Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Circeling game

Circeling game

Ben al een paar maanden bezig met Parelli level 1. Ik en Aboukira zijn nu bij de circeling game aangekomen. Met de rest van de games gaat het al hardstikke goed alleen bij de circeling game wil ze alleen maar rechtsom. Zelfs als ik naar links wijs en dan haar een tik op haar schouder geef dan gaat ze in een vaart rechtsom. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Circeling game

Probeer de send in kleine stapjes aan te pakken. Niet gelijk een circling game willen spelen, maar kijk bijvoorbeeld of je voor haar kunt staan en met de leadrope haar hoofd een stukje naar links kunt afbuigen.

Gaat driving en porcupine op de linkerschouder wel goed? En heb je al 'driving game vanuit zone 3' gespeeld aan beide kanten van je paard?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Ja dat gaat allemaal wel goed, misschien snapt ze mijn sendingen idd nog niet echt goed. bedankt voor de tip ik zal er vandaag weer aan gaan werken.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006

apart, die van mij wil ook maar 1 kant om. wat je ook probeerd...
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door agness
    apart, die van mij wil ook maar 1 kant om. wat je ook probeerd...
    Heeft hij/zij ook problemen bij andere games aan die moeilijke kant? Anders zou het wel eens kunnen zijn dat dit gewoon door 'unconfidence' komt..als ik 'extreme' friendly doe met de string zwiepen enzo dan zal ze altijd vlug haar 'sterke' kant aan mij blootstellen..ookal wil ik aan de andere kant gaan staan ze laat het niet toe..en dan laat ik haar maar, das duidelijk nog iets om aan te werken maar als ze me nog niet genoeg vertrouwd daarvoor dan begrijp ik dat wel...Ik ga mijn paard niet pushen ofzo..net hetzelfde bij dat 'twee ogen geven' als zij mij niet genoeg vetrouwd om me twee ogen te geven dan zal ik dat niet verbeteren door haar te dwingen mij twee ogen te geven..dat komt vanzelf wel.

Bij de circling game doet ze soms ook moeilijk om de ene kant op te gaan: Als ze dan zelf kiest om de andere kant op te gaan dan maak ik het haar gewoon oncomfortabel en geef haar geen release, dan geeft ze zelf de keuze of ze zo wil doorstappen of dat ze zich omdraait en dan weet dat ze een onmiddelijke release krijgt..
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Nou ik ben er vanochtend weer geweest de friendly ging goed,porcupine ook goed. Haar hals afbuigen naar links ging ook goed, ik heb het ook even zonder sting geprobeerd. Klinkt misschien stom maar het ging wel veel beter Ik denk dat ik gewoon een stapje terug neem en inderdaad even meer aan mijn driving game ga werken want ik denk zelf dat daar het probleem ligt.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006

rest gaat goed ja. en dan is er geen verschil bij beide kanten. echt heel apart.

driving game om haar achterhand heen gaat ook maar 1 kant op goed...
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

Bij mij gaat de driving game bij haar achterhand wel goed, alleen vanaf zone 3 en dan linksom dan loopt ze keihard vooruit terwijl dat niet de bedoeling is even oefenen dus en goed kijken of ik wel duidelijke signalen doorgeef...

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Ik zou wat meer de short range circling game gaan doen (als de rest snor zit).

En zo geleidelijk aan verlengen. Had dit probleem ook met men nieuwe merrie. Nu gaat het al heeel wat beter
    Horses and Live, It's all the same to me...

Bladwijzers

Forum Rechten