-
pushing passenger lesson bij mijn jonge paard
hey, ik heb nu al een paar keer op mn 3 jarig paardje gezeten. Het is een heel rustig beestje en hij schrikt van niks, maar heb een klein probleempje, namelijk een piste vol lekker gras. Als ik nu de pushing passenger lesson probeer stopt hij elke 2 passen, ik probeer nu dat als hij stopt ik vrij snel door de fases ga maar meestal reageert hij pas op fase 4 want het gras is echt wel lekker. Soms als hij al de hele dag in de wei heeft gelopen gaat het makkelijker en dan stapt ie zelfs wat rondjes om me blij te maken, maar vandaag was hij nog niet buiten geweest, ik had een uur grondwerk gedaan afgewisseld met wat gras-eet-pauzes en dan wat gestapt. Ik weet alleen niet goed of ik gewoon rustig moet blijven proberen of dat er een andere oplossing is.
-
Forum Meubilair
Re: pushing passenger lesson bij mijn jonge paard
Het klinkt alsof je paardje nog niet echt voldoende respect voor je heeft als het op gras-eten aan komt. Als jij grondwerk doet en hij staat stil, gaat hij dan ook uit zichzelf eten?
Als ik jou was zou ik het met zo'n erg jong paard nog niet gaan forceren met rijden, maar zoeken naar een oplossing die het zowel jou als je paardje gemakkelijker maakt.
Dus een oefenplek zoeken waar geen gras groeit, of alleen gaan rijden wanneer je paardje lang genoeg op de wei gestaan heeft. En ondertussen gewoon vanaf de grond verder bouwen aan je relatie.
Sowieso vind ik pushing passenger geen heel fijne oefening voor een paard wat net onder het zadel is eigenlijk... Een jong paard moet je zo min mogelijk op zitten en de tijd die je erop zit, kun je beter gebruiken om een paar keer te stoppen en te sturen, dan om hem op eigen benen alles te laten uitzoeken.
Never underestimate the Universe
10% korting bij
EquiPlay met code: 10%eraf
-
Re: pushing passenger lesson bij mijn jonge paard
bedankt voor het antwoord, rij zowiezo niet veel, was dat ook niet echt van plan, maar wou hem wel laten wennen aan het een mens op je rug hebben. zal er ook op letten bij het grondwerk, maar daar is hij meestal wel geinteresseerd, hij speelt nogal graag
Forum Rechten