Het is vreselijk en ik schaam me diep. Ik ben een groot voorstander van NH. Toch doen de opmerkingen van anderen (mensen op stal, mijn man, etc etc) me wel degelijk iets. En het feit dat me elke dag werd gevraagd wanneer ik nou op Flash zou gaan rijden maakte dus dat ik toch maar die kant op ben gegaan. Ergens had ik wel alarmbellen in mijn hoofd, gezien Flash' achtergrond en zijn gedrag... maar ik wilde het natuurlijk zelf ook graag etc etc. Om een lang verhaal kort te maken zou er vandaag een westerninstructrice komen die me op weg zou helpen. Gisteren dacht ik dus; dan kan ik hem wel vast gaan longeren met het zadel op. Zo gezegd zo gedaan; in de stal opgezadeld, halster om, longeerlijn om de zadelknop en naar de door en doorgemodderde bak. Toen ik echter de bak dicht wilde maken zette Flash zijn favoriete truukje weer in en trok een sprint richting grassprietje (dit deed hij al een paar dagen niet meer dus ik had het niet zien aankomen), mij nog net niet omver trekkend. Nu was meneer dus los.... en ja hoor... daar ging hij. Waar hij nou precies van schrok weet ik niet maar hij schrok wel. Leadrope sleepte over de grond, longeerlijn liet los en kwam gevaarlijk tussen zijn benen. En al bokkend lukte het hem om het nog niet goed aangesingelde zadel iets naar achteren te krijgen met als gevolg dat het uiteindelijk onder zijn buik belandde. Na een hele tijd kon ik hem dan eindelijk pakken maar toen duurde het natuurlijk nog even tot er iemand aanwezig was die me kon helpen zodat ik het zadel onder hem vandaan had. Later heb ik met behulp van een absolute normal Flash wel nog kunnen longeren, in die bak en met het zadel op.
Vandaag belde de instructrice af wegens ziekte en dus dacht ik: ik ga weer verder waar ik gisteren gebleven was. Dus ik ging hem weer normal longeren (ik zeg toch: ik was bijna weer geindoctrineerd). Tot mijn man me belde en ik dus mijn concentratie verloor. Ja hoor, Flash zag zijn kans schoon en schoot er vandoor. Mijn hele hand ligt open omdat ik toch nog probeerde hem vast te houden![]()
Ik belde mijn man om te zeggen dat Flash DOOR ZIJN SCHULD (want ja je moet je kwaadheid ergens op richten en HIJ belde wegens een onzinreden) weer "gewonnen" had. Het hele fiasco eindigde in een halfslachtige join up, die werd onderbroken door mijn man die op stal kwam en ruzie met me begon te maken. Hij heeft uiteindelijk het paard op stal gezet terwijl de join up dus nog niet plaatsgevonden had....
Ik weet hoe fout en dom en un-natural dit alles was... dus ga me dat alstjeblieft niet nog eens vertellen in deze topic. Ik voel me nu echt zwaar KUT en weet niet wat ik nu moet doen....
Dus help me. Heb ik mijn paard nu verpest? kan het nog goed komen? Wat moet ik doen????
Bladwijzers