Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 33 van de 33

Topic: Stukje squeeze game op video

Re: Stukje squeeze game op video

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hanneke1980
    Ja Annet is mooi.
    Als je al over liggende balkjes bent gesqueezd zou je id de balk lager kunnen leggen, maar ook eerst schuin. Zie je vanzelf welke kant ze overheen gaat.
    Ik heb ook ooit de tip gekregen om als de pony de boel omver gooit / schopt alles gewoon te laten liggen, en niet gelijk weer op de bouwen. Zij maakt er een rotzooitje van, dus dan ziet ze ook maar hoe ze eroverheen komt. Dit zie je ook op de DVD jumping with confidence. (En gaat de Fries er erg slim tussendoor), maar dit is misschien wel iets voor later.

O wat is die vraag mooi, als ze 1 voetje op de balk zet. Terecht dat je haar dan beloont dmv friendly game. Je zou ook gewoon helemaal niets kunnen doen, dat is soms een nog grotere beloning. (Maar ik ken Annet niet, dus weet dat niet in te schatten)
    Haha, 1 spamreactie en meteen het topic weer omhoog geschopt
    Wat dat omvergooien betreft: het boeit Annet helemaal niks of het door elkaar ligt of niet, ze dendert er dan evengoed wel overheen. Maar omgooien doet ze eigenlijk uitsluitend bij "slow-motion" beweging, normaal gesproken is ze gemotiveerd genoeg om niks te willen raken!

Friendly wissel ik af met niks doen, ligt er een beetje aan op welk moment van oefenen we zitten, hoelang geleden de laatste friendly was, om haar even extra te belonen bij een grotere verbetering etc. Meestal doet een korte friendly haar niet heel veel, maar ze heeft wel een paar special spots, en bij een langere friendly game gaat ze echt relaxed staan!

Misschien een blonde vraag hoor!
    Je paard vind ik prachtig! Je schreef een Fell? Ik dacht dat die zwart waren?
    Maar nu komt mijn vraag:

Wat is het doel om je paard terug te yoyo-en voor de balk?
    Geen kritiek!!! Ik probeer het te begrijpen!

Ik zou zelf geloof ik doen wat je deed, het paard steeds om de balk heen laten kijken door eromheen te lopen. Lekker snuffelen. En dan zet je je paard er recht voor en veel zachtheid erin en dan vlak voor het balkje veel energie uitstralen en je over die balk focussen.
    Maar das niet des Parellies he?
    Haha, heel veel mensen denken dat Fells er alleen in het zwart zijn. Merendeel is ook zwart hoor, maar ze zijn er ook in schimmel en bruin!!! Zeker geen domme vraag hoor

Wat de yoyo betreft: ik laat haar even staan, daarna kan ik haar ook terug circlen om opnieuw te gaan proberen, of juist samen even helemaal weglopen, of dus de yoyo. Reden om voor de yoyo te kiezen is vanwege het oefenen met trailerladen. Daar loop ik er regelmatig tegenaan dat Annet bijv. met de voorbenen in de trailer staat en met de achterbenen niet. In dat geval is het veruit het handigst uitvoerbaar om haar achteruit te yoyo-en, alvorens nieuwe pogingen te ondernemen. Komt dus voort uit praktisch oogpunt, maar ik wissel het wel af hoor!

Bedankt voor je tip met energie uitstralen, Parelli of niet: dat boeit me niet zo, ik focus op Parelli om voor mezelf een duidelijke lijn uit te zetten, zodat ik niet ineens 20 dingen door elkaar heen ga proberen. Maar ik sta zeker open voor aanvullingen uit andere methodes! Ik weet ook dat ik sowieso meer aan mijn lichaamstaal moet werken, maar ik hoop veel uit o.a. L2 te halen!

Oke, dat waren de reacties, nu nog even een update:
    Toevallig vandaag weer een hindernis opgebouwd, had helaas geen camera bij me dus geen nieuw filmmateriaal...
    Voor mezelf heb ik er heel erg op gelet dat ik dingen als send, yoyo etc duidelijk(er) aangaf. Met name send ging nu erg goed, ik hoef slechts te wijzen of ze gaat al. Eerst gewoon circling game gedaan, toen squeeze game tussen hindernis en mij toe (vindt ze niet zo boeiend, ik moet het voor haar echt wel interessant maken/houden), toen over de hindernis heen. Ging echt supergoed , een duidelijke send maakt al een wereld van verschil!!!

Zoals ik wel vaker heb gehoord/gezien bij andere paarden heeft Annet ook duidelijk een favoriete en minder favoriete/moeilijker kant: rechtsom ging ze er echt in een vlotte draf overheen, wel goed reagerend op de driving van de achterhand om haar weer stil te zetten. ]/images/smilies/nehneh.gif[/img] En ook weer keurig reagerend op de driving. Lijkt er dus echt op dat ze bij 1 kant iets minder confidence heeft, iets meer na moet denken, maar het ging dus wel echt super. We hebben GEEN weigeringen gehad, eerste keer een extreeeeeeeeeem slow-motion, maar uiteindelijk zonder verdere aansporingen been voor been eroverheen. Ben trots
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Bedankt voor je up date!

En ik wist niet dat de Fell in andere kleuren waren, weer wat geleerd!

Roadracer, bedankt voor het delen van je filmpje. Ik heb altijd veel bewondering voor mensen die hun filmpjes voor de leeuwen gooien. Maar natuurlijk leer je (en wij ook) er veel uit!!
    Don't dream your life, live your dream!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten