Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: Loose reins - irriteert dit niet?

Re: Loose reins - irriteert dit niet?

Ik heb een touwteugeltje van Voest, die heeft hele kleine schattige musketons.
    Een nadeel... passen niet aan de huge bitringen van mijn mylerbit

Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt...en ook positief om te horen dat Parelli zelf ook denkt over andere systemen Ik vind het altijd erg prettig om te merken dat bepaalde "iconen" niet helemaal vastgeroest raken in hun eigen denkbeelden

Heb nu dunne touwtjes, kleine musketons, en dressuurteugels voorbij zien komen. Zijn er nog mensen met andere handige alternatieven? Ben erg benieuwd!

Enne trea: die dunne touwteugels: snijdt dat niet teveel als je bijv ooit een emergency stop moet maken en veel kracht moet zetten? Kan me voorstellen dat dun touw dan veel venijniger in je handen voelt.
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Roadracer
    Enne trea: die dunne touwteugels: snijdt dat niet teveel als je bijv ooit een emergency stop moet maken en veel kracht moet zetten? Kan me voorstellen dat dun touw dan veel venijniger in je handen voelt.
    Nee, helemaal niet. Waarschijnlijk omdat er op touw gewoon goed grip zit. Het glijdt niet door je handen. Dat heb ik met natte leren teugels wel.

Geen last van dus, ondanks de soms erg starre nek van Enya.
    De teugels die Evelien voor me gemaakt heeft zijn 10mm. Normale equiplay best-teugels 14mm. Scheelt echt giga in gewicht.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Heb nog 2 stukjes touw liggen van 10 mm daarna is het op.

Als de clipjes tegen de zijkant van het hoofd slaan, is waarschijnlijk je halster of het lusje onder de kin te groot, bij mij sluit mn 'rijhalster' ook veel meer aan dan mn 'grondwerkhalster' waardoor dit niet gebeurt.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bij mij slaat het tegen de kin/onderlip/daar-ergens. Valt daar wat aan te veranderen?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Tsja, dan zul je toch aan de knoopteugels moeten de hackamore dus.

Ik heb ook al mensen gehad die speciaal teugels met lusjes bestelden ipv met clips, die je dan met een leertje kunt vastzetten. Is alleen niet zo handig met een halster als met een bit lijkt me, maar het kan wel.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Knoopteugels heb ik al, geen hackamore want ik heb geen zadel

'K heb nog wel een oud touwhalster, eens proberen of ik de lus zo klein kan maken dat het niet meer zwiept

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

ik heb de zelf gemaakte teugels van eveline, omdat die slobbers niet fijn zijn. Ben er erg blij mee. Wel de heerlijke touw teugels van parelli, geen ijzer op ijzer door de leertjes. en met wat extra gewicht aan het uiteinde zodat je toch een snelle release hebt
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Als ik dan af en toe met bit rij, rij ik vaak met concentrated reins. Bij de relaese zorg ik ervoor dat de teugels doorhangen maar heb ik ze nog wel kort genoeg zodat de slobbertjes niet alle kanten opzwiepen.
    Ik heb trouwens hele lichte dunnen slobbertjes gekocht bij justwestern. De zware heb ik ook maar ik heb ze nooit gebruikt.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten