Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 27

Topic: Moeite met vasthouden aan NH?

Actief Forumlid valerie's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005

Moeite met vasthouden aan NH?

Pffft het valt mij zwaar tegen: het contact met al die normals, jullie ook? Ik hoor echt elke dag commentaar van mensen die het beter weten.... Wat moet je sterk in je schoenen staan om dit vol te houden zeg.
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Moeite met vasthouden aan NH?

Haha, is wel even slikken ja als ze weer eens op de proppen komen met al hun commentaar. Maar het went wel hoor! Gewoon negeren...op het begin was ik altijd verontwaardigd..maar ik was ooit ook zo! En ik was Normal omdat ik gewoon niet beter wist. Veel normals weten gewoon niet beter..en dat kun je hen toch niet verwijten?

Maar mensen die zaniken over PNH terwijl ze dr geen ene moer van afweten, das wat anders! DAAR krijg ik het dus van!!

Groetjes

Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

jiske
    Guest

Jij hebt zelf een adviesbureau voor communicatie?

Misschien helpt het om dat denken in 'hokjes' op te geven.
    Waarom is de een 'normal' en de ander 'natural'? Beoordeel mensen gewoon op hun eigen meritus ipv op het kaartje wat je er op voorhand al op geplakt hebt. Want op het moment dat jij iemand als 'normal' betitelt heb je zelf al een negatieve houding aangenomen richting de ander. Logisch dat de houding richting jou er ook niet leuker op wordt.

Ga gewoon plezierig met elkaar om, leer waar je van elkaar kunt leren, trek je schouders op daar waar je er niks aan hebt en ga verder gewoon je eigen gang.
    Wellicht ben je zelf goed bezig en biedt dat juist weer ruimte aan mensen om dan bijvooorbeeld aan jou advies of tips te vragen.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jiske

Waarom is de een 'normal' en de ander 'natural'? Beoordeel mensen gewoon op hun eigen meritus ipv op het kaartje wat je er op voorhand al op geplakt hebt. Want op het moment dat jij iemand als 'normal' betitelt heb je zelf al een negatieve houding aangenomen richting de ander. Logisch dat de houding richting jou er ook niet leuker op wordt.

Ga gewoon plezierig met elkaar om, leer waar je van elkaar kunt leren, trek je schouders op daar waar je er niks aan hebt en ga verder gewoon je eigen gang.
    Wellicht ben je zelf goed bezig en biedt dat juist weer ruimte aan mensen om dan bijvooorbeeld aan jou advies of tips te vragen.
    Enerzijds wel mee eens, maar dan moeten anderen ook respect tonen voor hetgeen jij doet met je paarden en als jij op een parellimanier met je paard wil omgaan, moeten ze dat gewoon begrijpen en je laten doen. Ik krijg het ervan dat er altijd maar commentaar gegeven wordt van: héé je moet op je paard niet erlangs, of hé rijden in de piste gaat voor op longeren, of als je in het bos gaat wandelen bekijken ze je minachtend. Voor hun ben je een watje, je hebt een paard maar durft er niet op....

Van zulke opmerkingen gaan m'n haren ook recht overeind staan en ja, op een gegeven moment wordt je dat ook zat en dan ga je inderdaad negatief staan ten opzichte van 'normals'. Ik vind het ook een afschuwelijk woord, maar op die manier kan je het wel beter omschrijven.
    Maar eigenlijk sta'k voor de moment niet echt negatief ten opzichte van normals in het algemeen, maar meer ten opzichte van hetgeen er gezegd en gedaan wordt, ik lach daarom met hun opmerkingen want ik weet wel beter....

Trouwens zij willen ook het beste voor hun paardje, en bij velen lukt het om respect en liefde en een goede band met hun paard op te bouwen, maar helaas vallen er ook nog altijd teveel gewonden... Juist door je in NH te verdiepen ga je verwondingen aangericht door je eigen, of andermans paarden op tijd zien en meestal kunnen verhinderen, vermits je paardentaal leert begrijpen. Allé zo is het in mijn geval toch.. Nu begin ik pas echt naar paarden te kijken.

