Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 23 van de 23

Topic: het 'paard uit de wei halen'-probleem

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: het 'paard uit de wei halen'-probleem

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Waar ik nog even de nadruk op wil leggen, is dat je uit een verhaal eigenlijk helemaal niet kan afleiden hoe de situatie in elkaar zit. Zelfs na een telefoongesprek was nog niet duidelijk hoe het nu werkelijk eruit zag, hoewel ik in mijn hoofd natuurlijk al een heel beeld voor me had inclusief mogelijke oplossingen
    Dat is denk ik zeker een waarheid als een koe. Dat is het lastige van comminiceren door de telefoon of via het geschreven woord. Als je het dan zelf ziet, dan blijkt het toch net weer anders dan je had gedacht. Zo ook voor mij na het lezen van je toelichting .

Hallo allemaal,
    Okay ik heb alle commentaren gelezen.
    En ik ben er van overtuigt dat alles temaken heeft met bezig zijn met je paard en dit redelijk intensief!
    Al is het maar 20 tot 30 min. per dag.

Het geval is namelijk dat ik de afgelopen 2 weken zeer intensief bezig ben met onze arabier panathenaia.
    En nu als ik kom aanrijden en even bij de wei stop en dan 2 keer met mijn tong klik komt ze direct naar het hek.
    Ik heb in de afgelopen periode heel veel geleerd en in de praktijk gebracht en dat dus intensief.
    En dat werpt op alle fronten zijn fruchten af.
    Noem het wederzijds respect en het leuk vinden om met elkaar te werken.
    Want ik ben er van overtuigt dat als jij laat zien dat je graag wil werken met hem of haar dan wordt dat wederzijds.
    Nooit te soft of te hard zijn.
    Niemand is het zelfde en van paarden leer je dat het snelst.

Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006

zo, hier nog een 'vertraagde' reactie op het bezoek van het equisense-team. Bovenal was het HEEL ERRUG GEZELLIG....en voor herhaling vatbaar. Hopelijk echter dat niet met een 'probleem' als aanleiding.

Wij keken flink op ons neus toen bij de eerste keer poging de paarden 'poeslief' naar ons toe kwamen en met name de ruin zich braaf een halster liet omleggen.
    Bij de tweede poging 'kenden' wij onze paarden weer, als vanouds renden ze weg.

Vandaag hebben we een superfijne dag met ze gehad. Nog voor het slechte weer doorbrak hebben we (een voor een) flink met ze gespeeld in de Round Pen en daarna aan de hand een lekkere wandeling in het bos. Voor de (probleem)ruin de éérste keer buiten en hij vond het helemaal fijn, liep lekker rond te kijken en was zeer relaxed. Hij heeft in de stal in zijn voerbak een wortel gegeten en is toen weer het land in gegaan. Dit laatste is met het Equisense-team afgesproken; uit de wei maken we leuk.

Toen we ze vanochtend de wei uit haalden....zonder problemen kwam hij naar ons toe.
    Nu vanavond...zonder problemen.

Deze week gaan we hem iedere dag een paar keer uit de wei halen, wortel in de stal geven en weer het land in.

Wij hebben met de diagnose en adviezen van het E.team in het achterhoofd nog es flink nagedacht en denken dat de ruin zich enigzins staat te vervelen en daarom zelf zijn spelletje heeft bedacht: lekker rennen en zijn baasje laten lopen. Nou dat gaan we even veranderen....

EQUISENSE-TEAM hartstikke bedankt voor alle hulp !

Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Janwillem
    En ik ben er van overtuigt dat alles temaken heeft met bezig zijn met je paard en dit redelijk intensief!
    Al is het maar 20 tot 30 min. per dag.
    amen...

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Leuk hoor!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ginny
    Wij hebben met de diagnose en adviezen van het E.team in het achterhoofd nog es f]/images/smilies/tongue_smile.gif[/img]

EQUISENSE-TEAM hartstikke bedankt voor alle hulp !
    Veel succes en dit is een beetje wat ik bedoel met intensief bezig zijn, dan krijgen ze er zoveel lol in.
    Niemand is het zelfde en van paarden leer je dat het snelst.

Wat goed van Equisense om te gaan filmen op lokatie en zo elkaar helpen !!
    Leerzaam voor iedereen.
    Ook voor ons forumleden.

wat ik als dressuurmiep heb geleerd, is, als je paard wegrend als je vlakbij hem bent en je de kont toe draait. dat je het dan andersom moet doen: dan wil je niet dat hij komt en stuur je hem weg. je laat hem even draven en stopt wanneer jij wilt dat hij stopt. en dan kon ik hem zo pakken.
    het werd mij altijd verteld dat dit te maken heeft met de dominantie, maar ja ik ben een dressuurmiepje, nog, dus ik weet niet of dit in jullie methodes past. paarden doen dit zelf ook elkaar wegsturen is degene die een paard wegstuurd het dominante paard...

maar misschien is dit ook wel fout, heb geen idee.

ik heb nog geen ervaring behalve wat ik lees in mn boeken, hier weet ik niets in groningen zitten dat zich bezighoud met NH.
    dus tips zijn reuze welkom om mij een 25 jarige meid op weg te helpen, omgeving winschoten

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten