Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Osteopaat bij Bruut

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Osteopaat bij Bruut

Vandaag kwam de osteopaat Heleen Sleebos bij Bruut.
    Eerst heb ik een flink aantal achtjes gestapt met hem door de stalgang terwijl Heleen keek hoe Bruutje liep.
    Daarna heeft ze hem helemaal onderzocht. Bruut vond het best spannend.. keek regelmatig met een wit oog achterom, naar die mevrouw die zijn lijf betastte!

Heleen vond blokkades in zijn onderrug en van zijn bekken naar staartbeentje.. er volgde flink wat 'knakken'
    Ook had Bruut wat moeite met het draaien vanuit zijn hoofd vanuit de atlas.. met name naar links..
    Zijn nek was verder wel erg soepel.

Volgens Heleen klopt mijn verhaal over zijn scheefheid en 'bochtenwerk' (of eigenlijk het gebrek daaraan ) met wat zij in zijn lijf voelde...
    Ik mag nu eerst een week niet rijden, wel rustig aan wat grondwerk doen. Na die week rustig er weer op. Volgens Heleen zal Bruut dan waarschijnlijk wat wiebelig lopen, omdat hij opnieuw zijn evenwicht zal moeten zoeken met dit losse lijf...

Na afloop van de behandeling de ST en het westernzadel van Nienke-Funnygirl erbij gepakt. De ST lag hartstikke scheef .. het zadel eens nauwkeurig bekeken en het lijkt van onder ook niet helemaal symetrisch... Even met de panelen gerommeld (eraf en weer erop) .. dat leek wel uit te maken...van de week nog eens even rusig kijken en de panelen er opnieuw onder doen..
    Het zadel van Nienke is volgens Heleen te krap voor Bruut zijn brede ( duh ) schouderpartij... dat moet er iig dus maar niet meer op...

Al met al een nuttig bezoekje.. ik ben benieuwd naar het effect van de behandeling.. en ga mijn nieuwe zadelboek nog maar eens grondig doorspitten en met de panelen van de ST aan de klus.....

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re: Osteopaat bij Bruut

Fijn om een verslagje te lezen.

Weet niet of je me nog gebeld had, maar mijn foon lag natuurlijk weer elders

Wat heeft ze nu gedaan? Dat maak ik niet op uit je verhaal.

Ik hoop dat ze geboden heeft wat je ervan verwachtte.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ze heeft blokkades opgeheft (geheven?) door werveltjes los te manipuleren..
    (niet gebeld )

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Ze heeft blokkades opgeheft (geheven?) door werveltjes los te manipuleren..
    (niet gebeld )
    OK; maar wáár???

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Klinkt alsof het nodig was...hoe onderging de knapperd het allemaal? Deed ze rustig met 'm? Hoop dat jullie allebei over een week weer recht op de voetjes staan en los in 't lijf!

Mooi!

Gefeliciteerd. Klinkt allicht wat raar. Maar fijn dat je je paard op deze manier kan helpen!

Veel plezier.

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt om de osteopaat te laten langskomen. Nu nog wachten op het resultaat!

Super zeg! Die Bruut.. zoo grappig dat al die parellipaarden lekker los in de nek zijn.. hoe zou dat nou toch komen hihi

En nou straks met je RECHTE startrekk aan de gang! Met hulp van je nieuwe zadelboek moet dat zeker lukken.

Was er nog nooit een osteo bij Bruut geweest?

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Zo Bruutje gekraakt, jij maandag weer, over een week gaat er een nieuwe soepele combi aan de slag
    Ben ook ontzettend benieuwd hoe Bruut dan loopt, dus we krijgen toch wel een update'tje he?
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Hihi, gaat ie wiebelig lopen...gek hè hoe iemand een paard zo helemaal los kan maken.
    Mag je deze week ook niet aan de lange lijnen werken? Das ook grondwerk toch, misschien doet het hem goed?

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Hes, Het waren een hele rij werveltjes vanaf zijn 3de rib totaan zijn staart ongeveer... Zal heleen nog wel even precies vragen welke

Lila: Hij gaat er niet van suffen! (zoals het paard van stalgenootje.. die viel bijna in slaap ...) Raar beest.. af en toe een stapje en een wit oog naar achter Maar verder wel braaf
    Kim, ik mag rustig aan lange lijnen doen, dus dat gaan we vandeweek zeker proberen... grondwerk mag ook, maar geen short-range cirkling
    enne Bren: Er komt vast wel een update ja

Heb dat met Susan en Lodash na de chiropractor ook gehad, maar dan meteen na de behandeling: dat ze echt moeten voelen hoe hun lijf nu om hen heen hangt, even wennen aan de nieuwe situatie. Dan lopen ze inderdaad wat groggy, langzaam en voorzichtig rond, todat ze het weer snappen. Mooi om te zien is dat! Meestal na een minuut (of max 5) is alles weer vertrouwd. En beter dan voorheen. Succes met Bruutje!

May the horse be with you!

Actief Forumlid Pablo's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Heleen heeft ook bij ons op stal een flink aantal paardjes geholpen Waaronder mijn dikkie dik Ik hoop dat zowel jij als bruut volgende week weer lekker aan de slag kan gaan zonder blokkades!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2005

Hoi Nien!!

Hoe is het met Bruutje?? Ik had je voicemail gehoord, maar nog de tijd,puf gehad om je terug te bellen.

Gaat het beter met hem??

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Fijn dat je zo goed geadviseerd bent, ik hoop dat Bruut er baat bij gaat hebben en dat jullie van je scheefheid af raken.

Mijn gevoel zei ook al dat het western zadel niet helemaal lekker lag. Fijn dat je het nu zeker weet, ik hoop dat je de startrekk weer recht krijgt. Zou wel fijn zijn want hij zit heerlijk, zeker vergeleken met mijn Western zadel.
    Ik heb het riempje van je startrekk trouwens gevonden, lag onder mijn zadelbok.

Nou weer een bezoekje binnenkort dus....heel naar

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten