Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Circeling

Circeling

Hallo

Ik wil graag m'n paard "circeling" leren.
    maar voor jullie iets zeggen moet ik even dit zeggen:

Ik heb geen enkele pakket van parelli, volg zoveel mogelijk hier op de site, en op andere site's, ik wil de paketten koop maar mag niet , m'n moeder vind het "geld weggooien" (wij hebben hier natuurlijk een andere mening over)

dus om alles kort te maken wil ik circeling met m'n hafje doen, aan de hand van julllie tips!
    Ik hoop ECHT! dat jullie me kunnen helpen en me aub niet verwijzen naar één van deze pakketten want dan vind ik het gewoon nog erger dat ik deze niet heb

nja dank bij voor baat
    Doe je best en vergeet de rest Alles komt op zijn pootjes terecht!

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Circeling

Hallo Fanny,

het is niet echt vanzelfsprekend om je paardje zomaar Circling game aan te leren als je geen pakket hebt...ik begrijp de vervelende situatie wel waarin je zit, maar zonder pakket en gewoon op onze aanwijzingen is het echt niet gemakkelijk om je paardje een van de Seven games aan te leren..het houdt een heel stap-voor-stap programma in en het is belangrijk dat je de theorie erachter ook leest en bestudeert vooraleer je het in praktijk omzet met je paardje..Je kunt niet 'zomaar ff je paardje Circling aanleren' als je begrijpt wat ik bedoel..Je moet de psychologie en het waarom erachter begrijpen.. (dit is tg mijn mening)

Mag je ze dan niet kopen als je er zelf voor spaart?? Of misschien voor onder de kerstboom én verjaardag ofzo als jij dat wil...?

Jammer anders

Gr. Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Op de parellisite stond onder de kerstmisacties dat er een DVD met de 7 games uit is/uit gaat komen, wel prijzig maar nog steeds een stuk goedkoper dan een heel pakket. Misschien voor jouw een optie???
    Hieronder de rechtstreekse link naar het pdf bestand, het gaat om actie 9!
    http://www.parelli.ch/html/german/pdfs/w06_e.pdf
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Is er niet iemand in de buurt die je het pakket kan lenen, of die je het kan leren?

Mijn ouders vonden mij ook gestoord dat ik zoveel geld wilde uitgeven aan wat papier, ik heb ze verteld dat ik het later gewoon ga doorverkopen dus dan krijg je wel wat terug. Ik heb toch een fake, dus die was niet zo duur, en volgens hen krijg ik er vanzelf spijt van, dus ik mag m'n centjes overal neergooien.

@ Horsefreakje:
    Ik snap die mening van jou 100% Het is in principe ook mijn mening, "weet waar je aan begint voor je het doet!" Maar in mijn situatie kan ik niet anders

Ik probeer natuurlijk zo veel mogelijk overal te weten te komen van site's en ervaringen
    bv: hier, vd forum , bokt, paardnatuurlijk, en parelli centrum, heb ook de demo dvd (ja haha die was gratis)

Ik wou er zelf voor sparen, maar m'n moeder zegt dat het dan hetzelfde blijft, "kan je evengoed dat geld aan mij geven komt op hetzelfde neer" zegt ze dan, dus onder de kerstboom is ook uitgesloten!

Ik heb wel als kadootje (van hun vakantie naar Nederland) een boek gekregen van Monty Roberts het laatste nieuwe boek dan, over de Join up, ik doe het niet met Woest (jong nieuw paardje) omdat ik weet dat hij dat niet nodig heeft, hij volgt en is werkwillig zonder de join up, (Ik weet dus ook alle stappen van de join up)

Ik heb zelf ook géén enkele stap van de 7games proberen na te doen, daarom wou ik beginnen met "circeling" omdat mij dat het minst kwadelijke leek te zijn mochten er fouten ontstaan...

Bij longeren hoef ik ook geen zweep te gebruiken en ik kan hem laten versnellen en vertragen met m'n houding, ik kan hem zelfs laten stoppen door naar hem te kijken (stap voor stap uitgelegt in monty's boek) maar het lukt niet om zonder mee te draaien hem te laten blijven lopen, hij stopt dan eigelijk achter mijn rug...

Ik ga natuurlijk proberen te blijven zagen (aan houder wint hé )

Er is ook echter niemand hier in de buurt die ook ma half zo geintereseerd is als ik in NH dat is natuurlijk jammer, dus daar kan ik ook niet terecht.

toch bedankt voor de reacties.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ah, echt jammer voor je dat je ouders er helemaal niets van snappen, want Parelli is niet alleen een methode waarbij je over paarden leert, maar ook een methode waarbij je aan JEZELF werkt! Je leert bijvoorbeeld meer geduld krijgen, ook bij andere dingen dan de paarden.

Zelf ben ik de parelli-oefeningen ook ooit begonnen zonder pakket, met informatie van internet (was er toen nog niet zoveel) en liep toen vast bij de yoyo.

Als ik jou was, zou ik wel even de volgorde van de games opzoeken en als je wat gaat proberen, vooral die volgorde aanhouden!

Kijk of je het boek van Parelli in de bieb kunt lenen (of andere boeken over NH: de bieb is gratis he ) maak voor jezelf een aantekeningen-boek, waarin je alle info verzamelt die je kunt vinden (uitprinten van internet, is ook gratis ).

De circling-game is zeker niet de makkelijkste om mee te beginnen, want de circling is een combinatie van alle voorgaande games:

eerst komt friendlygame, waarmee je je paard vertrouwt maakt met jou en je leadrope en stick
    dan komt porcupine, waarbij je je paard leert wijken voor aanraking
    daarna driving game, om je paard op afstand te 'besturen'. en vervolgens de yoyo-game, waarbij je paard leert om in een rechte lijn naar achteren en naar voren te lopen.

Bij de circling wordt alles gecombineerd: yoyo om hem een stukje van je af te zetten, porcupine tijdens de send, friendly tijdens het lopen en driving en yoyo tijdens het terughalen van de cirkel.

Zou je nu circling gaan doen op een eigen manier, dan mis je dus deze 4 basis-oefeningen die belangrijk zijn.

Probeer dus eerst eens info te vinden over de eerste 3 games, daar kun je wel redelijk veilig mee aan de slag, mits je een paardje hebt dat niet te dominant is naar jou.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Misschien kun je, om je ouders het nut EN de fun van NH in te laten zien, een paar filmpjes op internet selecteren, en die aan hen laten zien? Bijv. de filmpjes die nu op horse and country tv staan, die zijn hartstikke leerzaam en harstikke leuk. Wellicht dat je ouders dan ietsje minder sceptisch worden!
    (http://horseandcountry.opusstream.net/ en dan Equestrian, en dan rechts de Parelli filmpjes selecteren)
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Dank je callippo!

Ben inderdaad al in de bieb gaan neuzen, en vind maar 1 armzalig boekje waar evenveel info in staat als het internet.

Ik ga m'n best doen met het opzoeken, zal hier ook op de hoogte houden, en gelukkig is m'n paardje niet dominant

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ja, goed voorstel Roadracer!
    Waarom laat je het NH-filmpje niet eens zien aan je ouders Fanny??
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Fanny,
    Veel biebs hebben niet zo heel veel aan nh gerelateerde spullen (geloof ik), maar als het goed is moet je het uit een andere bieb kunnen bestellen. Kost je misschien een euro, maar dan heb je ook wat. Zelf woonde ik tot voor kort in Zeeland en in de bieb van Middelburg hadden ze enorm veel, bijna alles aan nederlandstalig nh-achtig stond daar. Ook bijvoorbeeld het boek van pat parelli. Dus anders zou je het daar waarschijnlijk wel uit kunnen bestellen.
    (maar niet te veel he, kom ik zometeen daar, alles foetsie.... alleen een briefje "fanny was here" )

Bladwijzers

Forum Rechten