Flash player, wat is dat nou weer, ik word er simpel van zeg, overal heb je weer een andere player voor nodig!
Maar bedankt voor de info, ik zal eens gaan kijken want ik mis nu veel van jullie filmpjes en dat vind ik jammer!
Flash player, wat is dat nou weer, ik word er simpel van zeg, overal heb je weer een andere player voor nodig!
Maar bedankt voor de info, ik zal eens gaan kijken want ik mis nu veel van jullie filmpjes en dat vind ik jammer!
Jaaaaah het is gelukt, ik kan je filmpje zien!
Naast wat de anderen al gezegd hebben over het gebruik van fases (denk aan je fase 1!), denk ik dat je het jezelf een stuk makkelijker zou maken als je geen hindernispalen zou gebruiken. Ik heb je filmpje even stopgezet op 2:18 minuten, daar wilde Annet juist springen toen jij je hand omhoog deed om de leadrope over de paal heen te doen. Volgens mij vatte Annet dat (hand omhoog) op als een teken om te stoppen. Set it up for succes! Maak een lage hindernis door bv. de balk op omgekeerde emmers of op jerrycans te leggen. Ik krijg uit dit filmpje nl. niet de indruk dat Annet niet zou willen/durven te springen, maar dat de communicatie voor haar zo onduidelijk is dat ze niet goed begrijpt wat ze moet doen. Het kan voor sommige paarden ook helpen om een vaste hindernis te nemen, zoals een omgevallen boomstam. Doordat die op de grond ligt, is de hoogte beter in te schatten dan de hoogte van een balk die boven de grond hangt. Bovendien zijn boomstammen niet zomaar om te schoppen, kan ook handig zijn.![]()
Haha, dank je Marja, en ben blij dat het gelukt is met de film, hoop dat je de rest nu ook kunt zien!
Tja, boomstammen hebben we niet in de buurt, en had inderdaad al gekeken of ik tenminste 1 staander kon vervangen maar helaas...bij onze oude binnenbak lagen een aantal autobanden, maar deze zijn even nog niet te vinden bij de nieuwe bak. Volgende keer: Better preparation for succes, oftewel: eerst banden zoeken, dan pas gaan oefenen![]()
Always Look on the Bright Side of Life!!!
een emmer kan ook heel goed dienst doen als balksteun! en is in elke stal te vinden.
Das waar, maar ik heb zelf geen geschikte en wil niet zomaar iedere emmer pakken aangezien ik er alleen eentje wil gebruiken waar GEEN hengsel aanzit. Safety first. Maar goed: er zijn mogelijkheden genoeg inderdaad, ga binnenkort de stallen weer eens rondstruinenOorspronkelijk Geplaatst door sandra
![]()
of balen stro![]()
Horses and Live, It's all the same to me...
O nee, dat is uit den boze!!! We hebben tegenwoordig namelijk een heeeeeeel dure bak, zoeentje waar je alle poepjes/strootjes etc uit moet verwijderen (mochten ze er per ongeluk terecht komen) en als ik dan met balen stro aan de gang ga, ben ik na afloop nog 2 uur aan het strootjes rapenOorspronkelijk Geplaatst door Jarno
![]()
![]()
Ik gebruik 2 kleine krukjes om haar over een balk te squeezen of 2 plactic stoeltjes.
Zo'n zwarte bouwemmer koop je voor 1 euro bij de Gamma of Praxis ofzo, en het is een kleine moeite om daar de hengsels vanaf te slopen.![]()
Ik vind het voor level 1 ook niet slecht. Zoals reeds eerder gezegd zijn de send en jojo niet echt goed nog en zou je die wat meer op punt moeten stellen. Voor mezelf heb ik in level 1 heel consequent 3 tellen per fase gedaan tot er reactie is; dan blijf je voor je paardje duidelijk en betrouwbaar.
