Vandaag kwam de osteopaat Heleen Sleebos bij Bruut.
Eerst heb ik een flink aantal achtjes gestapt met hem door de stalgang terwijl Heleen keek hoe Bruutje liep.
Daarna heeft ze hem helemaal onderzocht. Bruut vond het best spannend.. keek regelmatig met een wit oog achterom, naar die mevrouw die zijn lijf betastte!
Heleen vond blokkades in zijn onderrug en van zijn bekken naar staartbeentje.. er volgde flink wat 'knakken'
Ook had Bruut wat moeite met het draaien vanuit zijn hoofd vanuit de atlas.. met name naar links..
Zijn nek was verder wel erg soepel.
Volgens Heleen klopt mijn verhaal over zijn scheefheid en 'bochtenwerk' (of eigenlijk het gebrek daaraan) met wat zij in zijn lijf voelde...
Ik mag nu eerst een week niet rijden, wel rustig aan wat grondwerk doen. Na die week rustig er weer op. Volgens Heleen zal Bruut dan waarschijnlijk wat wiebelig lopen, omdat hij opnieuw zijn evenwicht zal moeten zoeken met dit losse lijf...
Na afloop van de behandeling de ST en het westernzadel van Nienke-Funnygirl erbij gepakt. De ST lag hartstikke scheef.. het zadel eens nauwkeurig bekeken en het lijkt van onder ook niet helemaal symetrisch... Even met de panelen gerommeld (eraf en weer erop) .. dat leek wel uit te maken...van de week nog eens even rusig kijken en de panelen er opnieuw onder doen..
Het zadel van Nienke is volgens Heleen te krap voor Bruut zijn brede ( duh) schouderpartij... dat moet er iig dus maar niet meer op...
Al met al een nuttig bezoekje.. ik ben benieuwd naar het effect van de behandeling.. en ga mijn nieuwe zadelboek nog maar eens grondig doorspitten en met de panelen van de ST aan de klus.....![]()
Bladwijzers