Okay, aller eerst ik ben nieuw hier.
Mijn vriendin "ook hier ergens op dit forum" en ik hebben 2 vol bloed arabieren werkelijk heel mooi.
Levitsa en panathenaia de eerste 20 jaar en pana 9 jaar.
Goed wij zijn nu bijna een jaar samen dat geld voor de paarden en voor ons hi hi.
Maar ik had wel al iets ervaring, gelukig.
Uh dat wil zeggen met kwpners dus, want deze 2 zijn een compleet andere story.
Echter nu ben ik er achter gekomen dat ik grondwerk leuker vindt dan het rijden opzich.
En gelukkig is dat geen probleem
Maar panathenaia is een hete donder en absoluut niet makkelijk.
Nu was ik al "na een advies" even begonnen met grondwerk.
Eerst met een gewoon halster en touw, veel wandelen door het bos en proberen pana achter mij tehouden.
Maar niet echt met veel resultaat.
Totdat b10 mij een dvd liet zien van monty roberts en zijn dually halster.
Ik ben gelukkig een geduldig mens, maar zeer onder de indruk van wat ik zag op de dvd.
Nu ben ik de afgelopen week gelijk aan de gang gegaan met het halster en ik ben nu nog meer onder de indruk.
Even een voorbeeld, als ik nu 2 keer met mijn tong klik komt pana naar het hek.
Panathenaia is na een week dually al zoveel veranderd dat ik eigelijk super gelukkig ben.
Het instappen en dat zij dan gelijk terug gaat en met uitstappen dat zij gelijk naar mij toe komt.
Ook het volgen aan de lange lijn, het versnellen en stoppen gaat prima, ze leert super snel.
Nu was ik alleen wel een beetje bang dat wanneer ze weer bereden zou gaan worden dat alles voor niets geweest zou zijn.
B10 heeft haar gister gereden en pana heeft werkelijk zo goed gedragen dat ik bijna ontroerd was.
Nu "zoals gezegt pas een week" weet ik dat ik dit nog zeker heel lang moet volhouden en dat wil ik ook.
Nu is mijn vraag aan jullie hebben jullie ook ervaring met de dually en zijn er nog meer oefeningen die ik kan doen met dit halster.
Ik ben er erg gelukkig mee zo als gezegt en ik heb een open mind door dat ik mischien nog niet zoveel ervaring heb.
Alvast bedankt voor jullie tips.
Bladwijzers