Wat betreft de tijd waarop je vraagt om verder te gaan: als ze met het obstakel bezig zijn, doe ik niets, dan onderzoeken ze het voor zichzelf. ALs het goed gevonden is kijkt mijn paard meestal naar mij, alsof hij vraagt wat nu, en dan geef ik terug een fase 1 om verder vooruit te gaan. Als hij zich bezig gaat houden met iets anders vraag ik terug achteruit en dan weer ernaartoe. Als hij met het object bezig was én een heel goede poging heeft genomen maar dan zelf het initiatief neemt om terug achteruit te gaan laat ik dat toe. Als hij terug achteruit gaat en het was geen goede poging vraag ik terug. Een goede poging (dus iets verder dan de vorige keer) moet je zeker belonen, ook al zijn ze na 1 pasje al blijven stilstaan. Op de DVD van spooky horses gaat Pat zelfs helemaal weg van het obstakel na een goede poging van het paard, om even iets anders te doen en er dan weer naartoe te gaan. Dan gaat het soms ineens stukken beter, alsof ze er dan onderweg nog over nagedacht hebben. Het voordeel van deze omslachtige procedure is dat je het vertrouwen van je paard wint/niet verliest. Erover dwingen kan altijd, maar werkt naar mijn idee geen echte partnership in de hand.
Ik ookOorspronkelijk Geplaatst door etoucha
EDIT sandra: psst, trea, oneliners mogen eigenlijk niet he...
Dit werkt vaak HEEL erg goed, even uit de situatie! Was laatst met Lodash trailerladen aan het oefenen, dat ging een keer eerder heel raar mis: wel voorbenen op de klep en voorbenen lopen, maar achterbenen op aarde laten staan. En dan verzinken in hangend hoofd en exit. Terwijl er geen sprake was van veel druk ofzo. Anywayz.Oorspronkelijk Geplaatst door etoucha
Onlangs dus eerst voorbenen op de klep, dat was best knap. Toen even rondje gewandeld en dan terug naar de trailer en inene liep ie er ook met de achterbenen op. Ze kunnen de spanning even wegwandelen, dat helpt vaak erg goed. Al had ik niet het idee dat jou (prachtige!!) paard erg gespannen was over de hindernis...
May the horse be with you!
Ja Annet is mooi.
Als je al over liggende balkjes bent gesqueezd zou je id de balk lager kunnen leggen, maar ook eerst schuin. Zie je vanzelf welke kant ze overheen gaat.
Ik heb ook ooit de tip gekregen om als de pony de boel omver gooit / schopt alles gewoon te laten liggen, en niet gelijk weer op de bouwen. Zij maakt er een rotzooitje van, dus dan ziet ze ook maar hoe ze eroverheen komt. Dit zie je ook op de DVD jumping with confidence. (En gaat de Fries er erg slim tussendoor), maar dit is misschien wel iets voor later.
O wat is die vraag mooi, als ze 1 voetje op de balk zet. Terecht dat je haar dan beloont dmv friendly game. Je zou ook gewoon helemaal niets kunnen doen, dat is soms een nog grotere beloning. (Maar ik ken Annet niet, dus weet dat niet in te schatten)
Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.
prachtig paard ! en zulke lange manen !! Heb je filmpje een paar keer bekeken, alle adviezen bestudeerd...kijk, daar leer ik van..
Dank je wel voor je mooie filmpje.
Misschien een blonde vraag hoor!
Je paard vind ik prachtig! Je schreef een Fell? Ik dacht dat die zwart waren?
Maar nu komt mijn vraag:
Wat is het doel om je paard terug te yoyo-en voor de balk?
Geen kritiek!!! Ik probeer het te begrijpen!![]()
Ik zou zelf geloof ik doen wat je deed, het paard steeds om de balk heen laten kijken door eromheen te lopen. Lekker snuffelen. En dan zet je je paard er recht voor en veel zachtheid erin en dan vlak voor het balkje veel energie uitstralen en je over die balk focussen.
Maar das niet des Parellies he?![]()
Bladwijzers