Ik heb de indruk dat jij denkt dat wij Nh'ers negatief staan ten opzichte van normals, maar dat is zeker niet zo hoor... Ik moei me niet met hoe zij omgaan met hun paard, maar met mijn paard gaan ze om op MIJN manier en niet anders. En als hun dat niet zint moeten ze zich ook niet moeien...
    Moeien is voor mij trouwens niet hetzelfde als op een respectvolle manier proberen over te brengen dat iets beter kan, want dat laatste kan 'k wel appreciëren.

Ik sta trouwens altijd open om te leren hoor... Het is niet omdat ik voor NH gekozen heb dat ik andere methodes verafschuw, ik verafschuw sommige gedragingen van mensen, that's all

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Ik ben het met Jiske eens, maar realiseer me wel dat het nog steeds moeilijk is om je aan je eigen methode vast te houden. Want soms krijg je ongevraagd advies waar je eigelijk niets mee wilt.

Het is misschien mijn hoofd in het zand steken maar daarom ben ik smorgens om 07.00 uur op de manege. Zo kan ik experimenteren wat ik wil, zonder pottekijkers. (want ik wil me ook 300% kunnen concentreren op mijn paard, niet op de rest van de manegegebruikers).
    En als ik moet werken en dus s'avonds rondhuppel dan zorg ik dat ik het grondwerk buiten de bak doe, en probeer vrij snel op te stappen als ik in de bak ben.

En verder bemoei ik me niet zoveel met de andere mensen, want ik heb wel gemerkt dat als ik me niet met hun bemoei, zij dat ook niet doen met mij. Dit scheelt een hoop irritaties, en houdt de sfeer goed. Vindt ik toch wel belangrijk als je het over je hobby hebt.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik weet niet of je mijn topic hebt gelezen... maar ik maak dit ook elke dag mee.
    Het leuke is alleen dat er ook jonge mensen tussen zitten die wel willen leren. Ik heb als opdracht van iemand uit de usa zoveel mogelijk gebruik te maken van toeschouwers. Om ze uit te leggen waar ik mee bezig ben. Niet om mijn gelijk te halen maar om begrip te krijgen voor datgene waar ik mee bezig ben.

En ik zag ook in je profiel dat je met communicatie werkt. Heb je geen methoden daaruit die je kunt gebruiken?

jiske
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hanneke1980
    Ik ben het met Jiske eens, maar realiseer me wel dat het nog steeds moeilijk is om je aan je eigen methode vast te houden. Want soms krijg je ongevraagd advies waar je eigelijk niets mee wilt.

Het is misschien mijn hoofd in het zand steken maar daarom ben ik smorgens om 07.00 uur op de manege. Zo kan ik experimenteren wat ik wil, zonder pottekijkers. (want ik wil me ook 300% kunnen concentreren op mijn paard, niet op de rest van de manegegebruikers).
    En als ik moet werken en dus s'avonds rondhuppel dan zorg ik dat ik het grondwerk buiten de bak doe, en probeer vrij snel op te stappen als ik in de bak ben.

En verder bemoei ik me niet zoveel met de andere mensen, want ik heb wel gemerkt dat als ik me niet met hun bemoei, zij dat ook niet doen met mij. Dit scheelt een hoop irritaties, en houdt de sfeer goed. Vindt ik toch wel belangrijk als je het over je hobby hebt.

Ja, ik heb mezelf ook wel eens ingehouden omdat er mensen in de buurt waren, of iets op een later of eerder tijdstip gedaan.
    Maar weet je wat? Dat doe je jezelf aan, dan laat jezelf beperken.

Want op een gegeven moment dacht ik: schijt! Zo doe ik het!
    En weet je wat? Dan bleek het 100% mee te vallen hoe mensen reageren.

Het valt mij wel eens op dat hoe sterker mensen dit idee hebben, hoe meer last ze hebben van negatieve omgeving.
    Ik ervaar dat gelukkig toch anders en ik heb nog nooit een opmerking gehad over dat ik ernaast liep ipv erop. Ja, of toch wel, maar het boeit me niet, sterker nog, ik was het dus gewoon vergeten.

Zoals dr. Phil zo mooi kan zeggen: je bepaalt zelf wat je denkt en wat je vindt. Jij laat dus zelf gebeuren dat anderen jou commentaar geven.
    Want hoe sterker en zelfverzekerder je eigen houding is, hoe minder ruimte er is voor commentaar. Maar des te meer verdien je respect met je optreden.

