Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Trailer probleem

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Trailer probleem

Mijn vriendin d'r paard gaat heel makkelijk op de trailer, maar sinds een paar weken is hij heel onrustig tijdens het rijden in de trailer..Hij schraapt vaak en schopt zelfs voor tegen de trailer aan. Ze heeft al wat geprobeert met anders vastzetten loszetten..hooi erin..maar niks helpt. Voorheen was er niks aan de hand er ze kan ook niet echt zeggen dat er iets anders of raars gebeurt is waardoor ie ineens zo deed.

Heeft hier iemand ervaring mee of tips hoe het op te lkossen is?

Ze hoeft vaak maar kleine stukjes van ongeveer 10 minuten te rijden naar de manege maar naar we4dstrijden gaan is vaak toch meer een probleem. Maar het maakt kwa afstand niks uit want hij blijft het doen.

Re: Trailer probleem

Ik volg dit even - mijn moeder heeft een KWPN-er die dit gedrag al jaren vertoont. Hij is een keer geschrokken van een vrachtwagen die op 2cm van de trailer stil ging staan bij een stoplicht, en toen heel jennerig ff meerdere keren lucht ging afblazen Sindsdien loopt hij er nog steeds heel relaxed in en uit, maar staat hij de hele rit te schrapen met z'n voorbenen etc. Hij is daarna een paar keer over de stang gesprongen (die is nu verhoogd), bodem is inmiddels al vervangen (hij was er bijna door ) en mijn moeder sedeert hem als ze langer dan een kwartier moet rijden...

Bij hem had het ontstaan van dit gedrag dus wel een aanwijsbare reden. Afleren is niet gelukt: hooi, extreem rustig rijden, alleen eerst korte stukjes rijden, paar keer expres harder remmen ( ), heeft allemaal niet geholpen. Als je hem ingeladen hebt en de klep dichtdoet begint hij al, ook al rij je nog niet. Weet niet of dat bij jullie ook zo is? Anders zou je misschien een paar keer kunnen laden zonder te gaan rijden, lekker even laten staan en daarna er weer uit.
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Heb je haar al je dvd trailerloading laten zien
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Jazeker
    Helaas is dat meer een DVD over het laden, en wordt er niks verteld over hoe je een paard rustig houdt TIJDENS de rit. En hoewel het 1 voort kan komen uit het ander, hoeft het natuurlijk niet te helpen... Evengoed het proberen waard vind ik, maar helaas zijn mijn ouders niet zo overtuigd van NH en werken ze liever op de normal manier. Mijn moeder is het type carrot en mijn vader het type stick
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Toen ik in Oktober mijn paard naar Oostburg vervoerde ging ze ook erg staan schrapen. We zijn na 20 minuten gestopt om te kijken of d ebodem van de trailer die we geleend hadden er nog wel in zat. heb paardje even rustig toegesproken en gekriebelt waarna we onze weg weer vervolgd hebben.
    Na deze stop hebben we niks meer gehoord. en we hebben toch nog anderhalf uur moetne rijden.
    Stoppen en geruststellen dat ik nog in de buurt was, bleek bij ons voldoende te zijn.
    Succes

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Nog steeds dezelfde chauffeur? Vering van de trailer in orde? Bandjes goed op spanning? Een keer een noodstop gemaakt of ruwe stuurbeweging? Zeiltje anders (open of juist dicht)? Idem voor het raampje? Dat soort zaken. Er zou toch iets veranderd moeten zijn. Zomaar opeens zo'n verandering lijkt me erg vreemd. Zoeken zoeken......

Aangemeld
    Oct 2005

@lila ik zal de dingen die je opnoemde eens navragen..

ik weet dat ze zoiezo ook al hebben geprobeert eens goed te remmen...bij hun vorige paard was dat DE oplossing en heeft het nooit meer gedaan.

en of hij het meteen doet als de klep dichtgaat zal ik ook eens navragen.

@issiem ik dacht ook meteen aan de dvd maar ja idd..het is meer over het laden dan de rit. En het laden gaat goed..en eraf ook..

tis ook vaak..op de terugweg doet hij het vaak niet...Ze heeft ook wel es een dag toen ze ver moesten rijden de hele dag geen hooi gegeven. Toen stond ie ook rustig erop...(van het hooi te smikkelen) maar dat wil ze toch liever niet elke keer doen als ze verder weg moet. Normaal zijn het gewoon de ritjes naar de manege om te lessen en das 3 keer per week en heen duurt 5 a 10 minuten. En dan rijd ze maar 20...harder durven ze niet..heeft al ooit vaker een paard op de trailer gehad waarvan de voorbenen uit het raampje staken na enig geschommel..

Aangemeld
    Oct 2005

ow ja...ze bedacht ook nog...met vlechten is hij vaak ook onrustig maar ze heeft ooit omdat ze dat schrape irri vond de radio kei hard gezet en toen was het afgelopen...nu doet ze dat elke keer en heeft dus nu ookal overwegen een radio in te laten bouwen in de trailer als dat de oplossing is. Maar dat kost nogal wat en ook tijd.

Klinkt mij als symptoombestrijding. Beter is om de oorzaak proberen te achterhalen, anders kan het probleem zich uitbreiden.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006

al is t wel zo dat beesten ook rustig kunnen worden van muziek. niet lachen, maar ik ken een boer die een radio aan heeft staan overdag in de stallen... sinds hij namelijk een andere melker had die radio aan had tijdens het melken gaven de koeien veel beter melk en waren ze veel rustiger. is afleiding he... kunnen ze concentreren op muziek. paarden waarschijnlijk ook... dus als er echt niets mis is waardoor het paard zich onconfortabel voeld kan het naar mijn idee best... tis t proberen waard...
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Wie zegt dat het schrapen een oorzaak heeft die op dit moment nog plaatsvindt, en dat het niet ontstaan is door een eenmalige gebeurtenis (die misschien voor het paard duidelijker was dan voor de mensen in de auto).

Als je zeker weet dat je erg rustig rijdt, langzaam optrekt, langzaam en vloeiend remt, bochten heel rustig om gaat enzo... en het paard gaat op dit moment zonder angst de trailer in, dan vind ik het nog niet zo'n slecht idee om een radiootje in de trailer te hangen als afleiding voor je paard. Ik zou hem alleen niet keihard zetten, daar zijn de oren van het paard te gevoelig voor hoor!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten