Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 29

Topic: Re: Dvd in a whisper

Actief Forumlid Veerle D's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Re: Dvd in a whisper

oei oei,

Ik was al bijna vergeten dat ik dit topic geopend had. Afgelopen woensdag zouden we beginnen met de discussie.. helemaal vergeten

Ik schrok eigenlijk wel een beetje van de DVD in a whisper. Ik vind nl dat als je enige vorm van NH doet je helemaal niet moet meedoen aan zo'n wedstrijd. Het was meer paarden binnen 2 uur breken.
    Pat parelli is de enige die ik ken, die andere twee ken ik niet en hun methode dus ook niet.
    Ik kan dus eigenlijk ook alleen maar iets zeggen over de methode van Pat en daarvan vind ik dat in bijna alle opzichten de druk veel te hoog is!
    Grote hooinetten voor in de wei! kijk op <!-- w -->http://www.hooinet.nl<!-- w -->

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Re: Discussie DVD: In a Wisper

Waar blijft nou iedereen met zijn/haar visie? Ben daar n.l. ook wel benieuwd naar.
    Zelf heb ik veel gelet op Pat, immers hem ken ik van alle dvd's. Maar wat zag ik in veel stukken een andere Pat zeg. Hmmm zou dat de competitie zijn geweest? In het begin vondt ik hem nog wel prettig werken, hij was ook de laatste die aan het zadel toekwam, dus toen had ik nog zoiets van hij neemt gelukkig de tijd. Maar daarna leek het alsof hij zijn werkwijze zoals wij die kennen van de dvd's kwijt was.
    Vooral tijdens het rijden was ik geschokt van zijn hakwerk. Zou je als je werkelijk kiest voor het dier hieraan mee willen werken? Ik moest toen ineens denken aan Honza, was altijd zo'n fan van hem van alles wat ik had gezien. Tot ik Eveliens relaas hoorde hoe hij was op prive terrein. Zou dat ook met Pat zijn, dat hij niet altijd zo is.
    Verder vondt ik hem ook zwaar macho tijdens zijn striptease sessie, al moest ik wel gelijk aan Trea denken haha.
    Al met al vondt ik dan die Josh Lions, diegene die gewonnen heeft toch het prettigst overkomen. In veel dingen wat hij deed, aproach en retreat met zadel enzo, zag ik Parelli dingen terug. Vondt hem heel prettig en rustig overkomen, paard was ook het meest relaxed van de drie naar mijn idee.
    Greg Cameron was veel te snel met zadel, dat was dan ook wel duidelijk in het bokprotest van het paard.
    Alle drie hebben ze een eigen website en geven ze zelf dus ook clinics met hun werkwijze.
    www.crystal-carving.com

Tja.. ik was nogal geshocqueerd moet ik zeggen (niet door Pat's blote borstjes, want die waren mjammie ) Ik had me zo verheugd op deze dvd, heb er een middag voor uitgetrokken om hem te kijken met Leo en Marjolein, maar we waren allen stomverbaasd van hetgeen we zagen.

Oké.. losgelaten dat het om NH ging, maar gewoon kijkend naar de vier deelnemers, vonden we Pat lange tijd de beste van de vier. In onze ogen had hij ook het lastigste paard.
    Maar later, toen hij ging rijden, ging onze sympathie toch meer uit naar iemand anders (en ik weet niet meer welke )

Ik vond het gewoon walgelijk! Al die jonge overstresste paardjes, in een vreemde omgeving, al dat publiek, vreemde trainer, tijdsdruk.. neeeee

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Beste van de vier, Trea? Er deden er toch maar drie mee.

Ik heb hem nog steeds niet helemaal kunnen zien. Hij is nu ein-de-lijk afspeelbaar (er waren nogal wat problemen met branden/afspelen) en ik ben er vanavond aan begonnen, maar na 3 kwartier ben ik in slaap gevallen... (heb ik altijd als ik naar Amerikaanse paardendvd's kijk... zou het aan dat taaltje liggen????).

Maar wat ik zag, vond ik niet echt fijn om naar te kijken. Op zich staat het hele idee me ook al tegen, een paard te moeten breken in 2,5 uur. Want breken, dat is het volgens mij als er zo'n tijdsdruk op staat. Je kunt dan toch nog nauwelijks spreken van het opbouwen van een vertrouwensrelatie, en al helemaal niet van je training aanpassen aan het tempo van het paard, iets dat volgens mij toch echt wel cruciaal is...

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Sjee ging hem ook binnekort bekijken maar na deze reacties..

Zal hem eerst ff zelf bekijken en dan pas een oordeel vellen!!! Lijkt mij 't verstandigste.

*Wordt vervolgd..*
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Wordt niks met deze 'discussie' .. volgens mij is iedereen het roerend met elkaar eens !
    (behalve dan dat waarschijnlijk Trea de enige is die de blote tieten van Pat kan waarderen )

Ik vond Pat een hele tijd de beste. Van die Craig Cameron werd ik helemaal gek: wat een onrust, wat een haastige bewegingen, dat paard was echt "uit" op zeker moment.

