Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Paard met artrose

Paard met artrose

Ik zou een aantal weken geleden met Parelli level 1 gaan beginnen. Maar helaas blijkt het paard artrose te hebben en mag ze de eerstkomende maanden ongeveer alleen maar recht vooruit lopen en geen voltes of kleine rondjes draaien.
    Bij alle games in het begin van parelli level 1 moet het paard behoorlijk kleine rondjes draaien. Denken jullie dat het zin heeft om alleen het gedeelte van de games te doen dat ze vooruit loopt (en af en toe een beetje achteruit) of heeft het dan geen zin? Ik heb zelf het idee dat het niet zoveel zin heeft dan.

Actief Forumlid Peppysan's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: Paard met artrose

Het heeft zeker zin, het houd je paard lekker bezig en is goed voor jullie verstandhouding.

Ook porcupine en driving game kunnen prima, maar rustig vragen zodat ze voetje voor voetje reageert en geen snelle bewegingen vragen zijwaarts.

Mijn paard heeft spat, ook een vorm van artrose, en ik heb hem rustig in een langzaam tempo wel alle games gevraagd. Het maakt natuurlijk ook een verschil of je erop zit of ernaast loopt.
    Een goede ruiter hoort het als zijn paard tegen hem praat.
    Een uitstekende ruiter hoort hem zelfs fluisteren.
    Maar een slechte ruiter hoort hem niet eens schreeuwen.
    <!-- w -->http://www.paderyranch.nl<!-- w -->

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Eens met Peppysan. Friendly game kan ook, yoyo is ook recht op en neer. En het heeft sowieso zin omdat je samen met je paard in de weer bent, en zo spelenderwijs enorm goed aan jullie band werkt. Succes!

ik heb ook een paard met artrose. Ik zou nog niet beginnen wanhopen hoor! Hoe erg is de artrose? Is het vastgesteld dmv van foto's? Zorg ervoor dat je paard nog veel in beweging blijft (en hiermee bedoel ik niet draven of galopperen) maar wel als het kan, altijd op de wei laten (dus niet op stal, stilstaan verergert alleen maar).
    Don't dream your life, live your dream!

het is vorm 2 en artrose heb je geloof ik in 4 graden. Dus valt 2 nog mee. Het is mijn verzorgpaard en niet mijn eigen paard maar ze staat bijna de hele dag op stal. maar ze mag ook geen voltes lopen en dat zijn toch nog vrij grote rondjes, en die games zijwaarts gaan veel kleiner rond dan een volte.
    Parel, jij doet met je paard ook gewoon alle games? hoe erg heeft jouw paard artrose?

Mijn paard heeft met periodes veel last van zijn artrose. In de zomer normaal gezien meer dan in de winter. Hij loopt dan zo echt heel onregelmatig en soms ook echt manken. Vroeger liet ik hem 's nachts binnen en overdag buiten. Maar sinds hij dag en nacht buiten staat heeft hij er praktisch geen last van.
    Ik rij niet meer met hem omdat ik ook nog vier andere paarden heb. En dat is ook de reden waarom ik geen games met hem doe, ik heb er geen tijd meer voor. hij staat dus echt op 'rust' (ik bedoel hiermee geen fysieke inspanning meer) maar ik weet zeker dat ik met hem nog perfect zou kunnen 'gamen' en wandelen... Toen ik onlangs ging trailerladen met hem, heb ik ook de games gespeeld en dat was echt geen probleem. Ik denk dat grondwerk nog perfect moet lukken hoor! Maar ik kan je verzekeren dat constant op stal staan absoluut slecht is voor paarden met artrose. Zoals ze zeggen: rust roest!!!
    Don't dream your life, live your dream!

Bladwijzers

Forum Rechten