Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: sectorwerkstuk, natuurlijk vs traditioneel paarden houden.

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

sectorwerkstuk, natuurlijk vs traditioneel paarden houden.

Hoihoi, Ik en een vriendin van me moeten een Sector werkstuk voor ons examen jaar maken. Het onderwerp mogen we zelf kiezen. Als het maar met onze sector heeft te maken. Onze sectors zijn economie en zorg en welzijn. Nu hadden we bedacht dat we in biologisch en economisch opzicht. Natuurlijk en traditioneel gaan vergelijken. (gewoon zakelijk dus niemand afkraken enz.) We zijn nu bezig met het maken van de eerst deelvraag: Hoe hou je traditioneel paarden. Later gaan we dat ook met natuurlijk doen.
    Heeft iemand nog tips voor ons? We willen het zo uitgebreid mogelijk maken en het zo eerlijk mogelijk vergelijken. Dus weet iemand iets voor ons stuk over huisvesting?? Ik hoor het graag!

groetjes suus
    La Sabf - I dare you to move

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: sectorwerkstuk, natuurlijk vs traditioneel paarden houde

Als je gaat zoeken, kijk dan vooral ook naar Duitse informatie, want in Duitsland is het idee van de 'offenstal' en andere natuurlijke manieren van paarden houden al veel langer in gebruik en onderzocht.

Je zou eens kunnen kijken naar stukken van de Waijboerhoeve, maar verder zou ik het antwoord van Maaike en Elise ff afwachten, want die zitten momenteel volop in dit onderzoek
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

bij paardnatuurlijk vind je ook info over traditioneel versus natuurlijk

Ik ben er nooit achter gekomen wat traditioneel paardenhouden nu eigenlijk is.
    Ik zou de vorm die op paardnatuurlijk traditioneel genoemd wordt, zelf eerder modern willen noemen. Ontstaan in een tijd waarin veel mensen paarden willen hebben, maar er geen kaas van hebben gegeten wat de omstandigheden zijn die goed zijn voor het paard.

http://www.horsemanship.org

ook de HITactiefstal heeft een site, moet je ff googlen
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Ik ben er nooit achter gekomen wat traditioneel paardenhouden nu eigenlijk is.
    Ik zou de vorm die op paardnatuurlijk traditioneel genoemd wordt, zelf eerder modern willen noemen. Ontstaan in een tijd waarin veel mensen paarden willen hebben, maar er geen kaas van hebben gegeten wat de omstandigheden zijn die goed zijn voor het paard.
    Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, 20 jaar terug werden dekens bijvoorbeeld namelijk niet toegepast bij ons in de buurt

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Bedankt voor de tips! Dit wordt teminste een interreseant werkstuk!
    wendytje en kellybelly: Ik denk dat jullie gelijk hebben, vroeger (dan bedoel ik wel heeeel lang geleden ) gingen ze op een natuurlijke manier met paarden om. We kunnen idd beter uitleggen dat die andere manier modern is. Hmm nu krijd ik weer allemaal nieuwe ideen Nou bedankt voor jullie hulp we kunnen er weer tegenaan!
    La Sabf - I dare you to move

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door suus
    wendytje en kellybelly: Ik denk dat jullie gelijk hebben, vroeger (dan bedoel ik wel heeeel lang geleden ) gingen ze op een natuurlijke manier met paarden om. We kunnen idd beter uitleggen dat die andere manier modern is.
    Valt op zich nog wel mee hoor, het is 15 jaar geleden dat mijn tante gestopt is omdat haar paard overleed. Op dat moment waren dekens helemaal geen gewoongoed. Ik denk dat het 24/7 deken opdoen in de winter echt iets van de laatste 10 jaar is, althans hier in de omgeving... Ijzers waren wel algemeen geaccepteerd, ook dat mijn tante nog echt reed, maar niet als; zonder is zielig, meer als een (dure) noodzaak. Tenminste dat is mijn beeld hoor, ik zou het aan mn tante moeten vragen om het zeker te weten....

Tsja, ik weet vooral het verschil tussen toen ik net begon (17 jaar geleden alweer) en nu.
    Maar volgens mij is er ook een groot verschil tussen het westen van het land en de rest!

Bladwijzers

Forum Rechten