Mijn voorkeur was toch Josh Lyons en toch ook weer niet...
    of eigenlijk was mijn voorkeur geruime tijd Pat, toen Josh en uiteindelijk toch overall vond ik Pat de meest eerlijke in deze niet zo eerlijke competitie. Zoiets

May the horse be with you!

Sja.. ik heb ook al niks beters te melden. Vond het een anti-reclame voor NH en snap absoluut niet dat mensen die zeggen het zo goed voor te hebben met paarden, zich tot dit soort wedstrijdjes laten verleiden. Amerikaanse macho-achtige gewichtigdoenerij.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Wat mij nu het meest verbaast dat een Pat, noem hem maar, want hem "ken" ik het best, zich laat lenen voor zoiets. Het strookt toch totaal niet met de visie die hij met zijn cursussen uitdraagt.
    Maar ja de cowboy's willen de net gevangen paarden snel aan het werk hebben dus zullen het wel normaal vinden om een paard zo snel onder zadel te hebben. Zal daar dus wel aanvaardbaar zijn.
    www.crystal-carving.com

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Wat mij nu het meest verbaast dat een Pat, noem hem maar, want hem "ken" ik het best, zich laat lenen voor zoiets. Het strookt toch totaal niet met de visie die hij met zijn cursussen uitdraagt.
    Maar ja de cowboy's willen de net gevangen paarden snel aan het werk hebben dus zullen het wel normaal vinden om een paard zo snel onder zadel te hebben. Zal daar dus wel aanvaardbaar zijn.
    ... maar dat maakt het toch niet acceptabel? Ik krijg er een gevoel van 'mooie woorden, maar geen daden" van ..
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Voor mij zeer zeker niet acceptabel, geen haar op mijn hoofd, maar was meer dat ik een verklaring zocht voor het tegenstrijdige in Pat's visie.
    www.crystal-carving.com

Dat stukje heb ik overgeslagen in mijn commentaar, maar ik vind het uiteraard absoluut onacceptabel zo'n wedstrijd.

Dan liever Irwin die op een grote beurs een paardje na 3 dagen bijna zo ver had om gereden te worden, maar nog maar 10 minuten had en dan maar liver niet deed. Klasse.

bron: Dancing with your dark horse)

Idem Rashid, die bij een paardje besloot dat ze zoveel last had van de vliegen, de hitte en de herrie dat ie het rustiger aan deed. DAT is imo Horsemanship: waar staat het paard, wat kan en wat gewoon vandaag NIET.

May the horse be with you!

Ik denk dat het geheel ook inspeelt aan de behoefte van mensen aan 'spanning, spektakel en sensatie'... wat ja, 'kleine' overwinningen die verkopen niet... maar, eerlijk gezegd zie ik 100 keer liever iets wat bv Trea afgelopen zondag met Pauli deed: zo'n klein gebaar als van de clickertraining wat Pauli na een paar keer door had en hoe ze dan haar uiterste best ging doen om het Trea naar de zin te maken. Dat vind ik mooi om te zien! Of een Amon die heel braaf z'n spaanse pas gaat maken nadat het hem een paar keer is voorgedaan.

Ja, ja ook ik heb er een mening over.
    Even opzij schuiven dat alles onder tijdsdruk haaks staat op alles wat in NH thuishoort waren er ook inzichten door de heren qua tekst waarvan ik dacht; "Daar heb je een punt."
    v.b. Josh Lons vertelde in het begin waarom hij bewust het desbetreffende paard nam. Hij nam de voorkeur voor een beweegelijk druk paard boven het rustige andere paard. Hierdoor creeerde hij een situatie waarbij het voorwaartse er al was en dat geen gevecht zou worden.
    In het gegeven commentaar kreeg ik te horen dat als je direct naast je paard achter zijn voorbenen staat hij je niet meer ziet. Ik altijd maar denken dat wanneer je achter hem staat dat het geval is.
    Ook geloof ik dat de paarden welke zij hiervoor gebruikten voor een gemiddelde ruiter niet binnen een maand te bereiden zijn. Als een paardenhandelaar hierdoor zijn paardjes laat inrijden denk ik dat het er nog harder aan toe gaat.
    ijn commentaar;
    De manier waarop NEE. Het resultaat binnen het tijdsbestek Oke ik doe het ze beslist niet na. Je hebt tenslotte wel alles gezien wat er ook werkelijk gebeurde. In de Level DVD's is natuurlijk wel alles uiterst netjes gehouden.
    Een ieder gaat net zo ver als je gevoel je toelaat. Dit zal dus ook je eindesultaat bepalen.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    (behalve dan dat waarschijnlijk Trea de enige is die de blote tieten van Pat kan waarderen )
    sorry, maar lig kreupel onder men bureau

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten