Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: barefoot kantelt en geen kniewrongen

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

barefoot kantelt en geen kniewrongen

Hallo! Bedankt voor het lezen alavst.

Ik heb een barefoot cheyenne testzadel in huis. Het zadel bleef naar mijn idee niet helemaal naar achter liggen, maar mijn kieffersingel komt al snel tegen de voorbenen aan en de barefoot kwam toch niet zo ver

Maar tijdens het longeren had ik het idee dat de achterkant niet helemaal op de rug blijft liggen en steeds iets van de rug loskomt? Hoe erg is dit en kan iemand me hier meer over vertellen, weet niet zo goed of ik me daar zorgen om moet maken enzo.

Tevens voelde het heel raar zonder kniewrongen, je knieen liggen echt vrij tegenover mij kieffer met kniewrongen Wie heeft deze overgang ook doorgemaakt en hoe voelt dit in rengalop? Ben bang dat ik er na een bok of noodstop zo overheen vlieg namelijk.

Actief Forumlid Pablo's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Re: barefoot kantelt en geen kniewrongen

Is een kwestie van wennen en stabiele zit hebben Ik ben ook overgestapt van Kieffer naar Wintec(isabell werth) naar Barefoot en ik heb er geen last van. Ook niet als dikkie dik in galop ineens een meter opzij springt

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Heb je zo'n halve maansingel voor de barefoot? Ik heb gehoord dat die vorm erg kan schelen in het schuiven.

Ik heb het Cheyenne model op test nu en ben ook niet heel positief. Het bleef wel aardig recht liggen, maar niet genoeg.
    Ook zit ik er niet lekker op, en dat terwijl ik op verschillende soorten zadels heb gereden en de laatste tijd juist met bbp aan het rijden was. Ik heb een veiliger gevoel op mijn bbp dan op de barefoot, dus gebrek aan een stabiele zit was het niet.
    Jammer want ik had gehoopt dat dit voor mij en Fenna een soort tussenweg kon zijn....
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Bedoel je dat de achterkant van het zadel omhoog komt?
    Heb een barefoot Nevada gehad waarbij dit in het begin ook zo was, maar na verloop van tijd had ik hier geen last meer van.

Je zegt; barefoot kantelt. Bedoel je daarmee dat behalve het omhoogkomen van de achterkant, ook de voorkant omlaagduikt? Dat zou betekenen dat de pommel te wijd is en te ver over de schoft/schouder zakt.
    Kan je nog een vuist tussen de pommel en de schoft?

Aan het zonder kniewrongen rijden wen je erg snel.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Maar tijdens het longeren had ik het idee dat de achterkant niet helemaal op de rug blijft liggen en steeds iets van de rug loskomt?
    niet onwijs veel, maar dat je kunt er wel een vlakke hand tussen steken, het is vooral in galop als hij zich rond maakt, denk dat het gewoon hoort bij de bewegingen die hij maakt. Maar dat weet ik dus niet zeker.

Bladwijzers

Forum Rechten