Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: Moeite met vasthouden aan NH?

Actief Forumlid valerie's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005

Re: Moeite met vasthouden aan NH?

Eén ding is in elk geval een feit. Mijn waardering voor NH-ers is echt gegroeid. Vasthouden aan non-conformisme valt niet altijd mee, maar al die parelli-ers, clickertrainers, emiel voesters etc etc doen het maar mooi wel... en de paarden worden er beter van!
    "Vrijheid betekent verantwoordelijkheid, daarom zijn veel mensen er bang voor." Anoniem

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

het kan inderdaad kanp lastig zijn, om met "normals" om te gaan, hoewel ik weinig last heb met mn 2paards weiland.

Soms vind ik dat normals erg arrogant en uit de hoogte doen. Dat ze Nhers minderwaardig vinden, etc. En wellicht is dat ook wel zo.

Maar andersom is het, bij mij in elk geval, ook weleens het geval, als ik eerlijk ben.
    Ik kan niet meer met plezier kijken naar een dressuurwedstrijd. ik weet het altijd beter. Dat geschop is niet nodig, dat getrek aan het bit, pfff, je paard scheren???
    Eigenlijk ben ik net zo arrogant dan, alleen dan de andere kant op.
    ik denk dat ik hier niet de enige ben, wel?

Wat zou het mooi zijn als wij eens zouden beginnen met onze oordelen aan de kant te gooien en met respect te kijken naar hoe normals doen en rijden? Want wat zij doen is toch niet allemaal zo beroerd als wij hier soms beweren?
    Als ik weleens een filmpjes van mezelf terugkijk ziet dat er af en toe een stuk beroerder uit!

Het zal niet meevallen. Wij bekijken dingen uit een hele andere hoek. maar zijn wij hierdoor beter dan AL die andere paardenliefhebbers? dat kan toch haast niet? temeer omdat wij allemaal nog dagelijks dingen bijleren.

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen...

Actief Forumlid Quinzy's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Leeftijd
    43

Normals zijn zo al vaak knap lastig.
    als je dan ook nog eens phn doet met een tinker krijg je dus ook nog eens altijd te horen dat het normaal is dat een tinker zo luisterd. Een tiker leent zich hiervoor, met een volbloed doe je dat zo niet...
    Daar word ik zo boos van. Steek je zoveel werk in je tinker word die weer eens te meer beledigd
    <!-- w -->http://www.Dyco.webs.com<!-- w -->

Ik ben altijd in mijn uppie aan het oefenen maar op een gegeven moment raakte de motivatie en vooruitgang op. Nu ben ik net naar een Parelli-cursus in Oostburg geweest bij Eddy. Het was super. Lekker alleen maar met Parelliers 3 dagen lang over parelli kletsen en 4 a 5 uur per dag met het paard in de weer. Ik kan er weer helemaal tegen en ga vol goede moed aan Level 2 beginnen. En de Normals.. laat hun maar gewoon in hun waarde.

Wat ik heb geleerd is ook om inderdaad gewoon mijn ding te doen en mensen lekker laten praten als zij denken dat ze het beter weten. Als ik maar bij wat ik doe een goed gevoel heb en een doel heb wat ik wil gaan bereiken dan is het goed

Ik werd eerst op mijn vorige stal ook zo gek van die "normals"ze lieten mij niet mijn gang gaan, maakten opmerkingen van"naja wat heeft dat nu weer voor nut" en wanneer gaje rijden...
    En steeds ging ik het maar weer uitleggen en echt die koppen af en toe daarna...

Ik sta nu op een andere stal en hier heb ik iedereen verteld wat mijn doel is en hoe ik het aanpak en iedereen heeft er vrede mee

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ergeren doen we zelf
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Ik werd een paar keer de bak uitgestuurd op de manege 'longeren mag niet'. Ik ben maar gestopt met uitleggen dat circling game geen longeren is en hooguit vier rondjes is....

Ze zitten daar OP hun paard of het paard staat in de stal. Grondwerk hebben ze nog nooit van gehoord
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Hmm ik heb eigenlijk helemaal geen last van al die commentaar. Ik ben blij met wat ik doe en daar heeft niemand zich met te moeien.
    Niet luisteren, gewoon genieten.

Ik sta niet op een stal, da's natuurlijk een geluk. Maar daarbij ben ik iemand met enorme oog- en oorkleppen en een mega betonplaat voor mijn kop wb. ge-be-moei van anderen.

Ik zie niets, hoor niets en zeg vooral niets. Hier in het dorp werkt het prima. Ik ben de enige in heel het dorp die iets "anders" doet dan de rest met z'n paarden, dus wordt beschouwd als apart.

Niemand neemt hier een blad voor zijn mond (kenmerk van een oost-brabants klein dorp waar iedereen elkaar kent) en de opmerkingen zijn niet van de lucht als ze mij zien.

Maar ik heb blijkbaar enorm geluk (als ik die mensen zo hoor) dat ik van die gemakkelijke, sukkelige, waar je niet op kan galopperen-koudbloeden heb, anders zou ik het wel anders doen!
    Mijn paarden zijn mietjes en ik ben te arm voor een zadel en een fatsoenlijk hoofdstel MET bit. Da's duidelijk

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Heerlijk!! Arm en onfatsoenlijk.. een prima combi zo blijkt maar weer!!

Overigens vind ik vaak ook een heel vervelend, respectloos ondertoontje liggen in het commentaar wat ´naturals´ over ´normals´ hebben, dus wat maakt ´hun´ erger dan ´ons´?????

Ik ben het heel erg met Rébanna eens.. ergeren doe je zelf... en het is nogaltijd een waarheid als een koe.. `wat gij niet wil dat u... etc... en van balk en splinter in ogen etc.... en van hand en boezem.. .etc... en zo kan ik er nog héél veel noemen...

Hihi Nienke.. helemaal eens. Ik vind de arrogante houding van "NH'ers" (of was het "naturals"? ) soms nog veel irritanter.
    Ik maak mezelf daar ook schuldig aan man! Als ik lekker zadelloos rondgeniet door het dorp en mijn gezicht op glimmen staat, is het heel moeilijk om niet vreselijk meelijdend te kijken naar de buuv die in vol ornaat langs komt rijden met een stuiterend paard

Ik doe mijn best.. maar ben niet volmaakt

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ik maak mezelf daar ook schuldig aan man! Als ik lekker zadelloos rondgeniet door het dorp en mijn gezicht op glimmen staat, is het heel moeilijk om niet vreselijk meelijdend te kijken naar de buuv die in vol ornaat langs komt rijden met een stuiterend paard

Ik doe mijn best.. maar ben niet volmaakt
    Ja ik moet ook eerlijk toegeven dat ik weleens een beetje te makkelijk iets zeg over mensen met stuiterende paarden. Laatst was ik aan het rijden langs de weg met een stalgenootje, toen er in een bak bij een van de boerderijen een paard heel druk bezig was een meisje te lanceren (er stond een man naast te schreeuwen over nog een nog een, ik dacht bijna dat hij het tegen dat paard had, 'ze ligt er bijna naast, nog één keer' ).
    Fjolnir en ik vonden dat best wel een eng gezicht, ik stap af, stap er na 50 meter weer op en maak een heerlijke bosrit. Zij...tja hoe zou dat afgelopen zijn. Daar had ik op dat moment wel even mijn mond van vol, terwijl zij ook maar doet wat volgens haar werkt.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten