Ik ga a.s. zondag (paardentaal), 30 jan. (grondwerk) en 13 febr. (schrikparcours) op cursus bij Janet Bos (Hoogkerk/Gr.).
Zijn er meer mensen die hier heen gaan of mensen die al geweest zijn?
Groetjes Chrissie
Ik ga a.s. zondag (paardentaal), 30 jan. (grondwerk) en 13 febr. (schrikparcours) op cursus bij Janet Bos (Hoogkerk/Gr.).
Zijn er meer mensen die hier heen gaan of mensen die al geweest zijn?
Groetjes Chrissie
Mijn dieren zijn mijn alles.
Nee, ik ga niet bij haar op cursus.
Ze is zelf nog bezig met Level 2 (had laatst een cursus L2 bij Eddy), dus is ze niet echt op het 'nivo' om mij les te geven.
Maar ze zal jou vast goed kunnen helpen om een start te maken met NH''
Ze verkoopt trouwens ook sticks en strings van mij door![]()
De start naar NH heb ik lang gemaakt. Ik ga nu gewoon veel cursussen volgen bij verschillende mensen. Ze doet buiten parelli meer methodes. Ik vindt het gewoon leuk en leerzaam om bij zoveel mogelijk verschillende mensen te lessen. Ik weet niet of ze met iets "erbij" leert, maar ik steek er altijd iets van op!Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
We kennen elkaar ookal via Bokt (Tittel). Kon op bokt de naam Chrissie niet meer gebruiken, was al bezet. Vandaar een andere naam.
Ah, ben jij dat, hihi, leuk dat je hier nu ook op het forum zit.
Over cursussen: ik heb niet het geld om 'zomaar' naar een cursus te gaan, dus doe alleen mee als ik vooraf weet dat ik er ECHT veel van ga leren en ik ook aan specifieke punten kan gaan werken tijdens de cursus.
Wat kost die cursus bij Janet eigenlijk?
Vond dat ik hier ook maar eens moest kijken. Leuk forum zeg!Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
Bij Janet kost een cursus (1 dag) 50 euro. Vind het heel erg meevallen. Het is dan van 10.30 tot 15.30.
Hoop dat er iemand is die foto´s wil maken. Vind het altijd leuk om een foto te hebben van zo´n dag.
Zal even laten weten hoe de cursus (paardentaal) was!
Groetjes Chrissie
Hmm, jammer dat het zo lang reizen is en dat het pas eind januari is. Ik moet toch nog stokjes aan haar leveren, dus had wel langs willen komen om te kijken en foto's te maken. Maar 30 januari duurt nog te lang. En 3 uur reizen is ook wat ver...
Calippo, je krijgt de groeten terug van Janet.
Hieronder even een klein stukje over de cursus.
Gelukkig was de wind wat afgenomen afgelopen zondag. Anders was ik niet heen gegaan met Vianska. Ze ging best makkelijk op te trailer bij huis. Na de 3e keer kijken en snuiven, liep ze er zo in. Oskling gaf er niet zoveel om dat Vianska wegging. Jody wel. Ze ging in volle galop en hinnikend door de bak. Toen we nog maar net op weg waren begon Vianska druk te doen op de trailer. Ze kwam met haar hoef in het hooinet. Gelijk gestopt, Vianska verlost en hooinet eruit gehaald. De rit erheen verliep verder soepel. Daar aangekomen mocht ze in een stal. Spannend voor haar. Een binnenbox met grote rijpaarden om haar heen.
Eerst hadden we de kennismaking en theorie. Tijdens de lunch Fief (Vianska) wat hooi, water en een wortel gegeven. Na de lunch gingen we met de paarden aan de slag. Eerst liet Janet wat dingen zien met haar eigen 2 paarden. Toen was er een andere cursist aan de beurt met haar paard. Een 4 jarige merrie en die was echt super braaf. Ze deed het voorbeeldig. Toen Fief en ik in de ring. Wat was ze opgewonden. Ze liet even zien dat Fjordenpaarden heel actief kunnen zijn.
Bij Fief en mij ging het precies andersom als bij alle anderen. Fief liet duidelijk zien en merken dat zij heel erg dominant is en mij laat wijken voor druk. Steeds kwam ze mij van mijn plek verdringen, terwijl ik probeerde haar mij te laten volgen. Toen ze dan toch besloot om mij (een heel klein beetje) als leider te zien, zijn we gestopt. Dat was een goed moment om het af te sluiten voor Fief en mij. Ze kon weer terug naar stal. Maar ons juffertje liet zich niet pakken, ze galopeerde als een dolle door de bak. Toen ik mijn leadrope pakte kwam ze ineens naar me toen en bleef staan. De cursus paardentaal heeft ons dus toch iets goeds opgeleverd. We gebruikten ook een leadrope bij de oefening, dus daar reageerde ze goed op.
Toen de cursus voorbij was wilden we weer richting huis. Fief dacht daar anders over en weigerde om op de trailer te gaan. Ik heb Janet gevraagd en zij heeft ons geholpen. Zij heeft Fief geleid en mijn vader en ik hielpen haar daarbij. Na ongeveer een half uur/3 kwartier stond ze op de trailer. Het heeft ons wat zweet en geduld gekost, maar het is gelukt zonder "geweld"/te veel druk te gebruiken.
Op weg naar huis ging alles soepel. Paps had mij heen gebracht en gehaald. Tot dat ik mijn E rijbewijs heb, mag hij dit nog vaker doen. Ben erg blij dat mijn vader dit voor mij wil doen.
Ik ga nog naar 2 cursussen van Janet met Vianska. Heb er nu al zin in.
Leuk verslag Chrissie!
Heb je nu ook het idee dat je dingen hebt meegekregen waar je zelf thuis mee verder kunt?
Jazeker. Ik moet voor de volgende cursus een beetje oefenen aan mijn eigen ruimte. Vianska ik tegenover mensen en paarden heel erg dominant. Hier moet ik thuis aan werken en Janet heeft mij tips meegegeven om dit zo goed mogelijk te doen.Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
Gisteren hebben de paarden bij de de haflinger van de buren in de bak gespeeld. Je had ze moeten zien. Vianksa en Jody vlogen Ariem (haflinger van de buren) steeds aan en jaagden hem uit de groep, terwijl Olskling het wel best vond. Erg leuk om te zien en je merkt ook duidelijk de rangorde/dominatie verhouding tussen de paarden.
Groetjes Chrissie
Bladwijzers