig.
    Started!

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Re: zomerexceem

Onze pony krijgt een of twee keer per jaar een injectie met insoll.
    Eentje in februari en eentje als hij begint met schuren. (als hij niet begint hoeft hij dus geen tweede prik)
    Afgelopen zomer heeft hij amper geschuurd, hij krijgt de prikken nu 3 jaar geloof ik.
    We hebben bijna alles geprobeerd, behalve een boett-deken, maar met de prikken is hij dus dit jaar bijna schuur-vrij gebleven.
    Het middel is eigenlijk tegen schimmels, het doet geloof ik iets met het immuunsysteem. Ik weet dat er veel tegenstanders van zijn en dat het echt niet bij alle pony's werkt, 'k ga het middel ook absoluut niet aanprijzen ofzo. 'T is alleen zo'n opluchting dat Speedy niet de hele zomer alleen maar met schuren bezig is (en dat ging echt tot bloedens toe, hele staart kaal, één grote wond, wonden op z'n kruis, en z'n manenkam bloederig...)
    'K zou er eens naar vragen bij een dierenarts. Hij kan je vast het beste advies geven, de meningen zijn namelijk erg verdeeld.

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Nee, het is vast geen vriendelijk goedje. Dat dacht ik al wel. Maar als het toch wel de tegenhanger is voor dekens en smeersels, nog steeds jeuk en bloederige wonden... Dan is het allicht iets om te overwegen.
    Ik heb zelf geen paard hoor, ik was gewoon benieuwd of het een beetje bekend is en hoe de werking is. Een vriendin van mij wil het gaan gebruiken.
    Bedankt in ieder geval voor je reactie!
    Started!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006

onzin! sorry dat ik je moet teleur stellen. die van mij is er een jaar lang mee behandeld, maar t hielp geen fl*kk*r:s kost alleen klauwe met geld...
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

die van mij heeft het ook gehad. het hielp niets.....

groetjes, Sarah

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door agness
    onzin! sorry dat ik je moet teleur stellen. die van mij is er een jaar lang mee behandeld, maar t hielp geen fl*kk*r:s kost alleen klauwe met geld...
    'K denk dat we 't over iets anders hebben, de prikken die onze pony krijgt, krijgt hij namelijk maximaal twee keer per jaar. Het begon ook eigenlijk pas 't derde jaar écht goed te werken. Ik weet niet of dat "hoort" maar ik ben erg benieuwd hoe het volgend jaar gaat.

Bladwijzers

Forum Rechten