Aangemeld
    Nov 2005

Dit k]/images/smilies/confused_smile.gif[/img]

Denken in hokjes in een natuurlijke manier om gedachten te organiseren. Als mensen geen hokjesgeest hadden zou er totale chaos in ons hoofd zijn. In dit geval gebruik ik een term die redelijk casual is, met name op dit forum. Ook beoordeel ik mensen niet op voorhad omdat ze een bepaalde overtuiging hebben. Ik constateer alleen wél dat veel mensen die geen NH kennen/ gebruiken mijn aanpak veroordelen.
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

Aangemeld
    Nov 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door valerie
    Dit k]/images/smilies/confused_smile.gif[/img]

Denken in hokjes in een natuurlijke manier om gedachten te organiseren. Als mensen geen hokjesgeest hadden zou er totale chaos in ons hoofd zijn. In dit geval gebruik ik een term die redelijk casual is, met name op dit forum. Ook beoordeel ik mensen niet op voorhad omdat ze een bepaalde overtuiging hebben. Ik constateer alleen wél dat veel mensen die geen NH kennen/ gebruiken de aanpak op voorhand veroordelen, ook goede vrienden etc.

Juist door mijn werk in communicatie weet ik dat er op elk vlak "meer wegen naar Rome leiden" en je zult mij ook nooit horen zeggen dat er iets mis izou zijn met de conventionele manier van training.

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Indien ik commentaar krijg van de "normals" of beoefenaars van de traditionele rijkunst, gebruik ik altijd de zelfde strategie: Lachen en ja knikken....
    Het heeft meestal weinig zin om met hen te discussieren. Het is eigen aan de paardenwereld. Iedereen weet alles beter...
    Horses and Live, It's all the same to me...

Ik heb zelf nog nooit echt gezeur gehad, wel grappige opmerkingen die op het laatst irritant kunnen worden.. maar dat is niet meer dan logisch. Als ik iemand op z'n auto zie zitten roep ik ook 'moet je er niet in zitten?'
    Het is vaak onbekend, mensen vinden het raar etc. Maar voor mij is het juist, ik heb er dus geen moeite mee.
    Als anderen 'mijn' methode afkraken, heb ik daar ook weinig moeite mee.

Sommige nh'ers zijn te stom voor woorden, sommige normals ook. De ene vind de ander een dombo, andersom ook. Simpel toch, dat in dat geval beide partijen dom zijn.
    Waar Wim staat is het vrij simpel, ik respecteer de andere verzorger, zij mij. Nh noem ik gewoon 'dat ene wat ik doe' en verder hebben we het er weinig over. Ik vind haar resultaten mooi, zij de mijne. Niet dat wij het voorbeeld voor de wereld zijn ofzo.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ik hoor echt elke dag commentaar van mensen die het beter weten.... Wat moet je sterk in je schoenen staan om dit vol te houden zeg.
    Hoop dat het je sterker maakt om je éigen ding te doen in het leven. Ga vooral niet met ze criticasters in discussie, leven en laten leven. Het is soms erg confronterend voor mensen die vanuit de overlevering al jaren op de geeikte manier met hun paarden omgaan om iemand bezig te zien met echte communicatie. Dat geeft een enorme treshold voor ze. Approach and retreat . Doe gewoon rustig je eigen ding. Komt het vanzelf goed.

ik hoor echt elke dag commentaar van mensen die het beter weten....
    ... je bedoelt waarschijnlijk dat ze denken het beter te weten..

Als ze het écht beter weten, dan doe je er beter aan te luisteren naar wat gezegd wordt. Ervaring of traditie is er niet zomaar, ook daar kun je dingen van opsteken. Maar verder: vertrouw op jezelf, maak je eigen keuzes en leer van je tegenstanders.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Da's ook een goeie Marianne!

*nieuw*
    Aangemeld
    Nov 2006

Pffft het valt mij zwaar tegen: het contact met al die normals, jullie ook? Ik hoor echt elke dag commentaar van mensen die het beter weten.... Wat moet je sterk in je schoenen staan om dit vol te houden zeg.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten