Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 30 van de 30

Topic: welk myler bit

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: welk myler bit

De link deed het niet, maar dat klopt, want het moet http://www.brokxsport.nl zijn

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Wat goed, ik heb op de site metteen al een aantal winkels gevonden die ze hebben en info verschaffen! Morgen even bellen dan.

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ik blijf dit topic evengoed. Misschien dat ik ook wel overschakel op een Myler

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Laatst is er iemand van de bittenbank bij Vash geweest en heeft een goed passend Myler bit advies gegeven. Erg handig. In Vash's geval was de level 2 bit aan te raden, niet qua africhting, maar wél vanwege de anatomie. Maar goed... we zijn nog steeds bitloos....
    Was erg prettig om een goed advies te krijgen van iemand die de paardenmond zelf ziet. Zouden die ook in België zijn?

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

daar vrees ik een beetje voor, hier in België zijn ze op dat gebied namelijk nogal lui. T'zou wel handig zijn, een beetje raad van iemand die er wat van kent bij je paard zelf en niet in de winkel...dan kan je nog niet passen en voelen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Kan je wel vertellen wat hij deed?

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Hmm, zal wel aan mijn haarkleur liggen hoor...maar wat bedoel je juist. Wie deed wat? Ik begrijp de vraag niet zo goed.

Aangemeld
    Apr 2005

ik denk dat lila wel haar ervaringen wil delen over het bitpassen met die man als jij dat ook wilt.. Moest m ook een paar keer lezen, haha

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

ooh, jajaja, dat mag wel. heel graag zelfs.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

haha ja! Toen ik het typte klonk het heel logisch....bij het nalezen snap ik dat dat niet zo was...

enfin
    Wat hij deed was op de hoogte waarhet bit komt te liggen (ietsjes voor de mondhoek) het kuiltje voelen in de onderkaak. Gewoon aan de buitenkant. Het kuiltje wordt gevormd door de linker en rechter kaakhelft, is onder het oog best breed en wordt smaller naar voren toe. Die breedte geeft een indicatie van de ruimte die de tong binnen heeft om in die onderkaak te zakken. Bij Vash was dat nog geen 2 vingers breed, en dat werd als "smal en dus ondiep" beoordeeld. Vervolgens ging hij vóór 'm staan en stak zijn duim aan de zijkant bij de mondhoek in Vash's mond. Zo kon hij de dikte van de tong daar voelen én door met zijn duim te drukken op de tong, of hij daar erg gevoelig op was. Vash had ook een dikke tong. Een dubbelgebroken bit werd daarom al geadviseerd. Met een tongboog. Of ie gevoelig was kon ie niet beoordelen; Vash was gesedeerd (ander verhaal... ) . Ik mag dus met het bit wat ik heb MB02 beginnen, die heeft echter geen tongboog. De druk komt dan volledig op de tong te liggen en niet op de lagen. Zodra ik merk dat hij gaat kopschudden of met zijn hoofd "bij Jezus op tafel" gaat lopen moet ik over naar het bit dat Trea heeft: de MB04 met tongboogje. Die zorgt ervoor dat de druk ook voor een deel op de lagen komt en van de tong af is. Of het werkt weet ik niet, want ik rij er nog niet mee...
    Weet niet of je hier iets aan hebt, maar zo ging het bij ons.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    of met zijn hoofd "bij Jezus op tafel" gaat lopen
    Ehm.. wat moet ik me hierbij voorstellen??

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

nou ja...dan houden ze hun hoofd héél hoog om dáárbij te komen... Neus naar voren en erg omhoog...alsof ze 'm op een hele hoge tafel leggen.

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Dank je Lila, toch wel wat info weer. Al denk ik dat ik alles nog een paar keer moet doorlezen voor ik het zelf ga proberen.

Ik heb nu al 2 winkels in de buurt gevonden die de mylers verkopen en 1 minder in de buurt. Hopelijk werkt er in 1tje een vriendelijke behulpzame medewerker die er iets van kent en misschien ook nog wil komen passen

Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    met zijn hoofd "bij Jezus op tafel"
    haha, ik vind het wel een leuke omschrijving! Snapte ook wel wat je ermee bedoelde . Bedankt voor je verhaal, erg verhelderend! Nu weet ik zeker dat ik die man ervoor laat komen tegen die tijd!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik was een weekendje weg... maar ik ben er weer tuurlijk mag je mijn myler bit lenen kim! ik ga van de week eens in mijn kast graven!

enne dat lief aankijken via de computer ging best goed hoor
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten