Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: Bitloos hoofdsel zit niet denderend...

pasterza
    Guest

Bitloos hoofdsel zit niet denderend...

Ik heb laatst een bitloos hoofdstel gekocht voor Waldjo maar hij zit niet zo geweldig. Hij heeft een te dikke neus Het is een maat full, maar de neusriem is iets te smal waardoor de bakstukken niet op de juiste plek zitten en dus wat te dicht bij de ogen. Het hoofdstel verschuift niet tijdens het rijden, dus dat is misschien niet zo'n probleem. Ooogt alleen wat raar.
    Alleen de kinriempjes zijn wat aan de korte kant waardoor er eigenlijk geen release is... Heb er vandaag mee gereden en hij reageert er wel goed op, maar had toch graag wat meer release gehad.
    Maarja, een haf met een extra full hoofdstel is ook zo... als dat dan al wel bestaat. Kan het tot nu toe niet vinden.
    Hier zijn een paar foto's. Die teugels worden vervangen, want Waldjo pakt steeds die flosjes vast. Lijkt ook wel ietsje te laag te zitten, maar kan niet hoger, want dan past zn neus er helemaal niet meer tussen. Let niet op dat chaggerijnige hoofd
    http://www.mijnalbum.nl/Foto=XJL8NC8N
    http://www.mijnalbum.nl/Foto=Y68ZCHCD

Re: Bitloos hoofdsel zit niet denderend...

Ach wat jammer! De neusriem (die bovenop de neus ligt) is te kort. Ik zou het niet plezant rijden vinden zo..
    Het is wel een hele mooie.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Hee wat jammer, ik vindt hem wel mooi, mooie kleur maar lijkt idd te klein.
    Je kunt ze ook op maat laten maken (zul je wel weten) maar die is natuurlijk direct een stuk duurder.
    Waar heb je deze gekocht?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

pasterza
    Guest

@Trea, idd de bovenste neusriem is te kort maar de onderste riempjes ook helaas...

@Whoopie, deze heb ik gekocht bij ruitersportshop.com , was de grootste maat.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ik zou deze teruggeven en op zoek gaan naar een ander... deze is echt te klein. Niet alleen rond de neus, maar zeker ook achter de oren langs lijkt me niet prettig zitten voor hem.

Misschien is het handig om deze op te meten voordat je hem terugstuurt en dan bij iemand anders de maten na te vragen vóór je bestelt? Dan weet je in ieder geval zeker dat het niet te klein is, want die maten heb je nu .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Oooh, wat is ie mooi...al je hem gaat verkopen wil ik hem wel van je overkopen

hmmm die zijn er wel hoor, alleen een andere maker...en een andere prijs natuurlijk....www.bitloosrijden.nl van shetmaatje tot een shire....

pasterza
    Guest

Klopt Inger, maar die vind ik dus helemaal niet mooi en is een geheel ander model. Die keelriem hoeft van mij niet en waarschijnlijk van Waldjo ook niet Wil liever niet zoveel riempjes en dergelijke om het hoofd

Skey, ik pb je ff

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Shit Kim, je bent me voor!
    Nou goed, als Kim afhaakt dan wil ik hem graag overnemen (al heb ik heel weinig kans denk ik )
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Shit Kim, je bent me voor!
    Nou goed, als Kim afhaakt dan wil ik hem graag overnemen (al heb ik heel weinig kans denk ik )
    Als ie past neem ik hem hoor. Als ie niet past mag jij hem al vrees ik dat hij voor Fen dan helemaal te krap gaat zitten.

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Tsja, zoals ik al zei vrees ik dat ik te laat ben

Voordeel van dit ding is dat er geen keelriem aan zit, daar knelt het meestal bij Fenna. Haar neus is vrij standaard van maat dacht ik, alhoewel haar hoofd wel veranderd is, hmmmm...... Maar Aramis zal ie zeker wel passen denk ik, nou ja dan kan ik er toch mee rijden. Moet ik hem anders meenemen straks? Scheelt vast in verzenden.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Oh, dat mag anders wel. Dan hou Pazterza meer over want we hebben een prijs afgesproken inclusief verzendkosten.
    Als je het niet erg vind laat ik hem naar jou sturen...samen met mijn flairkaartjes..."Eva, het vaste verzendadres van Kim in Nederland "

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Hehehe, heel safe ook! Er verdwijnen hier nooit leuke dingen

Enne die kaarten heb ik nog neit binnen hoor, ze hebben nog 1,5 week om ze te sturen....

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Enne die kaarten heb ik nog neit binnen hoor, ze hebben nog 1,5 week om ze te sturen....
    Daar zeg je zoal iets...als ik geld moet overmaken uit België duurt dat soms tot een week voor het op de rekening van de ander staat, als Pasterzaa dan nog het hoofdstel naar jou moet sturen komt het er waarschijnlijk niet meer op tijd... dam, dan is het misschien ook niet op tijd hier. (voor jou dan) Ik ga vandaag meten en proberen vandaag nog te storten en dan laat ik het toch maar naar hier sturen. Hopelijk komt ie dan nog net op tijd aan. (dan mag jij hem nog altijd lenen hoor )

Oh, en die kaarten, jammer maar dan heeft Roald wel wat om de rest van het jaar naar te kijken als ik er niet ben. Ik weet wel dat ie me stiekum mist (NOT)

pasterza
    Guest

Had gister Voest gemaild met de vraag wat de maten waren van de neusriem en kinriempjes van het bitloze hoofdstel omdat dat ding ontzettend veel lijkt op wat ik nu nog heb. Krijg ik antwoord van dat het bitloze hoofdstel in één maat was en dat er ook zeer grote hoofden in kunnen! Dat vroeg ik toch helemaal niet.. ?
    Dus maar ff trug gemaild dat ik toch echt die maten nodig heb, kleine moeite toch?
    Echt vet vaag

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten