Ráka is alweer bijna 31. Zondag had ze gelegen, en toen ze opstond kon ze de eerste 10 meter haast niet lopen, zo stijf was ze. Ook met wandelen en het kleine beetje dat we rijden merk ik dat ze erg stijf is. Ze word er niet slomer van, lijkt er geen last van te hebben.
Voor de osteopaat kwam was ze ook stijf, maar dat was een andere stijfheid. Ook draafde ze dan 2 passen en viel terug omdat ze pijn had.
Nu loopt ze wel gewoon door, maar het voelt gewoon niet goed...
Ik ga ervanuit dat dit alles met haar leeftijd te maken heeft. Ik probeer elke dag een wandelingetje met d'r te maken. Ze staat 24/7 buiten. Hebben jullie nog tips?

Antwoord met Citaat
Wel om aan te geven dat beweging echt ontzettend belangerijk is. Precies wat je zegt, elke dag een wandelingetje. En ik geef marianne wel gelijk met de deken, die heeft dat paard wel een heel stuk verder geholpen. Stijfheid ontstaat ook vaak door kou en vocht, door zijn artrose kreeg hij met dit weer helemaal last, en stond nu dus ook met deken buiten. Je zag gewoon aan hem dat het hem goed deed, hij bleef meer lopen (zonder stond hij de hele dag in een hoekje achter de schuur, met ging hij grazen en veel meer scharrelen). Je merkte op den duur zelfs dat hij echt opkeek als we weer met die deken aan kwamen zetten.

Bladwijzers